EUR 4.9226 0.0001
USD 4.1180 -0.0187
GBP 5.6719 -0.0244
CHF 4.4688 -0.0032
XAU 230.7072 1.0318
AED 1.1211 -0.0051
AUD 3.1662 0.0143
BGN 2.5169 0.0001
BRL 0.7202 -0.0013
CAD 3.2818 -0.0044
CNY 0.6305 -0.0012
CZK 0.1897 0.0007
DKK 0.6619 0.0000
EGP 0.2619 -0.0013
HRK 0.6500 -0.0004
100 HUF 1.3715 -0.0006
INR 0.0548 -0.0001
100 JPY 3.7764 -0.0080
100 KRW 0.3695 0.0013
MDL 0.2314 0.0005
MXN 0.2048 -0.0004
NOK 0.4877 0.0020
NZD 2.9274 0.0167
PLN 1.0800 0.0020
RSD 0.0419 0.0000
RUB 0.0544 0.0008
SEK 0.4851 0.0025
THB 0.1319 0.0002
TRY 0.5126 0.0042
UAH 0.1475 -0.0001
XDR 5.8807 -0.0151
ZAR 0.2838 -0.0002
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    ULTIMA ORĂ 4.076 de cazuri de infectare cu noul coronavirus
    ULTIMA ORĂ 4.076 de cazuri de infectare cu noul coronavirus
    Metaminds câștigă în fața Orange România un contract STS pentru furnizarea de licențe IT
    Metaminds câștigă în fața Orange România un contract STS pentru furnizarea de licențe IT
    ANCOM se dotează cu 5 autospeciale de la Rohde&Schwarz Romania pentru monitorizarea spectrului radio, “ochii și urechile” întregului proces de administrare
    ANCOM se dotează cu 5 autospeciale de la Rohde&Schwarz Romania pentru monitorizarea spectrului radio, “ochii și urechile” întregului proces de administrare
    Hidroelectrica anulează licitația pentru asigurarea pierderilor generate de eventuale erori ale șefilor. Ofertele Asirom și UNIQA, apreciate ca inacceptabile
    Hidroelectrica anulează licitația pentru asigurarea pierderilor generate de eventuale erori ale șefilor. Ofertele Asirom și UNIQA, apreciate ca inacceptabile
    ULTIMA ORĂ 3.883 de cazuri de infectare cu noul coronavirus
    ULTIMA ORĂ 3.883 de cazuri de infectare cu noul coronavirus
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Confesiuni de afaceri
    • Back in Business
    Sesiune de corecții la BVB pe fondul unei căderi a volumelor
    Sesiune de corecții la BVB pe fondul unei căderi a volumelor
    Malta va acoperi o parte din cheltuielile de cazare făcute de turiști în această vară
    Malta va acoperi o parte din cheltuielile de cazare făcute de turiști în această vară
    Cehia se mișcă repede - se oferă să cumpere dozele de vaccin AstraZeneca la care renunță Danemarca
    Cehia se mișcă repede - se oferă să cumpere dozele de vaccin AstraZeneca la care renunță Danemarca
    Vaccinul anticovid Moderna are o eficiență de 90%, arată un studiu american, mai mică decât cea anunțată inițial
    Vaccinul anticovid Moderna are o eficiență de 90%, arată un studiu american, mai mică decât cea anunțată inițial
    Prima decizie a lui Cîțu ca interimar la Sănătate - A revocat noile reguli de carantină
    Prima decizie a lui Cîțu ca interimar la Sănătate - A revocat noile reguli de carantină
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Sesiune de corecții la BVB pe fondul unei căderi a volumelor
    Sesiune de corecții la BVB pe fondul unei căderi a volumelor
    Numărul de bancnote euro contrafăcute a ajuns anul trecut la cel mai scăzut nivel din 2003
    Numărul de bancnote euro contrafăcute a ajuns anul trecut la cel mai scăzut nivel din 2003
    Capitalizarea de piață a Barclays Plc, diminuată cu patru miliarde de dolari din cauza unei greșeli de tip "fat fingers"
    Capitalizarea de piață a Barclays Plc, diminuată cu patru miliarde de dolari din cauza unei greșeli de tip "fat fingers"
    Bernard Madoff, autorul celei mai mari escrocherii financiare din istorie, a decedat în închisoare
    Bernard Madoff, autorul celei mai mari escrocherii financiare din istorie, a decedat în închisoare
    Mii de avocați din toată țara au protestat, exprimându-și indignarea pentru condamnarea avocatului Robert Roșu la închisoare cu executare în dosarul Ferma Băneasa
    Mii de avocați din toată țara au protestat, exprimându-și indignarea pentru condamnarea avocatului Robert Roșu la închisoare cu executare în dosarul Ferma Băneasa
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Must read
  3. ULTIMA ORĂ Noile cifre pentru brandurile din România: BCR iese din Top 10, companiile de stat CFR, CEC, Tarom, TVR pierd puternic din valoare, alte branduri intră în premieră

ULTIMA ORĂ Noile cifre pentru brandurile din România: BCR iese din Top 10, companiile de stat CFR, CEC, Tarom, TVR pierd puternic din valoare, alte branduri intră în premieră

Must read

ULTIMA ORĂ Noile cifre pentru brandurile din România: BCR iese din Top 10, companiile de stat CFR, CEC, Tarom, TVR pierd puternic din valoare, alte branduri intră în premieră
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 13 iun 2019

Valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top a atins 5 miliarde euro, pe un fond în care Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, Banca Transilvania urcă, BCR iese din Top 10, iar companiile de stat CFR, CEC Bank, Tarom și TVR (cea din urmă ieșind chiar din Top 50 în acest an) pierd puternic din valoare. Mai mult, branduri precum Romstal, Boromir și Ciuc intră pentru prima dată între primele 50 ca valoare, conform datelor analizate de Profit.ro.

Compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează anual cele mai valoroase branduri ale lumii, finalizând acum clasamentul Brand Finance România 50, ediția 2019, în care sunt incluse cele mai valoroase 50 de branduri românești. Valoarea unui brand este echivalentă cu beneficiul economic net pe care proprietarul brandului l-ar obține prin licențierea brandului pe piața liberă, fiind analizate investiția de marketing, reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate și impactul acestora în performanța de piață, concomitent cu estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevență care ar putea fi pretinsă pentru folosirea brandului.

Concluzia este că valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top a atins 5 miliarde de euro, 60% dintre brandurile din clasament fiind create și dezvoltate în ultimii 30 de ani de sectorul privat, că sectoarele retail, bancar și petrol și gaze domină clasamentul, că este un peisaj mult mai dinamic, cu șase branduri intrând in clasament pentru prima oară în acest an, fiind semnalată și o tendință accentuată de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și coboară în clasament.

EXCLUSIV Rockefeller a activat programul de retragere de pe piața imobiliară românească. Și-a vândut deja din proprietățile acumulate CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Rockefeller a activat programul de retragere de pe piața imobiliară românească. Și-a vândut deja din proprietățile acumulate

"Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naționale – iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar și când creșterea economică încetinește. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor românești de top, care le pregătește pentru provocările viitorului", spune David Haigh, CEO Brand Finance.

Brandul auto Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, cu o valoare de 1.320 milioane euro, în creștere cu 6% față de anul trecut. 

Dintre primele 10 branduri, nouă au înregistrat creșteri in valoare, singura scădere fiind înregistrată de Electrica - minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe poziția 10. BCR a ieșit din top 10 anul acesta, cu o scădere de 6% a valorii de brand. Pe fondul creșterilor in sectorul de petrol și gaze, brandurile Petrom și Rompetrol au crescut cu 49% și respectiv 44% – Rompetrol intrând pentru prima dată în Top 10.

DIGI (RCS&RDS) și-a consolidat valoarea de brand, depășind 200 milioane euro, după o creștere de 9% – și a marcat o premieră pentru un brand de telecom românesc, intrând in clasamentul global Brand Finance Telecoms 300 2019.

EXCLUSIV Surpriză - eMAG vinde depozitul de lângă București, abia deschis, cea mai mare investiție a retailerului de până acum și cel mai mare depozit din Sud-Estul Europei. Banii - plasați în afacerea de bază CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Surpriză - eMAG vinde depozitul de lângă București, abia deschis, cea mai mare investiție a retailerului de până acum și cel mai mare depozit din Sud-Estul Europei. Banii - plasați în afacerea de bază

Pe locul 5, Banca Transilvania urcă o poziție și își menține titlul de cel mai valoros brand bancar românesc — evaluat la 208 milioane euro, în creștere cu 41%, fiind singura bancă românească inclusă în clasamentul global Brand Finance Banking 500 2019.

Sectorul de retail și cel bancar domină clasamentul

Sectorul de retail (inclusiv e-commerce) a continuat să genereze cea mai mare valoare de brand – un total de 1.379 milioane euro, cu o creștere anuală medie de 27% și cu cele mai multe dintre cele 11 branduri prezente în creștere. Ascensiuni sunt în dreptul platformei de e-commerce eMAG și al retailerului Dedeman (care rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc) — ambele cu creșteri semnificative, de 27% și, respectiv, 34%.

Brandul de retail farmaceutic Catena a înregistrat o creștere anuală de 61%, în timp ce, în aceeași categorie, Sensiblu este singurul brand de retail care a scăzut în valoare (minus 26%).

ULTIMA ORĂ Noile cifre pentru brandurile din România: BCR iese din Top 10, companiile de stat CFR, CEC, Tarom, TVR pierd puternic din valoare, alte branduri intră în premieră

Brandurile bancare continuă să ocupe un sector puternic în studiul Brand Finance România 50, ocupând două din primele zece locuri, chiar și după ieșirea brandului Bancpost, achiziționat de Banca Transilvania. Astfel, sectorul bancar a generat 489 milioane euro în valoare de brand, dar cu o evoluție inegală – Banca Transilvania și BRD au înregistrat creșteri solide, pe când BCR și CEC Bank au coborât în clasament ca urmare a scăderii în valoare.

Nou și vechi, intrări și ieșiri

Brandurile noi, create de sectorul privat în ultimii 28 de ani, ocupă mai mult de jumătate din locurile acestui clasament, generând o valoare de brand de aproape 2,5 miliarde euro.

EXCLUSIV Hiltonul din Centrul Vechi al Capitalei ajunge pe mâna șeicilor, pregătiți să plătească cel puțin 43 milioane euro CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Hiltonul din Centrul Vechi al Capitalei ajunge pe mâna șeicilor, pregătiți să plătească cel puțin 43 milioane euro

Cât despre brandurile vechi românești, atrage atenția tendința de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și alunecă spre baza clasamentului. Branduri ca CFR, Tarom sau TVR (cel din urmă ieșind din top 50 în acest an) au pierdut peste 20% din valoare fiecare față de clasamentul anterior. Chiar dacă valoarea de brand nu este reflectată in bilanț, neglijarea brandului se traduce in efecte tangibile cum ar fi scăderea moralului organizațional și a relevanței pe piață, urmate de diminuarea performanței economice și a valorii de business.

Șase branduri au intrat anul acesta pentru prima oară între primele 50, dinamizând peisajul acestui clasament. Cel mai valoros nou intrat este brandul de logistică Aquila, cu o valoare de 27 milioane euro; ceilalți nou-intrați sunt retailerul Romstal, brandurile alimentare Boromir și CocoRico, brandul de distribuție de combustibili Oscar și brandul de bere Ciuc.

Inevitabil, pentru fiecare brand care intră în clasament, un alt brand trebuie să-l părăsească. Anul acesta nu se mai regăsesc în clasament brandurile Bancpost (achiziționată și consolidată în Banca Transilvania), Tinmar – care navighează o piață de energie foarte turbulentă - și AKTA, Terapia, Dona și TVR, care au scăzut in valoare.

"Tabloul celor mai valoroase branduri românești este impresionant, dar rezervorul de valoare este mult mai extins; dincolo de top 50, peisajul brandurilor este tot mai dinamic, iar multe branduri cresc rapid in valoare", spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.

EXCLUSIV Statul - eșec în litigiul cu Enel de la Paris. Pretențiile sale - infirmate de Curtea Internațională de Arbitraj. Miză ridicată CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Statul - eșec în litigiul cu Enel de la Paris. Pretențiile sale - infirmate de Curtea Internațională de Arbitraj. Miză ridicată

În plus față de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance include în studiul anual și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual.

Evaluat la 176 milioane euro, Ursus Breweries continuă sa conducă topul portofoliilor, cu trei branduri prezente și în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (42 milioane euro) și berea Timișoreana (70 milioane euro) — cel mai vechi și mai valoros brand de bere local. Cele 10 portofolii, valorând împreună 664 milioane euro, sunt aceleași ca și în clasamentul precedent, și toate au înregistrat creșteri ale valorii — cu o medie de plus 20% față de anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
branduri
dacia
bcr
tarom
cec
tvr

Poţi citi în continuare

  • EXCLUSIV Unul dintre cei mai bogați belgieni, proprietarul Alinso, vrea să cumpere sau să dezvolte clădiri de birouri în București
    EXCLUSIV Unul dintre cei mai bogați belgieni, proprietarul Alinso, vrea să cumpere sau să dezvolte clădiri de birouri în București 23 mai 2019
  • EXCLUSIV VIDEO Unul din cele mai mari cluburi de manele a intrat în insolvență. Cât încasa Universitatea Politehnică de pe urma lui
    EXCLUSIV VIDEO Unul din cele mai mari cluburi de manele a intrat în insolvență. Cât încasa Universitatea Politehnică de pe urma lui 21 apr 2019
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Sesiune de corecții la BVB pe fondul unei căderi a volumelor ieri, 22:00
  • Malta va acoperi o parte din cheltuielile de cazare făcute de turiști în această vară ieri, 21:41
  • Cehia se mișcă repede - se oferă să cumpere dozele de vaccin AstraZeneca la care renunță Danemarca ieri, 21:17
  • Vaccinul anticovid Moderna are o eficiență de 90%, arată un studiu american, mai mică decât cea anunțată inițial ieri, 20:58
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.9226 +0.00010.00 %
1 USD4.1180 -0.0187-0.45 %
1 GBP5.6719 -0.0244-0.43 %
1 CHF4.4688 -0.0032-0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Carduri

Calculeaza in cat timp rambursezi datoria de pe cardul de credit

 
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Must read

Prima decizie a lui Cîțu ca interimar la Sănătate - A revocat noile reguli de carantină
Prima decizie a lui Cîțu ca interimar la Sănătate - A revocat noile reguli de carantină
  • Cîțu preia interimatul la Ministerul Sănătății, după ce Dan Barna a refuzat
    Cîțu preia interimatul la Ministerul Sănătății, după ce Dan Barna a refuzat
  • CPI Property Group, controlat de miliardarul ceh Radovan Vitek, și Aroundtown vor să preia integral Globalworth, cel mai mare proprietar de birouri din România. Evaluare de 1,57 miliarde de euro
    CPI Property Group, controlat de miliardarul ceh Radovan Vitek, și Aroundtown vor să preia integral Globalworth, cel mai mare proprietar de birouri din România. Evaluare de 1,57 miliarde de euro
mai multe
  • Coronavirus: Danemarca devine prima țară din UE care renunță la vaccinul AstraZeneca. Efecte secundare "rare", dar "grave"
    Coronavirus: Danemarca devine prima țară din UE care renunță la vaccinul AstraZeneca. Efecte secundare "rare", dar "grave"
  • Producția de autovehicule de la Dacia și Ford a crescut, la un an de la prima carantină
    Producția de autovehicule de la Dacia și Ford a crescut, la un an de la prima carantină
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2021 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro