Piedică neașteptată în lupta cu încălzirea globală: oamenii nu mănâncă suficienți cartofi prăjiți

Piedică neașteptată în lupta cu încălzirea globală: oamenii nu mănâncă suficienți cartofi prăjiți
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 aug 2021

Lupta pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon a scos la iveală o piedică total neașteptată: lumea nu consumă suficienți cartofi prăjiți. Este concluzia la care a ajuns grupul danez A.P. Moller Maersk A/S.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Maersk este cea mai mare companie de transport maritim din lume și spune că ar folosi biocombustibil pentru a-și propulsa navele, dar nu există suficient ulei de gătit folosit din care să fie fabricat biocombustibilul.

"Biocombustibilul este produs pe bază de ulei de gătit folosit, dar problema este că lumea nu consumă suficienți cartofi prăjiți. Nu putem continua să ne extindem. Dacă ritmul nostru de creștere va continua, vom epuiza uleiul de gătit folosit într-un an sau doi", a declarat directorul general Soren Skou, potrivit Bloomberg.

Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni CITEȘTE ȘI Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni

Maersk deține o flotă formată din peste 700 de nave, care consumă anual aproximativ 12 milioane de tone de motorină. Echivalentul întregii cantități de petrol produsă la nivel mondial într-o singură zi. Compania daneză promite că își va reduce emisiile de CO2 la zero, până în 2050. Pe de altă parte, ulei de gătit deja folosit este mai scump decât uleiul de gătit nou, tocmai pentru că există o cerere uriașă în vederea creării de biocombustibil, arată Observator News.

Maersk a făcut un prim pas către reducerea emisiilor de CO2 și și-a comandat prima navă din lume care nu va emite dioxid de carbon. Nava ar urma să ajungă în flota grupului danez la mijlocul anului 2023 și va fi echipată cu tehnologie mixtă: va putea funcționa și pe bază de metanol verde, dar și cu motorină, cu un conținut redus de sulf.

viewscnt
Afla mai multe despre
cartofi prăjiți
maersk