Rectificarea - aprobată de Guvern cu schimbări pentru a da bani în plus primăriilor și mai puțin pentru decontarea concediilor medicale. Primesc bani ministerele Finanțelor, Muncii, Investițiilor, Sănătății, Energiei și Transporturilor, tăieri la MAI, Mediu și Cultură

Rectificarea - aprobată de Guvern cu schimbări pentru a da bani în plus primăriilor și mai puțin pentru decontarea concediilor medicale. Primesc bani ministerele Finanțelor, Muncii, Investițiilor, Sănătății, Energiei și Transporturilor, tăieri la MAI, Mediu și Cultură
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 18 aug 2022

Rectificarea bugetară aprobată astăzi de Guvern prevede majorarea deficitului bugetar de la 77,5 miliarde lei, ținta stabilită la început de an, la 80,15 miliarde lei, în timp ce ponderea în PIB stagnează la 5,8%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Guvernul a revizuit proiectul inițial de rectificare, pentru a da fonduri suplimentare autorităților locale pentru decontarea transportului elevilor, 500 milioane lei, precum și 600 milioane lei pentru proiecte derulate prin programul PNDL. Printre revizuirile semnificative în minus sunt o reducere cu 300 de milioane de lei a alocării suplimentare pentru fondul de rezervă al Guvernului, de la 1 miliard de lei la 700 milioane de lei, precum și o tăiere cu 400 de milioane de lei a sumei pe care Executivul a decis să o aloce suplimentar pentru decontarea concediilor de odihnă, conform datelor analizate de Profit.ro.

Ministerele care primesc sume considerabile la rectificare sunt Ministerul Muncii, Ministerul Finanțelor (pentru dobânzi și proiecte cu fonduri UE), Ministerul Investițiilor, Ministerul Sănătății, Ministerul Energiei, cel al Transporturilor, precum și Ministerul Dezvoltării. Tăierile, de amploare mai redusă, au loc la MAI, Mediu și Cultură.

Ținta de deficit pentru bugetul general consolidat în termeni cash crește astfel cu suma de 2,65 miliarde lei, la 80,15 miliarde lei. Statul a încheiat anul trecut cu un deficit de 80 de miliarde de lei (6,72% din PIB), după 101,8 miliarde lei (9,6% din PIB) în 2020. Într-o conferință de presă, ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, a declarat că deficitul a crescut cu peste 3 miliarde de lei, de la 76,9 miliarde lei la 80,1 miliarde lei. Suma de 76,9 miliarde lei menționată de ministru este deficitul prevpzut în legea bugetului adoptată la începutul anului, în timp ce deficitul de 77,5 miliarde lei reprezintă valoarea actualizată la cel mai recent nivel.

Proiectul de rectificare prevede majorarea veniturilor bugetului general consolidat, pe sold, cu suma de 30,37 miliarde lei, în timp ce cheltuielile cresc, pe sold, cu suma de 33 miliarde lei. O primă variantă a rectificării viza venitui mai mari cu 29,94 miliarde lei și cheltuieli majorate cu 32,59 miliarde lei.

Peste 6.400 de cetățeni ucraineni au fost angajați în România. Ce meserii și-au ales CITEȘTE ȘI Peste 6.400 de cetățeni ucraineni au fost angajați în România. Ce meserii și-au ales

Cheltuieli (modificări față de prima variantă de rectificare)

  • Cheltuielile de personal se majorează, per sold, cu 1,567 miliarde lei (inițial s-a dorit majorarea cu 1,624 miliarde lei)
  • Cheltuielile cu bunuri și servicii se diminuează cu 248,6 milioane lei (inițial se dorea o reducere cu 532 milioane lei)
  • Cheltuielile cu dobânzile cresc cu 4 miliarde lei
  • Cheltuielile cu subvențiile cresc cu 2,6 miliarde lei (inițial prevăzută majorare de 2,82 miliarde lei)
  • Transferurile între unități ale administrației publice se majorează cu 2,97 miliarde lei (inițial cu 2,56 miliarde lei)
  • Alte transferuri se majorează cu 2,39 miliarde lei (inițial 2,7 miliarde lei)
  • Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare se majorează cu 70 milioane lei
  • Cheltuielile cu asistența socială cresc cu 7,89 miliarde lei
  • Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 se majorează cu 2,16 miliarde lei (inițial 1,66 miliarde lei)
  • Alte cheltuieli cresc cu 471,6 milioane lei (inițial 461,3 milioane lei)
  • Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR se majorează cu 34,8 milioane lei
  • Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR se majorează cu 1,82 miliarde lei
  • Fondurile de rezervă se majorează cu 700 milioane lei (inițial 1 miliard lei)
  • Cheltuielile aferente programelor cu finanțare rambursabilă se diminuează cu 47,4 milioane lei (inițial 67,4 milioane lei)
  • Cheltuielile de capital se majorează cu 280 milioane lei (inițial 194,4 milioane lei)
  • Împrumuturile acordate se majorează cu 200 milioane lei
Guvernul a cheltuit în jumătate de an pentru investiții doar un sfert din ce și-a propus pentru tot 2022. Ministrul Finanțelor: Întârzierile trebuie recuperate accelerat. Nu umblăm la investiții acum. Care a fost motivul principal invocat de toți CITEȘTE ȘI Guvernul a cheltuit în jumătate de an pentru investiții doar un sfert din ce și-a propus pentru tot 2022. Ministrul Finanțelor: Întârzierile trebuie recuperate accelerat. Nu umblăm la investiții acum. Care a fost motivul principal invocat de toți

Ministerele care primesc bani în plus

Ministerul Finanțelor – Acțiuni Generale +8,69 miliarde lei (inițial 9,33 miliarde lei)

+4 miliarde lei dobânzi, +700 milioane lei (inițial 1 miliard lei) Fond de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, +528,9 milioane lei (inițial +866,8 milioane lei) Contribuția României la bugetul UE, +1,13 miliarde lei Transferuri către întreprinderi în cazul schemelor de ajutor de stat, +2,28 miliarde lei Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 pentru asigurarea sumelor necesare refinanțării proiectelor pentru beneficiari și/sau continuării finanțării proiectelor în cazul indisponibilității temporare a fondurilor europene.

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale +5,25 miliarde lei

S-a suplimentat titlul „Asistență socială” cu +7,3 miliarde lei destinate drepturilor de asistență socială pentru familii și copii, ajutoare pentru compensarea prețului la energie, indemnizații și drepturi cu caracter reparatoriu, ca efect al măsurilor aprobate în acest an, concomitent cu diminuarea în principal a transferurilor între unități ale administrației publice (-370 milioane lei) și a fondurilor pentru proiectele cu finanțare externă nerambursabilă aferente cadrului financiar 2014-2020 (-171,3 milioane lei) urmare a economiilor înregistrate la aceste titluri de cheltuieli.

De asemenea, creșterea veniturilor din contribuții de asigurări sociale ale bugetului asigurărilor sociale de stat față de estimarea inițială a determinat diminuarea transferurilor pentru echilibrarea bugetului asigurărilor sociale de stat cu -1,94 miliarde lei. Totodată au fost majorate transferurile din bugetul de stat către bugetul asigurărilor pentru șomaj cu suma de +418,7 milioane lei.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene +2,72 miliarde lei

S-au asigurat fonduri la cheltuieli de personal (+20 milioane lei), pentru derularea proiectelor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (+1,85 miliarde lei) și pentru derularea proiectelor cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (+850 milioane lei).

Ministerul Sănătății: +2,526 miliarde lei (inițial +2.643 miliarde lei)

Suplimentarea transferurilor acordate bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate cu +2,88 miliarde lei (din care +781,3 milioane lei pentru acoperirea deficitului în vederea asigurării serviciilor medicale și a medicamentelor și +2,1 miliarde lei pentru acoperirea deficitului rezultat din aplicarea prevederilor legale referitoare la concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate) și a transferurilor între unități ale administrației publice (+200 milioane lei), concomitent cu diminuarea în principal a fondurilor pentru proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-542 milioane lei) urmare economiilor înregistrate la acest titlu de cheltuieli.

În varianta inițială era prevăzută suma de 2,496 miliarde lei pentru acoperirea deficitului rezultat din aplicarea prevederilor legale referitoare la concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, precum și o diminuare a cheltuielilor cu bunuri și servicii cu suma de 283,4 milioane lei.

Ministerul Energiei +2,5 miliarde lei (inițial +2,48 miliarde lei)

S-au asigurat fondurile necesare la cheltuieli de personal (+5 milioane lei), pentru finanțarea schemei de sprijin de compensare/plafonare prețuri energie electrică/gaze naturale (+2,5 miliarde lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la bunuri și servicii (-1,1 milioane lei) și cheltuieli de capital (-1,3 milioane lei).

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii +2 miliarde lei

DECIZIE Majorarea impozitului la clădirile nerezidențiale - posibilă doar cu informarea proprietarilor privind actualizarea valorii clădirilor, la fiecare 5 ani CITEȘTE ȘI DECIZIE Majorarea impozitului la clădirile nerezidențiale - posibilă doar cu informarea proprietarilor privind actualizarea valorii clădirilor, la fiecare 5 ani

banii în plus sunt pentru asigurarea de sume suplimentare pentru subvenții (+155,9 milioane lei), transferuri între unități ale administrației publice (+264,5 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare (+70 milioane lei), asistență socială (+100 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (+49,1 milioane lei), alte cheltuieli (+2,3 milioane lei), proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (+950,9 milioane lei) și pentru participarea la capitalul social al operatorilor economici aflați sub autoritatea ministerului (+411,3 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii în principal la dobânzi (-0,6 milioane lei), la alte transferuri (-1,6 milioane lei), la active nefinanciare (-0,3 milioane lei), precum și la ratele aferente creditelor externe (-1,6 milioane lei);

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației +1,28 miliarde lei (inițial 649,2 milioane lei)

S-au asigurat fonduri pentru derularea Programului Național de Dezvoltare Locală +1,3 miliarde lei (inițial 700 milioane lei), pentru derularea Programului național de construcții de interes public sau social (+700 milioane lei), pentru programele cu finanțare rambursabilă (+45 milioane lei), pentru Programul construcții locuințe pentru tineri destinate închirierii (+14 milioane lei) precum și pentru achitarea dobânzilor (+0,2 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la bunuri și servicii (-1 milion lei), la subvenții (-280 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-500 milioane lei).

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului +1,15 miliarde lei (inițial 648,3 milioane lei)

S-au asigurat fondurile necesare la cheltuieli de personal (+5 milioane lei), pentru derularea proiectelor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile +1,139 miliarde lei (inițial 639,1 milioane lei) precum și la alte transferuri pentru programele de stimulare a întreprinderilor mici și mijlocii (+20 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la bunuri și servicii (-5 milioane lei), la subvenții (-7 milioane lei), transferuri între unități ale administrației publice (-3,59 milioane lei) precum și la cheltuieli de capital (-0,2 milioane lei);

Ministerul Justiției +864,4 milioane lei (inițial +648,3 milioane lei)

aloarea vizează în principal asigurarea de sume suplimentare pentru plata drepturilor salariale stabilite prin hotărâri judecătorești și acte administrative (+1 miliard lei) și pentru finanțarea activității Administrației Naționale a Penitenciarelor (+60 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor pe primele 6 luni ale anului și necesarul de finanțare până la finele anului, s-au identificat economii la bunuri și servicii (-17,6 milioane lei), proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare 2014-2020 (-100 milioane lei), alte cheltuieli (-3 milioane lei) și cheltuieli de capital (-75 milioane lei).

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale +716,3 milioane lei

Se suplimentează cu +235,6 milioane lei (inițial 450 milioane lei) acordarea subvenției reprezentând ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură aferentă anului 2022, +307,4 milioane lei (inițial 100 milioane lei) reprezentând transferuri între unități ale administrației publice, +200 milioane lei în vederea garantării creditelor contractate de producătorii agricoli și +5,7 milioane lei cheltuieli de personal. Având în vedere execuția cheltuielilor pe primele 6 luni ale anului și necesarul de finanțare până la finele anului, s-au identificat economii la bunuri și servicii (-10 milioane lei), alte transferuri (-17,9 milioane lei) și cheltuieli de capital (-4,5 milioane lei).

Secretariatul General al Guvernului +251,1 milioane lei

S-au asigurat în principal fondurile necesare la cheltuielile de personal (+10 milioane lei), pentru derularea programelor guvernamentale ”Investește în tine” și ”growth - Contul individual de economii Junior Centenar” (+6,3 milioane lei), pentru finanțarea instituțiilor subvenționate din subordine (+5 milioane lei), pentru susținerea proiectelor de comunicare informare publică și promovare a imaginii intereselor românești peste hotare, acordarea burselor elevilor etnici din Ucraina și plata sumelor aferente persoanelor cu handicap neîncadrate (+54,9 milioane lei), pentru acumularea stocurilor de rezervă de stat și investiții (+109,6 milioane lei) și susținerea cultelor religioase recunoscute în România (+70 milioane lei) și pentru sprijinirea organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, altele decât cele care primesc subvenții de la bugetul de stat (+10 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la bunuri și servicii (-19,6 milioane lei).

Aproape jumătate dintre angajații din telecom câștigă peste 4.000 de lei pe lună. Unde sunt cele mai mari și cele mai mici salarii CITEȘTE ȘI Aproape jumătate dintre angajații din telecom câștigă peste 4.000 de lei pe lună. Unde sunt cele mai mari și cele mai mici salarii

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării +203,5 milioane lei

Pentru achitarea contribuțiilor restante ale României la programele opționale ale ESA (Agenția Spațială Europeană).

Ministerul Public +201 milioane lei

S-au asigurat fondurile necesare la cheltuieli de personal (+215 milioane lei) pentru plata de hotărâri judecătorești. Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la bunuri și servicii (-12 milioane lei) și la cheltuieli de capital (-2 milioane lei).

Ministerul Economiei +125,6 milioane lei

S-au asigurat fondurile necesare la cheltuieli de personal (+10 milioane lei), pentru achitarea contribuțiilor și cotizațiilor la organismele internaționale (+2 milioane lei) precum și pentru majorarea, în condițiile legii, a contribuției statului la capitalul social al operatorilor economici din industria națională de apărare aflați sub autoritatea ministerului (+127 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la bunuri și servicii (- 8 milioane lei), la subvenții (-5,4 milioane lei);

Ministerul Educației: +64 milioane lei (inițial 57 milioane lei)

Banii sunt pentru majorarea cheltuielilor de personal +140 milioane lei (inițial +200 milioane lei), a transferurilor între unități ale administrației publice (+30 milioane lei) în principal pentru finanțarea de bază a instituțiilor de învățământ superior, concomitent cu diminuarea unor cheltuieli având în vedere gradul de execuție și necesarul estimat a se plăti până la finele anului. S-au identificat economii în principal la proiecte de investiții finanțate din fonduri rambursabile (-70 milioane lei), active nefinanciare (-19 milioane lei), alte cheltuieli (-14,9 milioane lei), bunuri și servicii (-9,1 milioane lei). Cheltuielile efectuate din venituri proprii au fost majorate cu 1,58 miliarde lei pentru investiții și realizarea unor proiecte finanțate din fonduri europene derulate de instituțiile de învățământ superior. Instituțiile de învățământ superior vor avea posibilitatea să utilizeze 636,8 milioane lei din soldurile anilor precedenți. Întrucât bugetul de venituri și cheltuieli la universitățile de stat a fost aprobat la nivelul anului 2020 iar în anul curent există mai multe proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile, se prevede că instituțiile de învățământ superior de stat fundamentează bugetul de venituri și cheltuieli la nivelul estimat al acestora.

Ministerul Sportului +33,7 milioane lei

Fondurile sunt pentru asigurarea cheltuielilor aferente cluburilor sportive naționale, complexurilor sportive naționale, direcțiilor județene pentru sport, respectiv cu personalul, de funcționare și întreținere a bazelor sportive, de capital și reparații curente, precum și pentru pregătirea și participarea în competiții interne și internaționale.

Academia Română +13,9 milioane lei

Alocarea are ca scop asigurarea drepturilor salariale ale personalului și pentru finanțarea cheltuielilor unităților medicale din subordine.

Pierd bani următoarele ministere

Ministerul Afacerilor Interne -559,3 milioane lei

S-au identificat economii la bunuri și servicii (-30 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-1,1 miliarde lei), cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă (-5,4 milioane lei), active nefinanciare (-140 milioane lei). Se asigură sume suplimentare la transferuri între unități ale administrației publice (+50 milioane lei), la asistență socială pentru plata pensiilor militare de stat (+367,1 milioane lei) și la alte cheltuieli pentru plata despăgubirilor în dosarul ”Colectiv” (+299 milioane lei);

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor -434,4 milioane lei

Rectificarea va asigura sume reprezentând titluri executorii (+31,7 milioane lei), compensații reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii de păduri nu le recoltează datorită funcțiilor de protecție stabilite prin amenajamente silvice (+85,3 milioane lei), despăgubiri (+6,4 milioane lei) și sume pentru Acordul de Împrumut BIRD 4835 ”Servicii Municipale KFW” (+2,7 milioane lei). În funcție de gradul de execuție și de necesarul de finanțare până la finalul anului s-au identificat economii în sumă de -560,5 milioane lei, din care la titlul 20 ”Bunuri și servicii (-5,9 milioane lei), la titlul 58 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020” (-500 milioane lei) și la titlul 71 „Active nefinanciare” (-54,6 milioane lei).

Ministerul Culturii -275 milioane lei

Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare pe primele 6 luni ale anului și necesarul de finanțare până la finele anului s-au identificat economii în principal la transferuri între unități ale administrației publice (-184,8 milioane lei), bunuri și servicii (-52 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (-19 milioane lei), proiecte de investiții finanțate din fonduri rambursabile (-17 milioane lei), active nefinanciare (-2 milioane lei). De asemenea, este abilitat ordonatorul principal de credite să efectueze modificări pentru Programul ”Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 42/2019, cu modificările și completările ulterioare;

Serviciul de Telecomunicații Speciale -151 milioane lei

S-au asigurat fondurile necesare la cheltuieli de personal (+25 milioane lei), asistență socială (+0,1 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la bunuri și servicii (-14,5 milioane lei), la proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (-121,6 milioane lei), precum și la cheltuieli de capital (-40 milioane lei);

Ministerul Finanțelor -146,9 milioane lei

Sunt alocate suplimentar sume pentru asigurarea plății drepturilor salariale până la finele anului (+46 milioane lei), pentru plata sumelor din titlurile de plată emise de Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților, conform legislației în vigoare (+26 milioane lei) și pentru plata majorărilor de capital la unele instituții financiar-bancare internaționale (+130 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor pe primele 6 luni ale anului și necesarul de finanțare până la finele anului s-au identificat economii la transferuri între unități ale administrației publice (-0,5 milioane lei), alte transferuri (-246,6 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-1,8 milioane lei) și active nefinanciare (-100 milioane lei);

Iohannis, categoric: Sunt pentru păstrarea cotei unice și împotriva taxei de solidaritate! CITEȘTE ȘI Iohannis, categoric: Sunt pentru păstrarea cotei unice și împotriva taxei de solidaritate!

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor -84,1 milioane lei

Având în vedere execuția cheltuielilor pe primele 6 luni ale anului și necesarul de finanțare până la finele anului, s-au identificat economii la bunuri și servicii (-1 milioane lei), transferuri între unități ale administrației publice (-79,7 milioane lei) și la cheltuieli de capital (-3,4 milioane lei);

Ministerul Afacerilor Externe -67,1 milioane lei

Având în vedere gradul de execuție s-au identificat economii la transferuri între unități ale administrației publice (-1 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-46 milioane lei), alte cheltuieli (-0,1 milioane lei) și active nefinanciare (-20 milioane lei);

Curtea de Conturi -23,8 milioane lei

Diminuările au avut în vedere propunerile ordonatorului principal de credite urmare a analizei execuției bugetare pe primele 6 luni. S-au identificat economii în principal la cheltuieli de personal (-15,5 milioane lei), bunuri și servicii (-3,2 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-0,5 milioane lei), alte cheltuieli (-1,5 milioane lei) și active nefinanciare (-3,1 milioane lei);

Consiliul Superior al Magistraturii -18,7 milioane lei (inițial era vizată o reducere cu 30,7 milioane lei)

Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la bunuri și servicii (-1 milioane lei), la proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (-17 milioane lei), alte cheltuieli (-2 milioane lei), precum și la active nefinanciare (-2,7 milioane lei). S-au asigurat fonduri la cheltuieli de personal (+4 milioane lei) pentru plata drepturilor salariale.

Sumele defalcate din TVA pentru bugetele locale se majorează cu 2,57 miliarde lei

Principala modificare față de proiectul inițial de rectificare vizează alocarea a 500 milioane lei pentru finanțarea gratuității pe transport acordate elevilor din învățământul preuniversitar.

  • 1 miliard lei în scopul achitării plăților restante înregistrate în contabilitatea unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local și a spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale, la data de 30 iunie 2022 rezultate din relații cu: - furnizorii de bunuri, servicii și lucrări, inclusiv cei care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat; - bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;
  • 500 milioane lei pentru finanțarea gratuității acordate elevilor din învățământul preuniversitar acreditat/autorizat pentru transportul local rutier și naval
  • 300 milioane lei pentru finanțarea cheltuielilor cu bursele acordate elevilor din unitățile de învățământ special și de masa
  • 204,5 milioane lei pentru finanțarea cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru școli al României
  • 192 milioane lei pentru finanțarea cheltuielilor aferente plății personalului de recensământ
  • 150 milioane lei pentru finanțarea drumurilor județene și comunale
  • 147 milioane lei pentru finanțarea programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 300 de unități de învățământ preuniversitar de stat, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2022 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 300 de unități de învățământ preuniversitar de stat
  • 66,7 milioane lei pentru finanțarea drepturilor copiilor cu cerințe educaționale speciale care frecventează învățământul special și de masă
  • 0,4 milioane lei pentru finanțarea cheltuielilor Centrului de zi "Sf. Nicolae" și Centrului de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu "Sf. Nicolae" din localitatea Recea, județul Maramureș
  • 0,1 milioane lei pentru finanțarea serviciilor publice de salvare acvatică salvamar și a posturilor de prim ajutor, respectiv comunei Tuzla, județul Constanța

Bugetul instituțiilor/activităților finanțate integral și/sau parțial din venituri proprii se majorează atât la venituri cât și la cheltuieli cu suma de 1,447 miliarde lei (inițial 1,21 miliarde lei).

Bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate se suplimentează atât la venituri cât și la cheltuieli cu suma de 3,5 miliarde lei (inițial 3,9 miliarde lei)

CONFIRMARE DOCUMENT Compensarea prețului la carburant - Mecanismul va fi pe trei luni, opțional, iar din 50 de bani, jumătate va putea fi compensat de benzinari din ce au de plată la stat CITEȘTE ȘI CONFIRMARE DOCUMENT Compensarea prețului la carburant - Mecanismul va fi pe trei luni, opțional, iar din 50 de bani, jumătate va putea fi compensat de benzinari din ce au de plată la stat

Creșterea veniturilor este datorată majorării veniturilor curente cu suma de 221,7 milioane lei și creșterii subvenției acordate de la bugetul de stat cu 3,28 miliarde lei. Majorarea veniturilor curente este influențată de evoluția pozitivă a fondului brut de salarii pe total economie, a încasărilor din contribuții de asigurări sociale de sănătate, a măsurilor de îmbunătățire a colectării (ținta de 0,3 miliarde lei) și a măsuriloi financiar-fiscale recente (modificarea plafonului de până la 10.000 lei, inclusiv pentru veniturile obținute din salarii sau asimilate salariilor până la care se acordă facilitățile fiscale în domeniul construcțiilor, sectorul agricol și în industria alimentară; introducerea ca bază lunară de calcul a contribuției de asigurări sociale de sănătate a salariul minim brut pe țară garantat în plată, pentru veniturile realizate în baza contractelor individuale de muncă cu timp parțial al căror nivel este sub nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată).

La cheltuieli s-au majorat

  • cheltuielile cu bunuri și servicii +2 miliarde lei, pentru decontarea medicamentelor și a serviciilor medicale inclusiv asigurarea hranei în spitale, a salariilor personalului medico-farmaceutic din universități care au în structură facultăți de medicină integrate clinic în instituții din subordinea Ministerului Sănătății și a altor ministere și instituții cu rețea sanitară proprie, precum și a serviciilor medicale acordate refugiaților din Ucraina
  • cheltuielile de personal +4 milioane lei, pentru asigurarea fondurilor necesare plății drepturilor salariale pentru personalul caselor de asigurări de sănătate inclusiv pentru plata hotărârilor judecătorești
  • cheltuielile cu asistența socială pentru decontarea concediilor medicale +2,1 miliarde lei (inițial +2,5 miliarde lei).
viewscnt
Afla mai multe despre
rectificare bugetară
buget
deficit bugetar
ministerul finantelor