DOCUMENT ANAF a pregătit procedura pentru instrumentul de eșalonare simplificată

DOCUMENT ANAF a pregătit procedura pentru instrumentul de eșalonare simplificată
scris 2 nov 2021

ANAF a pregătit un proiect de ordin pentru aprobarea procedurii de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, mecanism introdus inițial pentru a ajuta firmele să plătească obligațiile fiscale amânate în 2020 în contextul pandemiei. Guvernul a decis să permanentizeze acest instrument, având în vedere că a fost una dintre cele mai accesate facilități fiscale, precum și faptul că prin această facilitate fiscală se asigură lichiditățile financiare necesare continuării activității contribuabililor care temporar se află în dificultate financiară. Măsura are ca scop creșterea gradului de colectare a creanțelor bugetare prin stimularea conformării voluntare.

Eșalonarea în formă simplificată poate fi accesată pentru o perioadă de până la 12 luni și, față de procedura normală de acordare a eșalonării potrivit Codului de procedură fiscală, în forma simplificată nu sunt necesare garanții. De asemenea, termenul de soluționare este mult redus.

Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializare CITEȘTE ȘI Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializare

Având în vedere faptul că, eșalonarea la plată a obligațiilor bugetare în formă simplificată, adoptată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 181/2020, a fost una dintre cele mai accesate facilități fiscale și că prin această facilitate fiscală se asigură lichiditățile financiare necesare continuării activitățiicontribuabililor care temporar se află în dificultate financiară, Guvernul României a adoptat O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, act normativ care introduce în cuprinsul Codului de procedură fiscală aprobat prin Legea nr. 207/2015, un capitol nou, respectiv Cap. IV1, care prevede o procedură permanentă de eșalonare la plată, în formă simplificată, pentru obligațiile bugetare administrate de organul fiscal central.

La art. 20914 al acestui capitol se prevede că „procedura de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, de către organul fiscal central se aprobă prin ordin al președintelui ANAF”.

Astfel, a fost elaborată procedura de acordare a eșalonării la plată în formă simplificată, care reglementează următoarele aspecte:

Previn sau mă tratez doar când am nevoie? Abonamentele medicale înclină și mai mult balanța spre prevenție în calculul de costuri, efort și beneficii CITEȘTE ȘI Previn sau mă tratez doar când am nevoie? Abonamentele medicale înclină și mai mult balanța spre prevenție în calculul de costuri, efort și beneficii

1. sfera de aplicare;
2. dispoziții privind cererea de acordare a eșalonării la plată;
3. organul fiscal competent pentru soluționarea cererilor de acordare a eșalonării la plată;
4. modul de eliberare a certificatului de atestare fiscală;
5. stabilirea conținutului certificatului de atestare fiscală, eliberat în scopul acordării eșalonărilor la plată;
6. stabilirea procedurii de acordare a eșalonărilor la plată, a condițiilor de menținere a valabilității acestora, consecințele pierderii valabilității eșalonărilor la plată;
7. stabilirea procedurii de modificare a eșalonărilor la plată acordate;
8. stabilirea regulilor speciale privind fuziunea/divizarea debitorilor care beneficiază de eșalonări la plată;
9. stabilirea regulii speciale privind punerea în aplicare a suspendării executării unui act administrativ fiscal;
10. stabilirea modelelor formularelor prevăzute de procedura de acordare a eșalonărilor la plată.

Documentul cu procedura poate fi consultat aici

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
procedura
esalonare simplificata