Cererea pentru produsele chineze este atât de mare, încât există o criză de containere maritime

Cererea pentru produsele chineze este atât de mare, încât există o criză de containere maritime
scris 7 ian 2021

Cererea globală pentru produsele chineze a fost atât de puternică în ultima perioadă, încât a creat o criză de containere maritime și a împins în sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei în lunile următoare, transmite Bloomberg.

Începând din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au fost în creștere, stimulate de achizițiile de produse care au legătură cu pandemia, precum măști și echipamente pentru munca de acasă, inclusiv computere. În schimb, importurile Chinei nu au înregistrat o creștere similară, ceea ce a avut drept rezultat o lipsă de containere maritime care să ajungă în China pentru a fi umplute și trimise din nou spre piețele externe, scrie Agerpres.

Utilizatorii Apple au cheltuit 1,8 miliarde dolari pe aplicații în ultima săptămână din 2020 CITEȘTE ȘI Utilizatorii Apple au cheltuit 1,8 miliarde dolari pe aplicații în ultima săptămână din 2020

Această situație a dus la creșterea costurilor cu shipping-ul și la majorarea prețurilor pentru produsele chineze pe piețele externe, ceea ce ar putea afecta cererea la export, susține Serena Zhou, analist la Mizuho Financial Group Inc. în Hong Kong.

"Majorarea prețurilor pentru livrările externe ale Chinei, din cauza lipsei de capacități de shipping, va afecta creșterea exporturilor chineze, în pofida unei cereri externe solide stimulată de sezonul sărbătorilor și închiderii uzinelor din Europa", susține Serena Zhou.

Aceasta avertizează că criza de containere maritime ar putea să se agraveze pe măsură ce exportatorii vor căuta să își prioritizeze livrările înaintea Anului nou lunar chinezesc, care începe în februarie.

Repercusiunile acestei crize de containere se fac resimțite în întreaga Asie, un raport publicat la mijlocul lunii decembrie de Agenția de promovare a comerțului din Japonia menționând creșterea costurilor cu shipping-ul și lipsa de containere în Asia de Sud-Est și India.

La rândul său, cea mai mare companie sud-coreeană de shipping, HMM Co., a estimat joi că lipsa de containere și spații pe nave ar putea continua în prima jumătate a lui 2021. HMM Co. a fost nevoită să introducă un număr suplimentar de nave pe rutele spre SUA, pentru a ajuta companiile sud-coreene să își livreze bunurile și va introduce o navă suplimentară spre Europa la finele acestei luni.

Costurile cu transportul maritim de mărfuri rămân ridicate în pofida noilor restricții impuse în Europa pentru a limita răspândirea coronavirusului, a trasmis anterior și gigantul danez din domeniu Maersk, care apreciază că cererea va continua să depășească oferta cel puțin câteva săptămâni de acum înainte.

viewscnt
Afla mai multe despre
produsele chineze
containere