Legile Afacerilor: Companiile pierd anual 5% din venituri din cauza încălcărilor de integritate, dar implicarea avocaților poate reduce considerabil impactul

Legal   
Legile Afacerilor: Companiile pierd anual 5% din venituri din cauza încălcărilor de integritate, dar implicarea avocaților poate reduce considerabil impactul

Companiile pierd anual aproximativ 5% din venituri din cauza încălcărilor de securitate și integritate, însă apelarea la consultanță juridică specializată poate reduce semnificativ impactul acestor situații asupra organizațiilor. Aceasta a fost una dintre concluziile dezbătute în cadrul emisiunii Legile Afacerilor de Denisa Simion, fondatoarea Ethical Edge, și Roman Bradu, Managing Partner al societății de avocatură Bradu Neagu.

   

Urmărește-ne și pe Google News

„Este important contextul în care apar aceste comportamente, care nu sunt detectate la timp de către organizațiile afectate. Multe dintre breșele de integritate nu pot fi identificate imediat. Statisticile arată că activitățile neconforme sunt descoperite, în medie, la 12-18 luni după ce au avut loc, deoarece metodele utilizate sunt disimulate și greu de observat”, a declarat Denisa Simion.

Ea a subliniat nevoia de programe de instruire specializate care să ajute angajații să recunoască și să semnaleze astfel de comportamente. În plus, dezvoltarea unei culturi organizaționale sănătoase este esențială, iar aceasta se poate construi prin sesiuni de training, prevenție și schimbarea mentalității la nivel intern.

    „Există multe mituri legate de activitățile neconforme. Primul este acela că ‘mie nu mi se poate întâmpla’. Realitatea este că astfel de atacuri nu pot fi prevenite 100%, iar corectarea din mers a activității, fără pregătire, nu este în avantajul organizației. Sunt necesare traininguri aplicate și canale de raportare eficient implementate”, a adăugat fondatoarea Ethical Edge.

La rândul său, Roman Bradu a atras atenția că multe organizații apelează la avocați abia în faze avansate ale unui conflict.

    „De cele mai multe ori, clienții vin la avocat în faza terminală, când conflictul a escaladat. Încercăm să convingem companiile și managerii să colaboreze cu avocații încă din faza de prevenție, pentru că aceasta este cea mai bună soluție”, a spus Roman Bradu.

El a precizat că rolul avocatului este esențial atât în elaborarea și standardizarea procedurilor, cât și în gestionarea crizelor, acolo unde confidențialitatea relației avocat-client aduce un avantaj major.

El a remarcat diferențele dintre organizațiile multinaționale, care au implementat astfel de mecanisme încă din anii ’90, și firmele românești, care deseori adoptă proceduri formale, fără adaptare la realitatea locală.

    „De multe ori, procedurile privind avertizorii de integritate există doar pe hârtie, fără să fie actualizate sau aplicate eficient. Odată cu intrarea în vigoare a legislației privind avertizorii, ne confruntăm cu o realitate: primim foarte puține sesizări. Probabil din necunoaștere, dar și din frica de a nu fi percepuți ca ‘oaia neagră’ care încurcă organizația”, a concluzionat Roman Bradu.

Un material Legal Marketing

viewscnt
Afla mai multe despre
avocati
companii