Autoritățile de reglementare antitrust ale UE au deschis vineri o investigație în legătură un acord între Google și Facebook (devenită Meta) în domeniul publicității online, pentru a verifica dacă acesta încalcă reglementările din domeniul concurenței ale blocului comunitar.
Investigația se va concentra asupra unui acord încheiat în 2018 între Facebook și Google, cunoscut ca Jedi Blue, care ar fi urmărit să înlăture rivalii din domeniul publicității online.

În baza acestui acord, Google ar fi oferit o serie de avantaje către Meta, inclusiv acces la serverele sale pentru publicitate, cu condiția ca platforma să renunțe la o tehnologie care i-ar fi redus cota în domeniul reclamelor afișate online.
"Prin intermediul așa-numitului acord Jedi Blue dintre Google și Meta, este posibil ca o tehnologie concurentă cu Open Bidding de la Google să fi fost vizată cu scopul de a o slăbi și de a o exclude de pe piața de afișare a anunțurilor pe site-uri și în aplicații", a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.
Autoritatea antitrust din Marea Britanie investighează, de asemenea, acest acord. Autoritățile UE au declarat că intenționează să coopereze îndeaproape cu cele britanice.