EUR 4.8784 0.0016
USD 4.0503 0.0162
GBP 5.6437 0.0025
CHF 4.3880 -0.0168
XAU 223.2049 -0.6489
AED 1.1027 0.0044
AUD 3.1499 -0.0051
BGN 2.4943 0.0009
BRL 0.7207 0.0100
CAD 3.2009 0.0028
CNY 0.6262 0.0022
CZK 0.1861 -0.0006
DKK 0.6561 0.0002
EGP 0.2579 0.0001
HRK 0.6434 0.0002
100 HUF 1.3375 -0.0039
INR 0.0557 0.0003
100 JPY 3.7737 0.0014
100 KRW 0.3599 0.0006
MDL 0.2302 -0.0012
MXN 0.1943 -0.0009
NOK 0.4747 -0.0026
NZD 2.9343 -0.0065
PLN 1.0720 -0.0038
RSD 0.0415 0.0000
RUB 0.0549 0.0002
SEK 0.4799 -0.0023
THB 0.1334 0.0003
TRY 0.5428 -0.0044
UAH 0.1461 0.0011
XDR 5.8171 0.0127
ZAR 0.2689 -0.0013
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Briliant Technologies și Guard One au câștigat Poșta
    Briliant Technologies și Guard One au câștigat Poșta
    Telekom România va proteja BNR de atacurile cibernetice
    Telekom România va proteja BNR de atacurile cibernetice
    VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. UNSAR: România este tributară asigurărilor auto și unui cadru legislativ pentru asigurări de locuințe ce sigur poate fi îmbunătățit. Creștere a interesului românilor pentru tot ceea ce înseamnă asigurare
    VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. UNSAR: România este tributară asigurărilor auto și unui cadru legislativ pentru asigurări de locuințe ce sigur poate fi îmbunătățit. Creștere a interesului românilor pentru tot ceea ce înseamnă asigurare
    Airbus a livrat primele elicoptere H135 de generație nouă statului român
    Airbus a livrat primele elicoptere H135 de generație nouă statului român
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Confesiuni de afaceri
    • Back in Business
    Bursa revine pe creștere. Salt de 5% pentru acțiunile Băncii Transilvania
    Bursa revine pe creștere. Salt de 5% pentru acțiunile Băncii Transilvania
    Tranzacție: Endava, cu operațiuni și în România, cumpără agenția digitală FIVE și intră în Croația
    Tranzacție: Endava, cu operațiuni și în România, cumpără agenția digitală FIVE și intră în Croația
    Star Alliance - Datele a sute de mii de pasageri de companii aeriene, pe mâinile hackerilor
    Star Alliance - Datele a sute de mii de pasageri de companii aeriene, pe mâinile hackerilor
    Oficiul European de Luptă Antifraudă a identificat tentative de fraudă cu vaccinuri în valoare de 14 miliarde de euro
    Oficiul European de Luptă Antifraudă a identificat tentative de fraudă cu vaccinuri în valoare de 14 miliarde de euro
    OTP Bank, profit în scădere cu trei sferturi, avans de 13% al creditării
    OTP Bank, profit în scădere cu trei sferturi, avans de 13% al creditării
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Bursa revine pe creștere. Salt de 5% pentru acțiunile Băncii Transilvania
    Bursa revine pe creștere. Salt de 5% pentru acțiunile Băncii Transilvania
    VIDEO Epic fail: Ministrul Justiției a discutat cu protestari greșiți, crezând că sunt pentru dosarul 10 august
    VIDEO Epic fail: Ministrul Justiției a discutat cu protestari greșiți, crezând că sunt pentru dosarul 10 august
    OTP Bank, profit în scădere cu trei sferturi, avans de 13% al creditării
    OTP Bank, profit în scădere cu trei sferturi, avans de 13% al creditării
    Google accelerează ritmul de dezvoltare pentru Chrome
    Google accelerează ritmul de dezvoltare pentru Chrome
    VIDEO Babardeală cu bucluc sau porno balamuc a câștigat Ursul de Aur pentru cel mai bun film
    VIDEO Babardeală cu bucluc sau porno balamuc a câștigat Ursul de Aur pentru cel mai bun film
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Legal
  3. GUEST WRITER JGV și Asociații | Mihaela Reznic, avocat: Pachetul Mobilitate 1 – începutul falimentului pentru transportatorii români?

GUEST WRITER JGV și Asociații | Mihaela Reznic, avocat: Pachetul Mobilitate 1 – începutul falimentului pentru transportatorii români?

Legal

GUEST WRITER JGV și Asociații | Mihaela Reznic, avocat: Pachetul Mobilitate 1 – începutul falimentului pentru transportatorii români?
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 sep 2020

Aproximativ 45% dintre firmele românești de transport rutier internațional de marfă care activează în Europa vor părăsi România în următoarele 18 luni din cauza prevederilor Pachetului Mobilitate 1. Pachetul legislativ recent adoptat la nivel European îi obligă pe șoferii de TIR să se întoarcă acasă cel puțin o dată pe lună, ceea ce implică un efort financiar pentru firmele de transport și așa afectate de criza declanșată de pandemie.

Ce prevăd noile reguli?

Noile reglementari ale UE instituie, pentru transportatorii rutieri de mărfuri, obligații precum: interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului pe teritoriul tuturor statelor membre; obligația întoarcerii șoferilor în țara unde își au domiciliul/țara unde societatea angajatoare își are sediul, în vederea efectuării perioadei de repaus mai mare de 45 ore; obligația reîntoarcerii camioanelor, o dată la 8 săptămâni, în țara unde societatea își are sediul.

Transportatorii rutieri de mărfuri din România consideră că Pachetul Mobilitate 1 include măsuri discriminatorii menite să protejeze firmele din Vestul Europei și să pună o presiune în plus pe firmele din Estul Europei.  Măsurile protecționiste aplicate în domeniul transportului de mărfuri au reprezentat o politică constantă a Vestului contra Estului.

Măsuri discriminatorii care protejează firmele germane și franceze

Putem face trimitere la Legea MiLoG în Germania care obligă toți transportatorii  străini să acorde șoferilor un salariu de 9,35 euro/h, deși aceștia au contractele de muncă încheiate sub imperiul legislației tării în care societatea își are sediul social. Legea germană a fost contestată de către Comisia Europeană însă Comisarul UE pentru Transport a anunțat că procedurile împotriva Germaniei au fost suspendate. Pe plan intern instanțele din Germania au pronunțat soluții contradictorii. Unii judecători arătând că Legea MiLoG nu ar conține dispoziții contrare legislației UE. Alte instanțe însă au apreciat că legea încalcă dreptul companiilor străine de a presta în mod liber servicii de transport mărfuri pe teritoriul comunitar și implicit al Germaniei.

În 2016 a intrat in vigoare Legea Macron în Franța, de altfel un alt act normativ protecționist, care obligă transportatorii străini să acorde șoferilor minim 10,36 euro/h și totodată firmele străine ce efectuează curse pe teritoriul Franței să numească un reprezentant francez în fața autorităților naționale.

Societățile românești s-au adaptat noilor reglementari naționale ale Franței și Germaniei, menite să protejeze firmele autohtone, și au continuat să își desfășoare activitatea în Vestul Europei. Anul acesta transportatorii români se lovesc din nou de intrarea în vigoare a unor norme vădit discriminatorii, legislație susținută vehement de către Germania, Franța și Austria.

Cum îi afectează mai exact pe transportatori români aceste modificări legislative?

Noile reglementări ar aduce pentru transportatori creșterea costurilor operaționale, perturbarea activității din punct de vedere logistic, pierderea șoferilor profesioniști care ar migra spre Vest. Un raport al Uniunii Transportatorilor Rutieri Romani din septembrie 2020 arată că efectele intrării în vigoare a Pachetului Mobilitate 1 constau în diferența majoră dintre costurile operaționale (motorina, taxa de drum, plata șoferilor etc) și venituri generate din activitatea de transport (scăderea comenzilor, imposibilitatea majorării prețului per km, efectuarea de curse fără încărcătură pentru a aduce mijloacele de transport în țară o dată la 8 săptămâni), ceea ce va determina din partea firmelor implementarea unor măsuri drastice.

Se estimează că 5% dintre transportatorii români vor ieși cu totul de pe piața transportului rutier de mărfuri neavând posibilitatea financiară de a se adapta Pachetului Mobilitate 1, iar peste 45% dintre societăți iau în considerare închiderea activității pe teritoriul României și deschiderea unor noi societăți în Vestul Europei. Practic piața transportatorilor din România va rămâne deschisă doar pentru societățile mijlocii și mari, care au capacitatea financiară și logistică de a pune în aplicare modificările legislative nou apărute.

,,Actul normativ este o continuare a legislației discriminatorii constante în domeniul transporturilor”

Transportatorii români solicită modificarea Pachetului Mobilitate în sensul în care șoferii să aibă opțiunea de a alege singuri unde își petrec perioada de repaus de minim 45 ore, fără să existe obligativitatea reîntoarcerii în țară. De asemenea solicită înlăturarea obligativității reîntoarcerii în țară a camioanelor, o dată la 8 săptămâni, deoarece această obligație implică unele costuri suplimentare inutile. Actul normativ este o continuare a legislației discriminatorii constante în acest domeniu, și care produce o fragmentare clară a pieței între Vest și Est. Piața Unică este un concept comun doar la nivel declarativ, însă odată cu intrarea în vigoare și a Pachetelor Mobilitate 2,3 și 4 în anul 2021 și 2022, se va observa clar că Piața Unică exista doar pentru Vestul Europei.

Deși modificările legislative se aplică teoretic în mod egal tuturor Statelor Membre, în practică efectele acestora sunt diferite. Norma juridică trebuie să fie egală pentru toți și să producă efecte egale pentru toți ori în domeniul transportului rutier de mărfuri norma juridică devine discriminatorie și îndreaptă firmele românești spre pierderi financiare sau chiar faliment. Trebuie amintit faptul că societățile românești își desfășoară activitatea în Vestul Europei în proporție de 77%.

UNTRR – România va pierde 5% din PIB din cauza migrării activității de transport

Raportul realizat de Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România arată că țara noastră va pierde 5% din PIB în următorii 2 ani  din cauza migrării activității de transport rutier, pe termen mediu și lung, în Vestul Europei. Aproximativ 200.000 de șoferi profesioniști cu vârste între 25 și 45 ani vor migra împreună cu familiile lor în Occident. Aproximativ 45% dintre societățile de transport își vor deschide filiale sau își vor muta activitatea. În același timp, din cauza reîntoarcerii în țară a camioanelor o dată la 8 săptămâni România va avea inventariate 400.000 tone CO₂ emisii suplimentare anual.

În aceeași zi în care a intrat în vigoare Pachetul Mobilitate 1, transportatorii au cerut Ministerului Transporturilor să atace la Curtea Europeană de Justiție dispozițiile Regulamentului 2020/1054 în vederea suspendării actului normativ pe durata pandemiei în prima faza, iar ulterior să ceară anularea lui.

Ca răspuns, Ministerului Transporturilor a publicat Proiectul Ordonanței de Urgentă pentru modificarea și completarea OG 37/2007, iar în Nota de fundamentare se arată că „Regulamentul UE 2020/1054 nu are implicații socio-economice, macroeconomice, concurențiale sau asupra mediului”. Practic statul român rămâne orb și în pasivitate contrar argumentelor aduse de către operatorii de transport mărfuri. Deși au fost aduse argumente concrete, Ministerul Transporturilor refuză să se implice în problema Pachetului Mobilitate și consideră că intrarea în vigoare a Regulamentului 2020/1054 nu afectează negativ piața transportului rutier de mărfuri.

Pentru societățile românești cu activitate în acest domeniu soluția optimă este lăsată în sarcina individuală a fiecărei firme, chiar dacă acest lucru înseamnă chiar și falimentul.

Un material Legal Marketing

viewscnt
Afla mai multe despre
mihaela reznic
faliment

Poţi citi în continuare

  • Opinia transmisă de Suciu | The Employment Law Firm Ministerului Muncii și Protecției Sociale în legătură cu ordinul care stabilește categoriile de bunuri care pot fi achiziționate pentru telemuncă
    Opinia transmisă de Suciu | The Employment Law Firm Ministerului Muncii și Protecției Sociale în legătură cu ordinul care stabilește categoriile de bunuri care pot fi achiziționate pentru telemuncă 2 sep 2020
  • UNBR a dezvoltat aplicația „UNBR Info”, destinată comunicării rapide cu avocații, mass-media și publicul larg
    UNBR a dezvoltat aplicația „UNBR Info”, destinată comunicării rapide cu avocații, mass-media și publicul larg 2 sep 2020
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Bursa revine pe creștere. Salt de 5% pentru acțiunile Băncii Transilvania astăzi, 22:24
  • Circa 22 de milioane de oameni au sărăcit în America Latină și Caraibe din cauza pandemiei astăzi, 21:33
  • Oamenii risipesc anual aproape un miliard de tone de alimente astăzi, 21:17
  • DOCUMENT Nouă listă cu țări pentru care este impusă carantina. Elevii din anii terminali, trimiși la școală și în orașe "roșii" astăzi, 20:54
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.8784 +0.0016+0.03 %
1 USD4.0503 +0.0162+0.40 %
1 GBP5.6437 +0.0025+0.04 %
1 CHF4.3880 -0.0168-0.38 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Carduri

Calculeaza in cat timp rambursezi datoria de pe cardul de credit

 
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Legal

NNDKP: Care sunt efectele deciziilor de anulare/suspendare ale unui PUZ?
NNDKP: Care sunt efectele deciziilor de anulare/suspendare ale unui PUZ?
  • Bryan Wilson Jardine, partener WOLF THIESS, jurat în cadrul CEE Deals of the Year 2020
    Bryan Wilson Jardine, partener WOLF THIESS, jurat în cadrul CEE Deals of the Year 2020
  • Playlist-ul premianților din ultimii ani – Chambers & Partners
    Playlist-ul premianților din ultimii ani – Chambers & Partners
mai multe
  • Legal Marketing & Chambers and Partners – parteneriat exclusiv de excelență din 2015
    Legal Marketing & Chambers and Partners – parteneriat exclusiv de excelență din 2015
  • La Drept vorbind.. pe WhatsApp!
    La Drept vorbind.. pe WhatsApp!
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2021 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro