EUR 4.9255 -0.0005
USD 4.0911 -0.0120
GBP 5.6870 -0.0303
CHF 4.4662 -0.0073
XAU 235.1457 0.4243
AED 1.1138 -0.0033
AUD 3.1684 0.0019
BGN 2.5183 -0.0003
BRL 0.7346 -0.0022
CAD 3.2737 0.0155
CNY 0.6302 -0.0011
CZK 0.1904 0.0002
DKK 0.6623 -0.0001
EGP 0.2612 0.0001
HRK 0.6504 0.0001
100 HUF 1.3555 -0.0043
INR 0.0545 0.0002
100 JPY 3.7858 -0.0080
100 KRW 0.3658 -0.0007
MDL 0.2277 0.0006
MXN 0.2051 -0.0006
NOK 0.4917 0.0012
NZD 2.9371 -0.0079
PLN 1.0810 -0.0008
RSD 0.0419 0.0000
RUB 0.0537 0.0004
SEK 0.4867 0.0021
THB 0.1305 -0.0004
TRY 0.4937 -0.0083
UAH 0.1457 -0.0001
XDR 5.8684 -0.0119
ZAR 0.2866 -0.0006
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Ministerul Finanțelor a emis anul acesta scheme de ajutor de stat în valoare de 303,1 milioane lei pentru sprijinirea investițiilor
    Ministerul Finanțelor a emis anul acesta scheme de ajutor de stat în valoare de 303,1 milioane lei pentru sprijinirea investițiilor
    ULTIMA ORĂ 2.989 de cazuri noi de persoane infectate cu coronavirus
    ULTIMA ORĂ 2.989 de cazuri noi de persoane infectate cu coronavirus
    Daniel Dines, CEO UiPath: Suntem produsul învățământului comunist. Nu am făcut bani pentru mașini scumpe și vile în Pipera sau pentru a merge în cluburi la distracție. Marea problemă a românilor este că nu gândesc global
    Daniel Dines, CEO UiPath: Suntem produsul învățământului comunist. Nu am făcut bani pentru mașini scumpe și vile în Pipera sau pentru a merge în cluburi la distracție. Marea problemă a românilor este că nu gândesc global
    Orange România în T1: afaceri și clienți în creștere
    Orange România în T1: afaceri și clienți în creștere
    DOCUMENT Polițele RCA -Tarifele pentru șoferii sub 30 de ani au crescut pentru toate categoriile de autovehicule
    DOCUMENT Polițele RCA -Tarifele pentru șoferii sub 30 de ani au crescut pentru toate categoriile de autovehicule
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Confesiuni de afaceri
    • Back in Business
    Zi „verde” la bursă. Tranzacție cu 5% din compania LCS Imobiliar din Cluj-Napoca
    Zi „verde” la bursă. Tranzacție cu 5% din compania LCS Imobiliar din Cluj-Napoca
    Airbus vrea să înființeze societăți noi de aerostructuri în Franța și Germania
    Airbus vrea să înființeze societăți noi de aerostructuri în Franța și Germania
    HBO și HBO Max au depășit pragul de 44 de milioane de abonați
    HBO și HBO Max au depășit pragul de 44 de milioane de abonați
    Germania: Dreptul la internet rapid va fi stipulat în lege
    Germania: Dreptul la internet rapid va fi stipulat în lege
    Acțiunile UiPath cresc puternic post-IPO, evaluând compania la 41 miliarde dolari. Valoarea deținerii lui Daniel Dines - aproape 8,75 miliarde de dolari.
    Acțiunile UiPath cresc puternic post-IPO, evaluând compania la 41 miliarde dolari. Valoarea deținerii lui Daniel Dines - aproape 8,75 miliarde de dolari.
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Zi „verde” la bursă. Tranzacție cu 5% din compania LCS Imobiliar din Cluj-Napoca
    Zi „verde” la bursă. Tranzacție cu 5% din compania LCS Imobiliar din Cluj-Napoca
    HBO și HBO Max au depășit pragul de 44 de milioane de abonați
    HBO și HBO Max au depășit pragul de 44 de milioane de abonați
    Împrumut de 300 de milioane de lei la Finanțe
    Împrumut de 300 de milioane de lei la Finanțe
    BRD distribuie un dividend cu randament mai mic de 0,5%
    BRD distribuie un dividend cu randament mai mic de 0,5%
    Disney a încheiat un acord cu Sony Pictures
    Disney a încheiat un acord cu Sony Pictures
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Perspective
  3. Guardian: România, acuzată de ''tăcere'' după eșuarea unei nave în Portul Midia, care a provocat moartea a peste 14.000 de oi

Guardian: România, acuzată de ''tăcere'' după eșuarea unei nave în Portul Midia, care a provocat moartea a peste 14.000 de oi

Perspective

Guardian: România, acuzată de ''tăcere'' după eșuarea unei nave în Portul Midia, care a provocat moartea a peste 14.000 de oi
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 nov 2020

România este acuzată de "tăcere completă" în privința investigației privind eșuarea navei Queen Hind în noiembrie 2019, care a dus la moartea a peste 14.000 de oi, se arată într-un articol apărut în publicația britanică Guardian.

Salvatorii care s-au grăbit spre nava care se scufunda, care părăsise în noiembrie 2019 Portul Midia din România, au reușit să salveze doar 228 din totalul de 14.600 de oi, dar în cele din urmă doar 180 de oi au supraviețuit, scrie Agerpres.

Iohannis reclamă iar la CCR proiectul cu facilități fiscale pentru insule precum Belina, deși insula a revenit în domeniul public. Șeful statului critică și modul de vot- ”Voi vota conform hotărârii Grupului PNL/ PSD” CITEȘTE ȘI Iohannis reclamă iar la CCR proiectul cu facilități fiscale pentru insule precum Belina, deși insula a revenit în domeniul public. Șeful statului critică și modul de vot- ”Voi vota conform hotărârii Grupului PNL/ PSD”

Anul trecut, premierul român Ludovic Orban s-a angajat, într-un discurs televizat, să oprească "pe termen mediu" exporturilor de animale vii. Totuși, de la dezastrul provocat de nava Queen Hind, peste două milioane de animale vii au fost exportate din România, majoritatea în Africa de Nord și Orientul Mijlociu.

Autoritățile de la București susțin că vasul era încărcat cu 10% sub capacitate și animalele "erau sănătoase din punct de vedere clinic și apte pentru transport" dar activiștii de mediu spun că nava era supraîncărcată iar acest aspect a dus în cele din urmă la scufundarea a mii de oi în Marea Neagră.

Singura informația care a apărut după scufundarea navei, de la firma angajată să scoată oile din apă, a fost descoperirea la bord a unor compartimente secrete unde erau animale moarte.

Săptămâna aceasta, Ministerul Transporturilor din România a precizat pentru Guardian că investigațiile sunt finalizate, iar un rezumat al raportului va fi publicat pe site-ul instituției. De asemenea, oficialii au precizat că obiectivul investigației tehnice a fost stabilirea problemelor de siguranță maritimă și prevenirea viitoarelor accidente, "și nu stabilirea vinovăției persoanelor implicate".

Legislația UE prevede că investigațiile în accidentele maritime trebuie raportate integral în termen de 12 luni, dar, dacă nu este posibil un raport complet în acest interval de timp, atunci "un raport interimar trebuie publicat în termen de 12 luni de la incident".

"Ei au promis o investigație încrucișată pentru a afla ce s-a întâmplat și, de atunci, tăcere completă", a afirmat Gabriel Păun, directorul pentru UE al organizației Animals International.

Publicația britanică a contactat MGM Marine Shipping, compania din spatele Queen Hind, și ei au dezmințit existența unor compartimente secrete la bord. De asemenea, au precizat că procedurile companiei nu s-au schimbat de la accident.

"Nimic nu s-a schimbat, nu vreau să mai vorbesc despre acest vas, vreau să uit totul despre el", a spus la telefon un reprezentant al companiei, înainte de a închide.

Un audit realizat de Comisia Europeană în legătură cu Romania, în perioada septembrie - octombrie 2019, menit să evalueze bunăstarea animalelor în timpul transportului cu vapoare către țări din afara UE, a ridicat multiple temeri, inclusiv "lipsa generală a registrelor în sistemele de control, pentru asigurarea bunăstării animalelor în timp ce sunt transportate pe apă către țări din afara UE".

"Nu există dovezi ale verificărilor care să confirme că animalele sunt apte pentru a-și continua călătoria. Absența procedurilor documentate, a registrelor și a sprijinului veterinarilor oficiali în verificarea navelor furnizează asigurări reduse privind eficiența celor mai multe controale efectuate", se arată în raport.

"Accidentul navei Queen Hind este un exemplu clasic al eșecului intrinsec al sistemului. Uniunii Europene îi place să se laude că este lider global în bunăstarea animalelor, dar încă are mâinile murdare din cauza acestei industrii crude", a apreciat Reineke Hameleers, directorul organizației Eurogroup for Animals.

O investigație realizată de Guardian a arătat că există o probabilitate de două ori mai mare ca navele care transportă animale să sufere "pierderi totale" dacă se scufundă sau eșuează, decât vasele de transport standard. Queen Hind era operațională de 39 de ani la momentul dezastrului.

Mary Pană, președintele Asociației Crescătorilor și Exportatorilor de Ovine, Caprine și Porcine din România, a declarat: "Concurența UE cu Australia și Noua Zeelandă este acută. Accidente navale ni se întâmplă și nouă, și lor. Dar acestea sunt accidente ... am încrede că CE (Comisia Europeană) va găsi un mod eficient de a schimba actuala legislație astfel încât animalele să aibă condiții mai bune în ceea ce privește reproducția, transportul și sacrificarea".

Activiștii de mediu se plâng că de la dezastru s-au schimbat prea puține lucruri în scopul îmbunătățirii standardelor de bunăstare pentru animalele vii exportate.

"Acestea nu sunt nave de cinci stele. Am petrecut o perioadă pe un vapor de transport și condițiile nu s-au îmbunătățit, există întotdeauna probleme imense care apar, și nu există nici măcar un singur transport în care să nu moară animale", a declarat Păun.

Vasile Deac, veterinar și proprietar al unei companii care se ocupă cu exportul de animale vii, avertizează că interzicerea exporturilor de animale vii va afecta mijloacele de trai ale fermierilor români.

"Exportul de animale vii este foarte important pentru fermierii români. Dacă nu ar exista piețe de export, fermierii nu ar avea unde să-și vândă animalele și ar înregistra pierderi majore", susține Deac.

Acesta adaugă: "Pentru mine, ca exportator, este foarte important să văd navele pe care sunt transportate animale care sunt trimise la export. Ceea ce s-a întâmplat cu nava Queen Hind a fost un accident, nu a fost făcut intenționat".

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi și un echipaj de 22 de marinari de naționalitate siriană, s-a scufundat parțial pe bordul drept, în noiembrie 2019, în bazinul Portului Midia, după ce a plecat de la cheu. 

viewscnt
Afla mai multe despre
queen hind
portul midia

Poţi citi în continuare

  • Lege promulgată: Zile libere pentru părinți, dacă sunt suspendate cursurile școlare fizice
    Lege promulgată: Zile libere pentru părinți, dacă sunt suspendate cursurile școlare fizice 27 nov 2020
  • România, Malta și Cipru alocă cel mai puțin pentru cercetare și dezvoltare
    România, Malta și Cipru alocă cel mai puțin pentru cercetare și dezvoltare 27 nov 2020
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Zi „verde” la bursă. Tranzacție cu 5% din compania LCS Imobiliar din Cluj-Napoca ieri, 22:00
  • India a raportat cel mai mare număr de contaminări zilnice cu SARS-CoV-2 din lume ieri, 21:38
  • Airbus vrea să înființeze societăți noi de aerostructuri în Franța și Germania ieri, 21:17
  • HBO și HBO Max au depășit pragul de 44 de milioane de abonați ieri, 20:54
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.9255 -0.0005-0.01 %
1 USD4.0911 -0.0120-0.29 %
1 GBP5.6870 -0.0303-0.53 %
1 CHF4.4662 -0.0073-0.16 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Refinantare credit

Calculatorul estimeaza economia de costuri care se poate obtine prin refinantarea unui credit.

INFORMATII DESPRE CREDITUL ACTUAL

%
luni
%

INFORMATII DESPRE NOUL CREDIT

%
%
%
luni
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Perspective

India a raportat cel mai mare număr de contaminări zilnice cu SARS-CoV-2 din lume
India a raportat cel mai mare număr de contaminări zilnice cu SARS-CoV-2 din lume
  • Cîțu: La 1 iunie este cam devreme să renunțăm la mască!
    Cîțu: La 1 iunie este cam devreme să renunțăm la mască!
  • Analiștii CFA România au încredere în revenirea economiei în acest an, dar impactul economic al coronavirusului se va resimți până în trimestrul IV al anului 2022
    Analiștii CFA România au încredere în revenirea economiei în acest an, dar impactul economic al coronavirusului se va resimți până în trimestrul IV al anului 2022
mai multe
  • FOTO Firmele de pompe funebre au venit cu dricuri la Guvern
    FOTO Firmele de pompe funebre au venit cu dricuri la Guvern
  • Guvernul trebuie să refacă planul PNRR. Barna: Bruxelles-ul nu ne va da banii ceruți pentru irigații. Au zis că nu este o reformă care ajută la reziliență după COVID
    Guvernul trebuie să refacă planul PNRR. Barna: Bruxelles-ul nu ne va da banii ceruți pentru irigații. Au zis că nu este o reformă care ajută la reziliență după COVID
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2021 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro