Justiția spaniolă a declarat joi ''abuzivă'' demiterea ''din motive tehnice'' a contabilei unui hotel din Insulele Canare, care a fost înlocuită în luna martie cu un program informatic de gestiune, relatează vineri AFP.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Un tribunal din Las Palmas de Gran Canaria ''a declarat abuzivă rezilierea contractului unei lucrătoare de la o multinațională turistică, (...) demisă după ce a lucrat timp de 13 ani ca funcționar, pentru a fi înlocuită cu un program informatic sau 'bot' de gestiune'', conform comunicatului instituției judiciare, scrie Agerpres.
''Automatizarea prin 'boți' sau roboți, cu singura scuză că scade costurile, reduce dreptul la muncă în favoarea creșterii libertății companiei'', a argumentat judecătorul în decizia sa.
Hotelul va trebui să ''reîncadreze angajata în termen de cinci zile de la judecată'' sau să-i majoreze indemnizația la peste 28.000 de euro, a decis magistratul.
Hotărârea, ce poate fi atacată cu recurs, vizează o ramură a companiei Lopesa, cu sediul în Gran Canaria, care numără ''peste 4.000 de angajați'', potrivit site-ului său.
Această multinațională este prezentă în diverse sectoare, precum turism, construcții, imobiliare, agrement și servicii.
Contabila a fost înlocuită cu un instrument de gestiune care, potrivit hotărârii judecătorești, ''îndeplinește sarcini între orele 17:15 și 6:00'' în zilele lucrătoare și ''lucrează 24 de ore în timpul sărbătorilor''.