Românii vor scăpa de prezentarea copiei de pe certificatul de naștere sau căsătorie. Executivul a alocat azi 40 milioane de euro pentru informatizarea actelor de stare civilă, care vor fi arhivate online

Românii vor scăpa de prezentarea copiei de pe certificatul de naștere sau căsătorie. Executivul a alocat azi 40 milioane de euro pentru informatizarea actelor de stare civilă, care vor fi arhivate online
scris 21 iun 2018

Guvernul a aprobat, joi, cheltuirea a circa 185 milioane de lei (peste 40 milioane de euro), în perioada 2018-2021, pentru realizarea unui Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă. Cetățenii vor putea astfel completeze online formularele necesare pentru eliberarea certificatelor de naștere, căsătorie, divorț sau deces, iar toate documentele, inclusiv cele vechi, vor fi digitalizate și vor fi accesate direct de autorități, fără obligația cetățenilor de a le prezenta ulterior pentru alte acte de stare civilă.

”Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă” (SIIEASC) va fi implementat în perioada 2018-2012, alocarea financiară a celor aproape 185 milioane de lei fiind de 834.042 lei în 2018, 60,4 milioane lei în 2019, 102 milioane lei în 2020 și 21,4 milioane lei în 2021.

Astfel, cetățenii și mediul privat vor avea la dispoziție un portal de internet prin intermediul căruia vor beneficia de o serie de servicii electronice, începând cu informațiile privind pașii de urmat și completarea tuturor formularelor online.

Noi condiții privind acordarea tichetelor de masă, cadou, de creșă și voucherelor de vacanță CITEȘTE ȘI Noi condiții privind acordarea tichetelor de masă, cadou, de creșă și voucherelor de vacanță

Printre acestea se vor număra: intermedierea transferului autentificat al datelor proprii de stare civilă către terțe instituții prestatoare de servicii pentru cetățean, descărcarea de formulare electronice, descărcarea sau transmiterea de formulare și cereri, obținerea unui document în format electronic cu datele conținute în registrele de stare civilă, verificarea datelor personale proprii, transfer unidirecțional sau bidirecțional de informații către cetățean, programarea on-line în vederea accesării serviciilor, serviciu de suport/ helpdesk. 

În prezent, în majoritatea cazurilor, informațiile referitoare la desfășurarea activităților de stare civilă sunt afișate la avizierul oficiului de stare civilă.

”Documentele necesare pe care cetățeanul este obligat să le prezinte la desfășurarea evenimentului de stare civilă (de exemplu, alte certificate de stare civilă, copii de pe documente de identitate etc.), conform legislației, vor fi necesare doar la prima înregistrare în sistem, când vor fi scanate, ulterior acestea nu vor mai fi aduse de cetățean, ele fiind descărcate/ consultate direct din arhiva electronică. Arhiva electronică, astfel creată, va putea fi folosită în interesul cetățeanului și în derularea altor activități de emitere a documentelor”, arată Guvernul.

Toate taxele aferente serviciilor publice furnizate prin sistem vor putea fi achitate on-line, prin integrarea sistemului SIIEASC cu sisteme electronice de plată online.

DOCUMENT Contractul de muncă pentru internship a primit acordul final. Cum vor fi angajați tinerii interni și ce avantaje vor avea firmele CITEȘTE ȘI DOCUMENT Contractul de muncă pentru internship a primit acordul final. Cum vor fi angajați tinerii interni și ce avantaje vor avea firmele

Executivul subliniază că astfel va fi redus timpului necesar emiterii unui certificatde stare civilă prin prelucrarea cu mijloace IT a datelor aferente, tipărirea automată a certificatelor și reducerea și eliminarea activităților executate manual de către operator.

Va fi asigurată totodată confidențialitatea datelor personale ale cetățeanului întimpul prelucrării informațiilor de stare civilă, susține Executivul, prin utilizarea de către ofițerul de stare civilă a unei interfețe web care va realiza un echilibru între activitățile specifice de protecție a datelor și cele necesare pentru o accesibilitate și utilizare facilă a acestora.

În cazul instituțiilor publice va fi asigurat astfel transferul de extrase de stare civilă, înformat electronic, semnate cu semnătura calificată, între structurile administrației publice locale și centrale, precum și fluxul de date de stare civilă între autorități și cetățean, pentru date înregistrate deja în sistem informatic. 

”Prin implementarea proiectului SIIEASC se va reduce semnificativ volumul de hârtie prelucrată în scopul derulării fluxurilor administrative specifice emiterii actelor de stare civilă. De asemenea, se va reduce spațiul necesar depozitării, la nivel național, a tuturor arhivelor de documente rezultate în urma realizării fluxurilor administrative în cauză”, mai arată Guvernul.

 

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
acte
stare
civila
certificat
nastere
casatorie
divort
deces
informatizare
sistem
online
formular
completare
arhiva
guvern