EUR 4.9423 0.0006
USD 4.6194 -0.0094
GBP 5.8196 0.0290
CHF 4.8107 0.0052
XAU 274.1764 -2.3237
AED 1.2576 -0.0026
AUD 3.2762 -0.0020
BGN 2.5269 0.0003
BRL 0.9575 -0.0029
CAD 3.6032 -0.0027
CNY 0.6864 -0.0071
CZK 0.2005 -0.0002
DKK 0.6642 0.0000
EGP 0.2481 -0.0009
HRK 0.6560 -0.0001
100 HUF 1.2609 -0.0188
INR 0.0596 -0.0001
100 JPY 3.6448 0.0029
100 KRW 0.3651 -0.0007
MDL 0.2425 0.0012
MXN 0.2337 0.0006
NOK 0.4831 0.0012
NZD 2.9931 -0.0016
PLN 1.0733 -0.0009
RSD 0.0421 0.0001
RUB 0.0741 -0.0068
SEK 0.4674 -0.0019
THB 0.1350 -0.0002
TRY 0.2819 -0.0017
UAH 0.1572 0.0003
XDR 6.2344 -0.0096
ZAR 0.2926 -0.0044
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    eMAG: Plănuiam extinderea în Ucraina, dar acum ne felicităm că n-am pus-o în practică. Decizia a fost smart choice
    eMAG: Plănuiam extinderea în Ucraina, dar acum ne felicităm că n-am pus-o în practică. Decizia a fost smart choice
    Afacerile dezvoltatorului software Luxoft Romania au crescut cu aproape 20%. Compania se apropie de 2.000 de angajați
    Afacerile dezvoltatorului software Luxoft Romania au crescut cu aproape 20%. Compania se apropie de 2.000 de angajați
    Afacerile Trencadis au crescut ușor în 2021, la aproape 100 milioane lei. Profitul net a coborât cu o treime
    Afacerile Trencadis au crescut ușor în 2021, la aproape 100 milioane lei. Profitul net a coborât cu o treime
    Afacerile DPD România au urcat la peste 324 milioane de lei în 2021
    Afacerile DPD România au urcat la peste 324 milioane de lei în 2021
    Pierderile Vodafone în România s-au dublat și au depășit 400 milioane de lei, o premieră pentru exercițiile financiare aferente ultimilor 13 ani. De la intrarea pe piață, Vodafone a investit peste 5 miliarde de euro în România
    Pierderile Vodafone în România s-au dublat și au depășit 400 milioane de lei, o premieră pentru exercițiile financiare aferente ultimilor 13 ani. De la intrarea pe piață, Vodafone a investit peste 5 miliarde de euro în România
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Profit News TV
    • Dezbaterile Profit News
    Acțiunile americane se apreciază, susținute de companiile din tehnologie și retaileri
    Acțiunile americane se apreciază, susținute de companiile din tehnologie și retaileri
    India nu are planuri imediate de a ridica interdicția privind exporturile de grâu
    India nu are planuri imediate de a ridica interdicția privind exporturile de grâu
    Rusia admite pentru prima dată că are probleme cu exporturile de gaze naturale și petrol
    Rusia admite pentru prima dată că are probleme cu exporturile de gaze naturale și petrol
    Ryanair estimează 15 milioane de pasageri în luna mai și rezervări foarte multe în vară
    Ryanair estimează 15 milioane de pasageri în luna mai și rezervări foarte multe în vară
    Țările NATO s-au înțeles tacit să nu furnizeze Ucrainei tancuri
    Țările NATO s-au înțeles tacit să nu furnizeze Ucrainei tancuri
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Acțiunile americane se apreciază, susținute de companiile din tehnologie și retaileri
    Acțiunile americane se apreciază, susținute de companiile din tehnologie și retaileri
    Ryanair estimează 15 milioane de pasageri în luna mai și rezervări foarte multe în vară
    Ryanair estimează 15 milioane de pasageri în luna mai și rezervări foarte multe în vară
    GRAFIC Bursa câștigă aproape un procent într-o mișcare catalizată de acțiunile bancare. Indicele BET intră într-o “capcană”
    GRAFIC Bursa câștigă aproape un procent într-o mișcare catalizată de acțiunile bancare. Indicele BET intră într-o “capcană”
    Autostrada A7: Compania de Drumuri vrea să semneze cu un constructor italian primul contract scos la licitație după respingerea contestațiilor
    Autostrada A7: Compania de Drumuri vrea să semneze cu un constructor italian primul contract scos la licitație după respingerea contestațiilor
    Shakira a pierdut apelul și va fi trimisă în judecată în Spania pentru evaziune fiscală
    Shakira a pierdut apelul și va fi trimisă în judecată în Spania pentru evaziune fiscală
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Must read
  3. ULTIMA ORĂ Noile cifre pentru brandurile din România: BCR iese din Top 10, companiile de stat CFR, CEC, Tarom, TVR pierd puternic din valoare, alte branduri intră în premieră

ULTIMA ORĂ Noile cifre pentru brandurile din România: BCR iese din Top 10, companiile de stat CFR, CEC, Tarom, TVR pierd puternic din valoare, alte branduri intră în premieră

Must read

ULTIMA ORĂ Noile cifre pentru brandurile din România: BCR iese din Top 10, companiile de stat CFR, CEC, Tarom, TVR pierd puternic din valoare, alte branduri intră în premieră
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 13 iun 2019

Valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top a atins 5 miliarde euro, pe un fond în care Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, Banca Transilvania urcă, BCR iese din Top 10, iar companiile de stat CFR, CEC Bank, Tarom și TVR (cea din urmă ieșind chiar din Top 50 în acest an) pierd puternic din valoare. Mai mult, branduri precum Romstal, Boromir și Ciuc intră pentru prima dată între primele 50 ca valoare, conform datelor analizate de Profit.ro.

Compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează anual cele mai valoroase branduri ale lumii, finalizând acum clasamentul Brand Finance România 50, ediția 2019, în care sunt incluse cele mai valoroase 50 de branduri românești. Valoarea unui brand este echivalentă cu beneficiul economic net pe care proprietarul brandului l-ar obține prin licențierea brandului pe piața liberă, fiind analizate investiția de marketing, reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate și impactul acestora în performanța de piață, concomitent cu estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevență care ar putea fi pretinsă pentru folosirea brandului.

Concluzia este că valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top a atins 5 miliarde de euro, 60% dintre brandurile din clasament fiind create și dezvoltate în ultimii 30 de ani de sectorul privat, că sectoarele retail, bancar și petrol și gaze domină clasamentul, că este un peisaj mult mai dinamic, cu șase branduri intrând in clasament pentru prima oară în acest an, fiind semnalată și o tendință accentuată de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și coboară în clasament.

EXCLUSIV Rockefeller a activat programul de retragere de pe piața imobiliară românească. Și-a vândut deja din proprietățile acumulate CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Rockefeller a activat programul de retragere de pe piața imobiliară românească. Și-a vândut deja din proprietățile acumulate

"Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naționale – iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar și când creșterea economică încetinește. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor românești de top, care le pregătește pentru provocările viitorului", spune David Haigh, CEO Brand Finance.

Brandul auto Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, cu o valoare de 1.320 milioane euro, în creștere cu 6% față de anul trecut. 

Dintre primele 10 branduri, nouă au înregistrat creșteri in valoare, singura scădere fiind înregistrată de Electrica - minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe poziția 10. BCR a ieșit din top 10 anul acesta, cu o scădere de 6% a valorii de brand. Pe fondul creșterilor in sectorul de petrol și gaze, brandurile Petrom și Rompetrol au crescut cu 49% și respectiv 44% – Rompetrol intrând pentru prima dată în Top 10.

DIGI (RCS&RDS) și-a consolidat valoarea de brand, depășind 200 milioane euro, după o creștere de 9% – și a marcat o premieră pentru un brand de telecom românesc, intrând in clasamentul global Brand Finance Telecoms 300 2019.

EXCLUSIV Surpriză - eMAG vinde depozitul de lângă București, abia deschis, cea mai mare investiție a retailerului de până acum și cel mai mare depozit din Sud-Estul Europei. Banii - plasați în afacerea de bază CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Surpriză - eMAG vinde depozitul de lângă București, abia deschis, cea mai mare investiție a retailerului de până acum și cel mai mare depozit din Sud-Estul Europei. Banii - plasați în afacerea de bază

Pe locul 5, Banca Transilvania urcă o poziție și își menține titlul de cel mai valoros brand bancar românesc — evaluat la 208 milioane euro, în creștere cu 41%, fiind singura bancă românească inclusă în clasamentul global Brand Finance Banking 500 2019.

Sectorul de retail și cel bancar domină clasamentul

Sectorul de retail (inclusiv e-commerce) a continuat să genereze cea mai mare valoare de brand – un total de 1.379 milioane euro, cu o creștere anuală medie de 27% și cu cele mai multe dintre cele 11 branduri prezente în creștere. Ascensiuni sunt în dreptul platformei de e-commerce eMAG și al retailerului Dedeman (care rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc) — ambele cu creșteri semnificative, de 27% și, respectiv, 34%.

Brandul de retail farmaceutic Catena a înregistrat o creștere anuală de 61%, în timp ce, în aceeași categorie, Sensiblu este singurul brand de retail care a scăzut în valoare (minus 26%).

ULTIMA ORĂ Noile cifre pentru brandurile din România: BCR iese din Top 10, companiile de stat CFR, CEC, Tarom, TVR pierd puternic din valoare, alte branduri intră în premieră

Brandurile bancare continuă să ocupe un sector puternic în studiul Brand Finance România 50, ocupând două din primele zece locuri, chiar și după ieșirea brandului Bancpost, achiziționat de Banca Transilvania. Astfel, sectorul bancar a generat 489 milioane euro în valoare de brand, dar cu o evoluție inegală – Banca Transilvania și BRD au înregistrat creșteri solide, pe când BCR și CEC Bank au coborât în clasament ca urmare a scăderii în valoare.

Nou și vechi, intrări și ieșiri

Brandurile noi, create de sectorul privat în ultimii 28 de ani, ocupă mai mult de jumătate din locurile acestui clasament, generând o valoare de brand de aproape 2,5 miliarde euro.

EXCLUSIV Hiltonul din Centrul Vechi al Capitalei ajunge pe mâna șeicilor, pregătiți să plătească cel puțin 43 milioane euro CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Hiltonul din Centrul Vechi al Capitalei ajunge pe mâna șeicilor, pregătiți să plătească cel puțin 43 milioane euro

Cât despre brandurile vechi românești, atrage atenția tendința de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și alunecă spre baza clasamentului. Branduri ca CFR, Tarom sau TVR (cel din urmă ieșind din top 50 în acest an) au pierdut peste 20% din valoare fiecare față de clasamentul anterior. Chiar dacă valoarea de brand nu este reflectată in bilanț, neglijarea brandului se traduce in efecte tangibile cum ar fi scăderea moralului organizațional și a relevanței pe piață, urmate de diminuarea performanței economice și a valorii de business.

Șase branduri au intrat anul acesta pentru prima oară între primele 50, dinamizând peisajul acestui clasament. Cel mai valoros nou intrat este brandul de logistică Aquila, cu o valoare de 27 milioane euro; ceilalți nou-intrați sunt retailerul Romstal, brandurile alimentare Boromir și CocoRico, brandul de distribuție de combustibili Oscar și brandul de bere Ciuc.

Inevitabil, pentru fiecare brand care intră în clasament, un alt brand trebuie să-l părăsească. Anul acesta nu se mai regăsesc în clasament brandurile Bancpost (achiziționată și consolidată în Banca Transilvania), Tinmar – care navighează o piață de energie foarte turbulentă - și AKTA, Terapia, Dona și TVR, care au scăzut in valoare.

"Tabloul celor mai valoroase branduri românești este impresionant, dar rezervorul de valoare este mult mai extins; dincolo de top 50, peisajul brandurilor este tot mai dinamic, iar multe branduri cresc rapid in valoare", spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.

EXCLUSIV Statul - eșec în litigiul cu Enel de la Paris. Pretențiile sale - infirmate de Curtea Internațională de Arbitraj. Miză ridicată CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Statul - eșec în litigiul cu Enel de la Paris. Pretențiile sale - infirmate de Curtea Internațională de Arbitraj. Miză ridicată

În plus față de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance include în studiul anual și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual.

Evaluat la 176 milioane euro, Ursus Breweries continuă sa conducă topul portofoliilor, cu trei branduri prezente și în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (42 milioane euro) și berea Timișoreana (70 milioane euro) — cel mai vechi și mai valoros brand de bere local. Cele 10 portofolii, valorând împreună 664 milioane euro, sunt aceleași ca și în clasamentul precedent, și toate au înregistrat creșteri ale valorii — cu o medie de plus 20% față de anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
branduri
dacia
bcr
tarom
cec
tvr

Poţi citi în continuare

  • EXCLUSIV Unul dintre cei mai bogați belgieni, proprietarul Alinso, vrea să cumpere sau să dezvolte clădiri de birouri în București
    EXCLUSIV Unul dintre cei mai bogați belgieni, proprietarul Alinso, vrea să cumpere sau să dezvolte clădiri de birouri în București 23 mai 2019
  • EXCLUSIV VIDEO Unul din cele mai mari cluburi de manele a intrat în insolvență. Cât încasa Universitatea Politehnică de pe urma lui
    EXCLUSIV VIDEO Unul din cele mai mari cluburi de manele a intrat în insolvență. Cât încasa Universitatea Politehnică de pe urma lui 21 apr 2019
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Acțiunile americane se apreciază, susținute de companiile din tehnologie și retaileri astăzi, 00:22
  • India nu are planuri imediate de a ridica interdicția privind exporturile de grâu ieri, 23:37
  • Rusia admite pentru prima dată că are probleme cu exporturile de gaze naturale și petrol ieri, 23:14
  • Ryanair estimează 15 milioane de pasageri în luna mai și rezervări foarte multe în vară ieri, 23:00
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.9423 +0.0006+0.01 %
1 USD4.6194 -0.0094-0.20 %
1 GBP5.8196 +0.0290+0.50 %
1 CHF4.8107 +0.0052+0.11 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Depozit la termen

Acest calculator estimeaza dobanda ce va fi incasata prin constituirea unui depozit la termen. Valoarea dobanzii este estimata in ipoteza ca rata dobanzii ramane fixa pe toata perioada de constituire a depozitului.

%
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Must read

PROFIT NEWS TV Președintele ANAF - Nu este o prioritate pentru mine, acum, să alerg după profesor sau manichiuristă, prefer prevenția. Profesorii să plătească impozit pe meditații, dau așa și exemplu pentru tinerii pe care îi modelează
PROFIT NEWS TV Președintele ANAF - Nu este o prioritate pentru mine, acum, să alerg după profesor sau manichiuristă, prefer prevenția. Profesorii să plătească impozit pe meditații, dau așa și exemplu pentru tinerii pe care îi modelează
  • PROFIT NEWS TV Președintele ANAF, anunț către firme - De luna aceasta aducem TVA de restituit la zi! Rambursare record
    PROFIT NEWS TV Președintele ANAF, anunț către firme - De luna aceasta aducem TVA de restituit la zi! Rambursare record
  • PROFIT NEWS TV Președintele ANAF anunță rezultatul controlului la Dragonul Roșu: Acolo evaziunea e la ea acasă!
    PROFIT NEWS TV Președintele ANAF anunță rezultatul controlului la Dragonul Roșu: Acolo evaziunea e la ea acasă!
mai multe
  • TAROM se ia după low-cost și introduce sales on board. Ce va presupune
    TAROM se ia după low-cost și introduce sales on board. Ce va presupune
  • TAROM crede că poate opri restructurarea de personal. "Am făcut sacrificii."
    TAROM crede că poate opri restructurarea de personal. "Am făcut sacrificii."
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2022 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro