Vânzările și profitul producătorului german de articole sportive Adidas s-au prăbușit în primul trimestru al anului din cauza închiderii magazinelor pe fondul pandemiei de Covid-19.
Profitul net la nivel global a scăzut cu 96%, comparativ cu primul trimestru al anului, însumând doar 26 de milioane de euro. În perioada echivalentă din 2019, rezultatul net s-a ridicat la 633 de milioane de euro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Vânzările au scăzut cu 19% în primul trimestru, la 4,75 miliarde de euro, în contextul în care majoritatea magazinelor companiei germane și-au suspendat activitatea din cauza crizei coronavirus.
Afacerile Adidas sunt trase în jos și de anularea unor evenimente sportive importante, inclusiv a jocurilor olimpice.
Vânzările online, descrise de companie ca "singurul canal care a rămas complet operațional în majoritatea țărilor", au urcat cu 35%, dar avansul nu a reușit să compenseze efectele închiderii magazilor fizice.
Producătorul avertizează că rezultatele ar putea fi chiar mai sever lovite în trimestrul al doilea, deoarece, în prezent, circa 70% din magazinele sale sunt închise.
"În consecință, scăderile, atât pe partea de vânzări, cât și a rezultatului financiar, sunt așteptate să fie mai pronunțate decât cele înregistrate în primul trimestru, vânzările fiind estimate cu minimum 40% sub cele din anul anterior, în timp ce rezultatul operațional este prognozat în teritoriu negativ", potrivit unui raport Adidas.