Operatorii de rețele de distribuție a energiei electrice vor fi obligați să ia în considerare posibilitatea ca mașinile electrice conectate la stații de reîncărcare să își descarce bateriile în rețele, potrivit unui proiect de ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).
"La stabilirea soluției de racordare a locurilor de consum cu punct/puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice, operatorul de rețea trebuie să ia în considerare posibilitatea de evacuare în rețeaua electrică de putere din bateria vehiculelor conectate la punctul/punctele de reîncărcare", se stipulează în draftul de ordin ANRE de aprobare a Procedurii privind racordarea la rețelele electrice de interes public a punctelor de reîncărcare pentru vehiculele electrice.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Potrivit instituției, procedura stabilește, pentru anumite etape sau acțiuni din cadrul procesului de racordare, termene de realizare mai scurte, similare cu cele prevăzute la racordarea prosumatorilor.
Proiectul pune în aplicare prevederile art. 15 alin. (8) din Legea privind performanța clădirilor nr. 372/2005 referitoare obligația operatorilor de distribuție de a realiza racordarea la rețelele electrice de interes public a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice "în procedură
simplificată, în conformitate cu reglementările specifice emise de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei în acest scop".
"Art. 16. (1) La instalarea la un loc de consum existent a punctului/punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice, fără depășirea puterii aprobate pentru consum și fără depășirea puterii aprobate a fi evacuate în rețea în cazul evacuării de putere din bateria vehiculelor conectate la punctul/punctele de reîncarcare, prevăzute în avizul tehnic de racordare/certificatul de racordare valabil, emis pentru acel loc de consum/de consum și de producere, avizul tehnic de racordare/certificatului de racordare existent nu se actualizează.
(2) În situația prevăzută la alin. (1) nu se realizează lucrări suplimentare sau modificări în instalațiile electrice existente din amonte de punctul de delimitare", se menționează în proiectul de procedură.
În cazurile (cele mai multe) în care este nevoie de lucrări, "realizarea lucrărilor aferente instalației de utilizare este în responsabilitatea utilizatorului și se efectuează pe cheltuiala acestuia".
CITEȘTE ȘI Ajutoare de stat de peste 453 milioane lei, acordate crescătorilor din sectoarele bovine, suine și avicol pentru a compensa pierderile din pandemieDocumentul le mai impune operatorilor de distribuție să elaboreze proceduri proprii privind organizarea activității de racordare la rețelele electrice de interes public a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice și să organizeze un sistem de informare a utilizatorilor privind procesul de racordare la rețelele electrice de interes public a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice, prin publicare pe pagina de internet proprie și prin afișare la sediile administrative și la centrele de relații cu utilizatorii de extrase din procedurile proprii și de informații relevante privind procesul de racordare.
Proiectul poate fi citit integral aici.