Vânzările și profitul producătorului german de articole sportive Adidas s-au prăbușit în primul trimestru al anului din cauza închiderii magazinelor pe fondul pandemiei de Covid-19.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Profitul net la nivel global a scăzut cu 96%, comparativ cu primul trimestru al anului, însumând doar 26 de milioane de euro. În perioada echivalentă din 2019, rezultatul net s-a ridicat la 633 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ministerul Finanțelor analizează împrumuturi de stat pentru firme, cu posibilitatea de a fi convertite în acțiuni. Vor fi disponibile inclusiv pentru companii listateVânzările au scăzut cu 19% în primul trimestru, la 4,75 miliarde de euro, în contextul în care majoritatea magazinelor companiei germane și-au suspendat activitatea din cauza crizei coronavirus.
Afacerile Adidas sunt trase în jos și de anularea unor evenimente sportive importante, inclusiv a jocurilor olimpice.
Vânzările online, descrise de companie ca "singurul canal care a rămas complet operațional în majoritatea țărilor", au urcat cu 35%, dar avansul nu a reușit să compenseze efectele închiderii magazilor fizice.
Producătorul avertizează că rezultatele ar putea fi chiar mai sever lovite în trimestrul al doilea, deoarece, în prezent, circa 70% din magazinele sale sunt închise.
"În consecință, scăderile, atât pe partea de vânzări, cât și a rezultatului financiar, sunt așteptate să fie mai pronunțate decât cele înregistrate în primul trimestru, vânzările fiind estimate cu minimum 40% sub cele din anul anterior, în timp ce rezultatul operațional este prognozat în teritoriu negativ", potrivit unui raport Adidas.