EXCLUSIV În insolvență, Paravion a rămas fără licență IATA și fără cumpărător, după ce primise o ofertă de cumpărare de la o agenție online din Grecia

EXCLUSIV În insolvență, Paravion a rămas fără licență IATA și fără cumpărător, după ce primise o ofertă de cumpărare de la o agenție online din Grecia
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 8 aug 2017

Cel mai mare portal de turism din România, Paravion, care și-a cerut acum insolvența, a pierdut oportunitatea de a găsi un cumpărător: o agenție de turism online din Grecia, cu care era în negocieri avansate, și-a retras oferta. Conform informațiilor Profit.ro, Paravion a pierdut și licența IATA, care îi permitea să vândă direct bilete de avion, operațiune pe care o poate continua acum în mod indirect. Firma rămâne în continuare de vânzare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Problemele Paravion s-au declanșat în cel mai prost moment posibil, au declarat pentru Profit.ro surse din piața de turism, care arată că portalul era în negocieri avansate pentru a fi vândut. Spaniolii de la fondul de investiții GED, proprietarul Paravion, au scos, de o perioadă, neoficial, portalul la vânzare și se aflau, cu o săptămână în urmă, în negocieri avansate cu o agenție online din Grecia, care avansase și o sumă.

Grecii voiau să cumpere doar afacerile din România ale Paravion, nu și pe cele de pe piața turcă, respectiv site-ul Bavul.com. Pentru vânzarea site-ului Bavul.com, deținut de Paravion, GED negocia cu un investitor turc, care s-a retras din cursă la începutul săptămânii trecute. Cu pierderi de câteva milioane de euro pentru operațiunile din Turcia, GED a fost însă nevoit să închidă Bavul, odată rămas fără cumpărător.

După ce a închis Bavul, săptămâna trecută, pierderile acestuia s-au transferat către Paravion, moment în care și investitorul din Grecia s-a retras din cursă, neasumându-și preluarea acestor datorii.

Paravion își pierde acum și licența IATA, care îi permite să vândă bilete de avion direct de la companiile aeriene. Cu toate acestea, agenția va putea continua să vândă bilete de avion pe orice cursă, însă le va emite prin intermediul unei companii așa-numite "consolidatoare", din afara țării.

Paravion rămâne însă în continuare funcțional și de vânzare, iar spaniolii de la GED vor încerca să îi găsească un cumpărător, însă prețul pentru care se va discuta va scădea substanțial.

EXCLUSIV Proprietarul Eurolines, Dragoș Anastasiu, negociază achiziția Happy Tour CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Proprietarul Eurolines, Dragoș Anastasiu, negociază achiziția Happy Tour

În 2015, Paravion a preluat de la Turkcell portalul de rezervări online Bavul.com, cu un portofoliu de peste 300.000 de utilizatori. După achiziție, în 2016, Bavul a înregistrat afaceri de 23 de milioane de euro, însă, contextul socio-politic din Turcia și devalorizarea lirei turcești au afectat dramatic dezvoltarea investiției și, implicit, business-ul Paravion.

Prima jumătate a anului a confirmat instabilitatea, situația din Turcia devenind și mai dificilă. Deprecierea puternică a lirei turcești din ultimul trimestru al lui 2016, de peste 30%, s-a tradus printr-un declin al vânzărilor internaționale de bilete de avion și al marjei de profit din Turcia în 2017. Astfel, s-a decis închiderea Bavul și reorganizarea Paravion.

Paravion este primul site de rezervări de bilete de avion 100% online din România. În 2016, pe Paravion au fost efectuate peste 175 milioane de căutari online de bilete de avion, cu o medie de 20.000 de căutari pe oră,  iar vânzările Paravion au depășit 440.000 de bilete avion.

Paravion este deținută de fondul de investiții GED, care mai deține și agenția de turism Happy Tour. De altfel, principalul acționar al Paravion este Happy Tour.

viewscnt
Afla mai multe despre
paravion
insolventa
vanzare
negocieri
licenta
iata