Traiul și business-ul în România: Ghid privind dreptul imigrărilor pentru investitori și cetățeni străini

România a devenit, în ultimii ani, o destinație tot mai atractivă pe plan mondial, atât pentru turiști, cât și pentru investitori, oferind o diversitate remarcabilă de peisaje și experiențe care îi încântă pe cei care aleg să o descopere.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Traiul și business-ul în România: Ghid privind dreptul imigrărilor pentru investitori și cetățeni străini

România a devenit, în ultimii ani, o destinație tot mai atractivă pe plan mondial, atât pentru turiști, cât și pentru investitori, oferind o diversitate remarcabilă de peisaje și experiențe care îi încântă pe cei care aleg să o descopere.

De la plajele însorite de la Marea Neagră, la Delta Dunării, cu rețeaua sa complexă de canale și biodiversitate unică, munții acoperiți de păduri și trasee montane spectaculoase, soselele inconice de la Transfăgărășan și Transalpina, până la orașele cu patrimoniu cultural bogat, sate tradiționale pitorești, precum și lacurile și râurile care străbat întreaga țară, România oferă numeroase oportunități de relaxare, drumeții, sporturi în aer liber sau experiențe autentice în natură. Îmbinarea armonioasă dintre peisajele naturale și patrimoniul cultural bogat face din România o destinație perfectă pentru vacanțe relaxante, aventuri active, explorări culturale și experiențe memorabile ce lasă o impresie de neuitat.

În paralel, România oferă oportunități importante pentru afaceri și investiții. Sectoare precum turismul, imobiliarele, energia regenerabilă sau agricultura sunt în continuă dezvoltare, iar mediul economic permite lansarea de proiecte noi și extinderea celor existente. Forța de muncă este bine pregătită și include specialiști talentați în numeroase sectoare, ceea ce reprezintă un avantaj real pentru companiile care aleg să investească sau să-și stabilească activitatea aici.

Toate acestea fac din România nu doar o destinație de vizitat, ci și un loc în care pot fi dezvoltate proiecte ambițioase, profitabile și durabile, fiind o alegere inteligentă pentru cei care caută atât experiențe turistice autentice, cât și oportunități reale în diverse sectoare de afaceri.

Cetățenii Uniunii Europene se pot deplasa în România fără dificultăți, utilizând doar cartea de identitate sau pașaportul valabil. In cazul in care acestia doresc sa ramana pe teritoriul Romaniei mai mult de 3 luni, sunt obligati sa solicite Inspectoratului General pentru Imigrari un certificat de înregistrare (document care confera statutul de rezident) in functie de scopul sederii. În schimb, cetățenii din statele non-UE pot intra pe teritoriul României doar sub anumite condiții, în unele cazuri fiind necesară obținerea unei vize de scurta ori lunga ședere – în funcție de cetățenia deținută. Daca se intenționează șederea pe termen lung, fie în scop profesional, de afaceri sau familial, este obligatorie solicitarea unei vize de lungă ședere, care constituie primul pas esențial pentru reglementarea legală a șederii în România.

În prezent, legislația română prevede mai multe modalități prin care un cetățean străin poate obține drept de ședere de lungă durată, cum ar fi desfășurarea de activități economice, profesionale sau comerciale, angajarea sau detașarea, studiile, reîntregirea familiei, activitățile religioase, cercetarea științifică sau alte scopuri reglementate. Dintre acestea, însă, cele mai frecvent utilizate rămân șederea in scop de muncă, desfășurarea de activități comerciale (în calitate de asociat sau administrator al unei companii) și șederea in vederea reîntregirii familiei.

Pentru a putea sta legal pe teritoriul României pe o perioadă mai lungă, cetățenii străini trebuie să obțină o viză de lungă ședere, care constituie primul pas esențial în reglementarea șederii lor.

Ulterior obținerii vizei de lungă ședere, cetățeanul străin poate solicita eliberarea permisului de ședere, emis în România de către Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI). Odată emis, permisul de ședere este însoțit de un card pe numele titularului și conferă dreptul de a locui legal pe teritoriul României pentru o perioadă de minim un an, cu posibilitatea prelungirii, în conformitate cu prevederile legale și scopul pentru care a fost acordat.

I. Viza de lungă ședere – definiție și durată

Viza de lungă ședere se acordă cetățenilor străini, la cerere, pentru o perioadă de 90 de zile, cu una sau mai multe călătorii, în funcție de scopul declarat al șederii. Viza de lungă ședere permite cetățeanului străin să obțină dreptul de ședere temporară în România pentru o perioadă determinată, în funcție de scopul declarat al șederii, fie că este vorba despre activități profesionale, comerciale, studii sau reîntregirea familiei.

Aceasta oferă, de asemenea, posibilitatea solicitării ulterioare a unui permis de ședere, consolidând cadrul legal necesar pentru desfășurarea activităților dorite pe teritoriul României.

II. Condițiile generale pentru acordarea vizei

Pentru obținerea unei vize de lungă ședere în România, se întocmește o cerere, insoțită de un dosar cu documentele justificative necesare, care se depune în numele solicitantului la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statul de domiciliu ori de reședință. Acest dosar trebuie să cuprindă toate actele prevăzute de lege, menite să dovedească scopul șederii și îndeplinirea condițiilor legale.

Cererea trebuie să fie însoțită de un document de călătorie valabil, de dovezi care să ateste scopul șederii, de dovezi privind mijloacele de întreținere și de asigurarea medicală, precum și de confirmarea că nu există motive care să împiedice intrarea pe teritoriul României, cum ar fi condamnări penale sau interdicții în spațiul Schengen. Procedura se soluționează, în general, în termen de maximum 60 de zile, prin acordarea sau refuzul vizei.

Alegerea tipului de viză depinde de scopul prezenței pe teritoriul național — angajare, desfășurarea de activități comerciale sau profesionale, studii sau reîntregirea familiei — iar cadrul legislativ român asigură protecția statului și integrarea legală și sigură a străinilor. În calitate de avocați, gestionăm întregul proces de depunere a cererii și asigurarea respectării tuturor condițiilor legale pentru clienții noștri.

III. Tipuri de vize și condiții speciale de acordare a vizei de lungă ședere

Pe lângă respectarea condițiilor generale, anumite tipuri de vize de lungă ședere impun condiții speciale, specifice scopului pentru care solicitantul intenționează să rămână pe teritoriul României. Aceste condiții includ, de regulă, documente suplimentare care dovedesc îndeplinirea criteriilor legale specifice fiecărui tip de viză — de exemplu, dovezi privind calificările profesionale, planuri de afaceri pentru investiții, contracte de muncă sau de studii, certificate de cazier judiciar și asigurări medicale adaptate scopului șederii.

(i) Viza de lungă ședere pentru desfășurarea de activități economice

Acest tip de viză se acordă cetățenilor străini care urmează să desfășoare pe teritoriul României activități economice organizate și reglementate prin legi speciale (i.e., activități în domeniul bancar, producția și furnizarea de energie, activități în domeniul sănătății, transporturilor, telecomunicațiilor).

(ii) Viza de lungă ședere pentru desfășurarea de activități profesionale

Viza de lungă ședere pentru desfășurarea de activități profesionale se acordă cetățenilor străini care urmează să exercite pe teritoriul României profesii liberale reglementate prin legi speciale (i.e., medici, avocați, experți contabili, arhitecți, psihologi).

Cetățenii străini care solicită viza de lungă ședere pentru desfășurarea de activități profesionale vor trebui să furnizeze o serie de documente care să ateste dreptul lor de a exercita profesia în România și statutul lor profesional (i.e., licență sau certificat de calificare, dovada practicării unei profesii similare în țara de origine, asigurare medicală valabilă pe perioada șederii și certificat de cazier judiciar sau echivalent).

(iii) Viza de lungă ședere pentru desfășurarea de activități comerciale

Acest tip de viză se acordă, pe baza avizului emis de Centrul Român pentru Promovarea Comerțului și Investițiilor Străine, cetățenilor străini care sunt acționari ori asociați, cu atribuții de conducere sau de administrare, ai unor societăți comerciale, persoane juridice române, și care urmează să realizeze o investiție in Romania.

Avizul emis de Centrul Român pentru Promovarea Comerțului și Investițiilor Străine este valabil 6 luni de la data emiterii și se acordă cetățenilor străini prevăzuți de lege care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  1. Plan de afaceri – solicitantul prezintă un plan detaliat care include identificarea firmei, obiectul de activitate, obiectul și valoarea investiției, numărul estimat de locuri de muncă și etapele creării acestora, etapele și sumele aferente investiției, locația, durata și amortizarea investiției, precum și proiecția financiară pe minimum 3 ani;
  2. Fonduri necesare – dovada prin extras de cont emis de o bancă din România că deține fondurile necesare desfășurării activității, în valoare de cel puțin 100.000 Euro pentru străinii asociați într-o societate cu răspundere limitată și cel puțin 150.000 Euro pentru străinii acționari într-o societate pe acțiuni.
  3. Realizarea investiției – în maximum 12 luni de la obținerea permisului de ședere, solicitantul trebuie să efectueze investiția conform planului de afaceri, aducând un aport de capital sau tehnologie în valoare de minimum 100.000 Euro pentru o societate cu răspundere limitată și minimum 150.000 Euro pentru o societate pe acțiuni.
  4. Crearea de locuri de muncă – investiția trebuie să genereze în maximum 12 luni cel puțin 10 noi locuri de muncă pentru societăți cu răspundere limitată și cel puțin 15 noi locuri de muncă pentru societăți pe acțiuni.

În cazul societăților cu 2 sau mai mulți asociați ori acționari, care solicită acordarea avizului, condițiile de mai sus vor trebui analizate pentru fiecare solicitant în mod separat, valoarea investiției ce urmează a fi realizată și numărul locurilor de muncă ce urmează a fi create majorându-se în mod corespunzător, în funcție de numărul solicitanților de aviz.

(iv) Viza de lungă ședere pentru angajare în muncă

Viza de lungă ședere pentru angajare în muncă se acordă cetățenilor străini în scopul încadrării în muncă a acestora pe teritoriul României la un angajator.

Pentru obținerea vizei de lungă ședere în scopul angajării în muncă, se întocmește o cerere însoțită de un dosar cu documentele justificative, dintre care cel mai important este copia avizului de angajare. Acest aviz este emis de Inspectoratul General pentru Imigrări, și atestă oficial dreptul angajatorului de a încadra un cetățean străin pe teritoriul României în calitate de salariat, în funcția specificată, constituind documentul central care garantează legalitatea încadrării în muncă.

Pentru a obtine aviz de muncă in Romania trebuie indeplinite anumite conditii esentiale, atat cu privire la strain, cat si cu privire la societatea angajatoare.

  • Conditii cu privire la societatea angajatoare

Pentru a fi posibilă obținerea avizului de muncă, angajatorul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  1. Activitate compatibilă – angajatorul desfășoară în România activități corespunzătoare funcției pentru care solicită încadrarea cetățeanului străin, de cel puțin un an, dovedite prin documente;
  2. Scop legal – activitatea angajatorului nu urmărește în principal facilitarea intrării cetățenilor străini în România;
  3. Obligații fiscale achitate – toate obligațiile fiscale sunt îndeplinite;
  4. Integritate – angajatorul nu a fost condamnat definitiv pentru infracțiuni din Codul muncii sau infracțiuni contra persoanei săvârșite cu intenție;
  5. Respectarea legislației muncii – nu a fost sancționat pentru muncă nedeclarată sau angajarea ilegală a străinilor în ultimele 6 luni;
  6. Contingent disponibil – nu s-a epuizat contingentul anual de lucrători străini pe piața muncii (aproximativ 100.000 anual).
  • Conditii cu privire la cetățeanul străin

Pentru ca un cetățean străin să poată obține avizul de muncă, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  1. Document de călătorie valabil – Deține un document de călătorie valabil, recunoscut de autoritățile române.
  2. Fără semnalări în sisteme oficiale – Nu figurează cu semnalări în Sistemul Informatic Național sau în Sistemul de Informații Schengen care să împiedice intrarea pe teritoriul României.
  3. Securitate și sănătate publică – Nu reprezintă un pericol pentru securitatea națională, ordinea publică sau sănătatea publică (este necesar un cazier judiciar din care să rezulte că cetățeanul străin nu are antecedente penale).
  4. Mijloace de întreținere – Poate dovedi mijloace de întreținere cel puțin la nivelul salariului minim brut pe economie pentru întreaga perioadă a vizei.
  5. Cazier judiciar – Prezintă certificat de cazier judiciar sau echivalent legal, emis de autoritățile din statul de domiciliu sau reședință.
  6. Asigurare medicală – Prezintă asigurare medicală valabilă pe întreaga perioadă de ședere prevăzută în viză.

Solicitarea vizei de lungă ședere pentru angajare în muncă se poate face în termen de 180 de zile de la obținerea avizului de angajare, iar cetățeanul străin poate sta în România până la 90 de zile în această perioadă. În acest interval, este obligatoriu să depună la Inspectoratul General pentru Imigrări cererea de prelungire a dreptului de ședere prin permisul de ședere.

(v) Viza de lungă ședere pentru detașare

Viza de lungă ședere pentru detașare se acordă cetățenilor străini care urmează să desfășoare activități lucrative pe teritoriul României pentru un beneficiar al prestării de servicii din România.

Solicitarea vizei trebuie să fie însoțită de un dosar cu documente, în special de copia avizului de detașare. Acest aviz, emis de Inspectoratul General pentru Imigrări, certifică dreptul beneficiarului de a primi la muncă în România un cetățean străin detașat pe o anumită funcție.

Conform legislației române, un lucrător detașat este un cetățean străin calificat, temporar transferat de la întreprinderea sa dintr-o țară terță – unde are un contract de muncă valabil – către un beneficiar (companie) al prestării de servicii pe teritoriul României. Compania beneficiar poate fi parte a aceleiași întreprinderi, aceluiași grup de întreprinderi sau poate avea un contract de colaborare care presupune detașarea angajatului.

Avizul de detașare se eliberează de Inspectoratul General pentru Imigrări la cererea beneficiarului prestării de servicii (companiei din România), cu respectarea acelorași condiții legale prevăzute pentru obținerea avizului de muncă.

Pe lângă condițiile generale pentru obținerea avizului de muncă, pentru detașare mai sunt două condiții suplimentare importante:

  1. întreprinderea de la care se face detașarea trebuie să fie stabilită într-o țară terță;
  2. cetățeanul străin trebuie să îndeplinească cerințele speciale de calificare și experiență profesională prevăzute de legislație și să nu aibă antecedente penale incompatibile cu activitatea pe care o desfășoară sau urmează să o desfășoare în România.

Solicitarea vizei trebuie să fie însoțită de (i) dovezi care să ateste mijloacele de întreținere, cel puțin la nivelul salariului minim brut pe economie, pentru întreaga perioadă a vizei, (ii) un certificat de cazier judiciar sau un document echivalent emis de autoritățile din statul de domiciliu sau reședință, precum și (iii) o asigurare medicală valabilă pe întreaga durată a vizei.

(vi) Viza de lungă ședere pentru studii

Viza de lungă ședere pentru studii în România se adresează cetățenilor străini care doresc să rămână în România pe o perioadă de peste 90 de zile pentru a urma programe educaționale. Aceasta acoperă diverse tipuri de învățământ, inclusiv studii universitare la nivel de licență, masterat sau doctorat, stagii de practică profesională și cursuri de formare specializată.

(vii) Viza de lungă ședere pentru reîntregirea familiei

Cetățeanul străin care deține un permis de ședere temporară valabil cel puțin un an, un permis de ședere pe termen lung sau care beneficiază de statut de refugiat ori protecție subsidiară pe teritoriul României, poate solicita reîntregirea familiei pentru: a) soțul sau soția sa; si b) copiii minori necăsătoriți ai săi și ai soțului/soției, inclusiv copiii adoptați.

Oficiul Român pentru Imigrări poate aproba, atunci când sunt respectate condițiile legale, reîntregirea familiei și pentru următoarele persoane: a) rudele de gradul I în linie ascendentă ale cetățeanului străin sau ale soțului/soției, dacă nu se pot întreține singure și nu beneficiază de un sprijin familial adecvat în țara de origine; și b) copiii adulți necăsătoriți ai cetățeanului străin sau ai soțului/soției, dacă nu se pot întreține singuri din motive medicale.

Cererea-tip se depune la unitatea teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări pe raza căreia solicitantul locuiește legal, împreună cu dosarul cuprinzând documentele justificative, fiind soluționată în termen de maximum 3 luni de la depunere. În cazul in care Inspectoratul General pentru Imigrari considera necesar, cetățeanul străin poate fi chemat la interviu. Lipsa nejustificată a strainului de la interviu poate duce la respingerea cererii, cu excepția situațiilor în care neprezentarea se datorează unor motive independente de voința acestuia.

Aprobarea se comunică în scris solicitantului, care o transmite membrilor de familie, pentru a o prezenta misiunii diplomatice sau oficiului consular în termen de 60 de zile, împreună cu cererea pentru viza de lungă ședere în vederea reîntregirii familiei. Viza este emisă de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din țara de reședință sau domiciliu a membrilor de familie.

(viii) Viza de lungă ședere pentru activități religioase

Viza de lungă ședere pentru activități religioase poate fi solicitată de cetățenii străini prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din țara lor de reședință sau domiciliu, în condițiile următoare:

  1. Avizul Secretariatului de Stat pentru Culte – obținut după verificarea activităților similare desfășurate în țara de origine sau reședință și consultarea autorității naționale pentru combaterea terorismului;
  2. Calitatea de reprezentant – solicitantul dovedește că este reprezentant al unei organizații religioase legal înființate în România;
  3. Spațiu de locuit și mijloace de întreținere – prezentarea dovezii privind existența unui spațiu de locuit și a resurselor financiare corespunzătoare, în cuantum de cel puțin trei salarii medii pe economie;
  4. Asigurare medicală și sănătate publică – existența unei asigurări medicale valabile și demonstrarea că solicitantul nu suferă de boli ce pot pune în pericol sănătatea publică;
  5. Cazier judiciar – prezentarea certificatului de cazier judiciar sau a unui document echivalent emis de autoritățile competente din țara de origine..

(ix) Viza de lungă ședere pentru desfășurarea de activități de cercetare științifică

Viza de lungă ședere pentru desfășurarea de activități de cercetare științifică poate fi obținută de cetățenii străini pe baza avizului Ministerului Cercetării și Inovării și al Inspectoratului General pentru Imigrări. Avizul Ministerului Cercetării și Inovării se eliberează la solicitarea unităților sau instituțiilor de cercetare-dezvoltare care îndeplinesc următoarele condiții: sunt atestate conform legii și au încheiat un acord de primire cu cercetătorul acceptat într-un proiect de cercetare.

Cererea de viză trebuie să includă: acordul de primire avizat de Ministerul Cercetării și Inovării, certificatul de cazier judiciar sau echivalent, emis de autoritățile din țara de domiciliu sau reședință, și asigurarea medicală valabilă pe perioada vizei.

Acordul de primire trebuie să cuprindă cel puțin titlul sau domeniul de cercetare, angajamentul cercetătorului de a finaliza activitatea, angajamentul unității de cercetare privind primirea acestuia, perioada de desfășurare a activității, informații despre mobilitatea planificată în alte state membre și o mențiune privind încetarea automată a acordului în cazul neacceptării cercetătorului sau încetării raportului juridic cu unitatea de cercetare.

(x) Viza de lungă ședere pentru alte scopuri

Viza de lungă ședere pentru alte scopuri se acordă, la cerere, de către misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din țara de reședință sau domiciliu ale cetățeanului străin și se adresează:

a) Persoanelor desemnate ca administratori ai unei societăți comerciale, cu condiția îndeplinirii cumulativ a următoarelor criterii:

  • Calitatea de administrator și mijloace de întreținere – dețin funcția de administrator al societății și pot demonstra existența unor resurse financiare de minimum 500 Euro lunar, provenite din activitatea desfășurată în baza contractului de mandat;
  • Fără calitatea de asociat sau acționar – nu sunt, la momentul solicitării, asociați sau acționari în cadrul societății respective sau al altei persoane juridice române și nu au deținut aceste calități în ultimii doi ani;
  • Unic administrator străin cu drept de ședere – societatea nu are deja un alt cetățean străin care să fi obținut drept de ședere în România în același scop;
  • Aport de capital sau transfer de tehnologie – societatea a realizat un aport de capital ori un transfer de tehnologie în valoare de minimum 50.000 Euro, incluzând domenii precum construcții, instalații tehnice și utilaje, alte instalații, echipamente sau mobilier.

b) Persoanelor care solicită intrarea pe teritoriul României în scopul formării profesionale neremunerate, desfășurată în cadrul unui furnizor de pregătire profesională acreditat sau în cadrul unei întreprinderi din sectorul public ori privat, autorizate conform legii să organizeze astfel de activități, cu condiția să facă dovada îndeplinirii cumulative a următoarelor cerințe:

  1. Contract de formare – au încheiat un contract prin care participă, fără remunerație, la un program de pregătire în cadrul unui furnizor acreditat sau al unei întreprinderi autorizate potrivit legii;
  2. Mijloace de întreținere – dispun de resurse financiare în cuantum cel puțin egal cu salariul mediu brut pe economie, lunar, pe întreaga perioadă pentru care se solicită viza;
  3. Acordul reprezentanților legali – în cazul în care solicitantul este minor, există consimțământul părinților sau al tutorelui privind șederea pe teritoriul României în acest scop.

c) Persoanelor care desfășoară activități în cadrul unor programe de voluntariat, cu condiția îndeplinirii cumulative a următoarelor cerințe:

  • Contract de voluntariat – au încheiat un contract cu o entitate-gazdă, în care sunt prevăzute activitățile ce urmează a fi desfășurate, modul de monitorizare a sarcinilor, programul de lucru, precum și, dacă este cazul, formarea profesională necesară pentru îndeplinirea serviciului de voluntariat;
  • Responsabilitățile entității-gazdă – aceasta asigură cazarea, mijloacele de întreținere, asigurarea medicală pentru întreaga perioadă de valabilitate a vizei, cheltuielile și/sau banii de buzunar, precum și eventualele costuri privind măsurile de îndepărtare;
  • Vârsta minimă – solicitantul are cel puțin 14 ani împliniți;
  • Consimțământul reprezentanților legali – în cazul în care solicitantul este minor, există acordul părinților sau al tutorelui pentru șederea în România în acest scop;
  • Asigurare de răspundere civilă – entitatea-gazdă face dovada existenței unei polițe de asigurare civilă, cu excepția situațiilor în care voluntarii participă la Serviciul european de voluntariat.

d) Persoanelor care urmează tratament medical de lungă durată, în cadrul unor instituții medicale publice sau private, cu respectarea următoarelor condiții:

  • Scrisoare de acceptare medicală – solicitantul prezintă o scrisoare de acceptare emisă de instituția medicală, în care sunt precizate diagnosticul și durata tratamentului;
  • Posibil însoțitor – viza poate fi acordată și unui însoțitor, în situația în care pacientul se află în imposibilitatea de a se îngriji singur, cu condiția ca această necesitate să fie menționată expres în scrisoarea de acceptare.

e) Nomazii digitali – sunt cetățeni străini care doresc să călătorească și să rămână pe teritoriul României, în timp ce continuă să obțină venituri din activitatea desfășurată în afara țării.

Aceștia:

  • fie sunt angajați printr-un contract de muncă la o companie înregistrată în afara României și prestează servicii prin utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor,
  • fie dețin o companie înregistrată în afara României, prin intermediul căreia prestează servicii de la distanță folosind tehnologia informației și comunicațiilor.

Pentru a obține viza de lungă ședere, nomazii digitali trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiții:

  1. să aibă venituri din activitatea desfășurată în cuantum de cel puțin de trei ori câștigul salarial mediu brut lunar din România, atât pentru fiecare dintre ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii de viză, cât și pentru întreaga perioadă pentru care se solicită viza;
     
  2. să desfășoare întreaga activitate exclusiv de la distanță, prin utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor.

f) Persoane care desfășoară alte activități legale și își pot justifica prezența în România – de exemplu, participarea la proiecte culturale, educaționale, științifice, stagii de practică, voluntariat sau colaborări profesionale, cu condiția să aibă mijloace de întreținere și să nu încalce legislația română.

Prezentul articol are ca scop clarificarea cadrului legislativ român aplicabil cetățenilor Uniunii Europene și celor din state terțe (Non-EU), care doresc să obțină drept de ședere pe teritoriul României în diverse scopuri – investiții, afaceri, muncă, studii, reîntregirea familiei sau alte activități reglementate de lege. Într-o lume globalizată, în care mobilitatea personală și profesională devine un factor esențial, România se poziționează ca o destinație strategică, atât prin oportunitățile economice și culturale, cât și prin poziția sa privilegiată la granița spațiului Schengen.

Echipa noastră de avocați sprijină constant investitorii și alte categorii de persoane interesate să își stabilească prezența legală în România, prin asistență juridică completă privind obținerea documentației necesare și derularea procedurilor legale. Prin expertiza noastră, facilităm accesul clienților la toate avantajele oferite de legislația română, inclusiv posibilitatea de a circula liber și de a explora, ulterior, țările din spațiul Schengen.

Articolul este semnat in numele PGC Partners de către Paul-George Căta – Founder & Managing Partner, și Andrada Barbu – Partner

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0779 -0.00020.00 %
1 USD4.3548 -0.0090-0.21 %
1 GBP5.8400 -0.0080-0.14 %
1 CHF5.4211 +0.0007+0.01 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite