Vânzările Coca-Cola HBC în România au continuat să crească în primul semestru al acestui an, contribuind la avansul de 3,4% al volumelor vândute de îmbuteliator pe piețele emergente, însă ritmul de creștere a încetinit.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Astfel, creșterea volumelor vândute pe piața românească a fost modestă, de sub 5%, după ce, în primele 3 luni, compania raportase un avans mai solid. Spre comparație, în primul semestru din 2018, volumul vânzărilor Coca Cola HBC în România a avut o creștere de 11%.
"Volumele din România au avut un avans mic, de o singură cifră (low single digits - sub 5%). Volumele la carbogazoase au crescut cu circa 5% (mid single digits - eng.), cel mai mare avans fiind generat de variantele fără zahăr (Light și Zero) și susținut de lansarea unor noi arome. Volumele de ceaiuri gata preparate (ready-to-drink) au avut un declin de 2 cifre din cauza renunțării la Nestea. Volumele de apă vândute au crescut cu sub 5%, iar băuturile energizante au avut un avans de două cifre, susținut de lansare Coke Energy, cu rezultate timpurii pozitive", se arată în raportul semestrial al îmbuteliatorului.
România este a treia mare piață emergentă pentru îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare, după Rusia și Nigeria.
Per ansamblu, creșterea volumelor vândute pe piețele emergente a fost de 3,4%, la 579,2 milioane de navete.
Veniturile companiei pe piețele emrgente au urcat cu 4,8%, la 1,47 miliarde de euro.
Pe lângă România, Rusia, Ucraina și Nigeria, segmentul piețelor emergente include Armenia, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Macedonia de Nord, Republica Moldova, Muntenegru și Serbia (inclusiv Republica Kosovo).
La nivel de grup, volumele vândute de Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator Coca-Cola la nivel mondial, au crescut 2,2%, la 1,09 miliarde de navete. Veniturile la nivel de grup au crescut cu 3,8%, la 3,35 miliarde de euro.
Vânzările Coca-Cola HBC în România au avansat cu aproximativ 9% anul trecut, până la 192,7 milioane de navete, susținute de creșteri pe toate segmentele.