Piața de publicitate online (digital advertising) din Bulgaria este estimată la 89 milioane euro în 2021, în timp ce piața din România are o valoare de 377 milioane euro, dar un ritm de creștere similar (13%).
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Volumul de business derulat cu ajutorul creatorilor de conținut din Bulgaria se ridică la circa 1,5 milioane euro, în timp ce piața din România este de circa la 8-12 milioane euro anual, conform estimărilor MOCAPP, raportate la mărimea pieței de Influencer Marketing din Europa.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business onlineStudiul a analizat 9.216 conturi Instagram ale influencerilor din România și 6.682 conturi din Bulgaria, iar cei doi indicatori urmăriți au fost onorariile influencerilor activi în aceste două piețe, dar și EMV (Valoarea Media Obținută) - standard acceptat în industria de publicitate pentru măsurarea campaniilor de marketing cu influenceri.
Deși sunt diferențe semnificative de volum al pieței de Influencer Marketing, un creator de conținut din Bulgaria câștigă, în medie, între 50 și 1.370 euro pentru o postare (în funcție de mărimea audienței), în timp ce în România onorariile sunt destul de apropiate - încep de la 60 euro și trec de 1.400 euro per postare (pentru influencerii cu audiențe de peste 100.000 followers pe Instagram).
CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2Din perspectiva brandurilor, costurile pentru campaniile cu influenceri români sunt sunt ceva mai mari (între 8% și 18%) decât costurile creatorilor de conținut din Bulgaria, pe toate nivelurile de influenceri (nano / micro / macro-influenceri și vedete), diferențele dintre costul mediu per postare crescând odată cu dimensiunea comunității unui influencer.