China a fost considerată, în 2024, ca fiind epicentrul performanței slabe a pieței de lux.
Retailerul german Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea a trei noi magazine, în Sibiu, Suceava și Bascov.
Gigantul anglo-olandez din industria bunurilor de larg consum Unilever, al doiea producător mondial, după Nestle, închide fabrica de înghețată Denny din Veliko Târnovo (Bulgaria), la 7 ani după ce a cumpărat-o, existând posibilitatea ca producția să fie mutată în România.
Retailerul german Kaufland, cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, își extinde prezența la nivel național și deschide al doilea magazin din orașul Bragadiru, județul Ilfov.
Creșterea unei afaceri este puternic influențată de brandul pe care îl creează în piață, astfel că, businessurile au nevoie de branduri puternice, sustenabile, care să aibă credibilitate și să înspire oamenilor încredere și siguranță, spune, la Profit.ro TV, Cătălin Pațachia, Country Manager Offerista Group România, companie de marketing digital, care atinge până la 39,5 milioane de consumatori lunar și ajută comercianții să atragă mai multe vizite în magazine prin comunicarea digitală a serviciilor.
Retailerul scandinav de mobilier și produse pentru casă JYSK va deschide în februarie și martie patru noi magazine și va ajunge astfel la 150 de unități în România. Compania și-a stabilit ca obiectiv deschiderea a circa 15 magazine pe an, cu planul de a ajunge la o rețea formată din 200 de centre.
Grupul Ferrero a achiziționat compania de gustări proteice Power Crunch de la Bio-Nutritional Research Group.
Leroy Merlin, retailer francez specializat în construcții, decorațiuni și grădinărit, va inaugura anul acesta al doilea magazin din Iași, în noul centru comercial Mall Moldova, după ce a închiriat aproximativ 11.000 mp în cadrul proiectului dezvoltat de Prime Kapital.
Retailerul francez Auchan extinde în România formatul hipermarketului discount ATAC, cu niveluri de preț diferite în funcție de cantitate, lansând acum un un nou magazin ATAC Hiper Discount, în București, pe Șoseaua Chitilei.
România bifează în 2025 o premieră: Este pentru prima dată când legumicultorii au cultivat tomatele încă de la sfârșitul lunii octombrie - început de noiembrie 2024, respectiv cu 30-45 de zile mai devreme decât în mod normal.