NielsenIQ și GfK, printre cele mai mari companii de cercetare de piață, prezente și în România, vor fuziona în următoarele zile, dând naștere unui lider global în sectorul măsurătorilor vânzărilor cu amănuntul și ale obiceiurilor consumatorilor.
Tranzacția prin care GfK, cea mai mare firmă de cercetare de piață din Germania, este preluată de rivalul american mai mare NielsenIQ a primit aprobarea Comisiei Europene, cu condiția ca GfK să își vândă divizia de Consumer Panel.
Achiziția, anunțată anul trecut, este așteptată să fie finalizată în zilele următoare.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Compania rezultată, cu aproximativ 38.000 de angajați, va fi controlată de Advent International, proprietarul NielsenIQ, în timp ce acționarii GfK (NIM - Institutul de la Nürnberg pentru Decizii de Piață - și fondul de investiții KKR) vor deține participații minoritare.
NielsenIQ este fosta divizie de consumer business a grupului Nielsen, cumpărată în 2021 de firma americană de private equity Advent International.
NielsenIQ are operațiuni în peste 90 de piețe, acoperind peste 90% din populația lumii, în timp ce GfK este lider în cercetarea de piață în domeniile tehnologiei și al bunurilor de folosință îndelungată în 67 de țări.
Ambele companii au subsidiare și în România.
GfK România - Institut de Cercetare de Piață SRL, înființată în 1992, a încheiat anul trecut cu afaceri de 55,4 milioane de lei și un profit net de 7,47 milioane de lei, având un număr mediu de 195 de salariați.
Subsidiara locală a NielsenIQ, cu peste 200 de angajați, a obținut afaceri de 63,1 milioane de lei în 2022, în creștere de la circa 52 milioane de lei în anul anterior. Profitul a urcat puternic, de la mai puțin de 60.000 de lei la aproape 682.000 de lei.