EUR 4.8746 0.0002
USD 4.0195 0.0090
GBP 5.4869 -0.0023
CHF 4.5190 -0.0038
XAU 239.1954 -0.8098
AED 1.0943 0.0025
AUD 3.0943 -0.0054
BGN 2.4923 0.0001
BRL 0.7352 0.0016
CAD 3.1518 -0.0051
CNY 0.6211 0.0020
CZK 0.1867 -0.0003
DKK 0.6552 0.0000
EGP 0.2552 0.0002
HRK 0.6445 0.0003
100 HUF 1.3592 -0.0061
INR 0.0550 0.0000
100 JPY 3.8726 0.0099
100 KRW 0.3635 -0.0003
MDL 0.2297 0.0008
MXN 0.1995 -0.0020
NOK 0.4695 -0.0035
NZD 2.8935 0.0015
PLN 1.0712 -0.0022
RSD 0.0415 0.0000
RUB 0.0532 -0.0001
SEK 0.4833 -0.0011
THB 0.1340 0.0002
TRY 0.5457 0.0029
UAH 0.1427 0.0003
XDR 5.7907 0.0082
ZAR 0.2628 -0.0018
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Vast Resources schimbă directorul la mina polimetalică Băița Plai
    Vast Resources schimbă directorul la mina polimetalică Băița Plai
    eMAG își consolidează prezența în acționariatul plaformei de food delivery Tazz by eMAG. Tranzacția a depășit 1 milion de dolari
    eMAG își consolidează prezența în acționariatul plaformei de food delivery Tazz by eMAG. Tranzacția a depășit 1 milion de dolari
    Decontarea directă a daunelor pentru șoferi, care va majora prețul polițelor RCA, vine și cu amenzi mai mari pentru asigurători
    Decontarea directă a daunelor pentru șoferi, care va majora prețul polițelor RCA, vine și cu amenzi mai mari pentru asigurători
    ULTIMA ORĂ 2.877 noi cazuri de infectare cu noul coronavirus
    ULTIMA ORĂ 2.877 noi cazuri de infectare cu noul coronavirus
    ASF revine pentru City Insurance, cu amenzi consistente aplicate directorilor
    ASF revine pentru City Insurance, cu amenzi consistente aplicate directorilor
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Confesiuni de afaceri
    • Back in Business
    UniCredit îl numește în funcția de director general pe fostul șef al diviziei de investiții de la UBS
    UniCredit îl numește în funcția de director general pe fostul șef al diviziei de investiții de la UBS
    Vinul de azi: Bacanta Sauvignon Blanc Fume 2018 - Medalie de Aur Berliner Wein Trophy 2019
    Vinul de azi: Bacanta Sauvignon Blanc Fume 2018 - Medalie de Aur Berliner Wein Trophy 2019
    OMS a emis noi recomandări pentru tratarea pacienților bolnavi de Covid-19
    OMS a emis noi recomandări pentru tratarea pacienților bolnavi de Covid-19
    Apple repară trei vulnerabilități de iPhone și iPad
    Apple repară trei vulnerabilități de iPhone și iPad
    Ministrul Transporturilor anunță că ministerul este pregătit să semneze contractul pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Ploiești-Brașov
    Ministrul Transporturilor anunță că ministerul este pregătit să semneze contractul pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Ploiești-Brașov
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Apple repară trei vulnerabilități de iPhone și iPad
    Apple repară trei vulnerabilități de iPhone și iPad
    GALERIE FOTO Poveste din București - O mașină a căzut în groapa RADET
    GALERIE FOTO Poveste din București - O mașină a căzut în groapa RADET
    Gheața de pe Pământ se topește mai rapid decât la jumătatea anilor 1990
    Gheața de pe Pământ se topește mai rapid decât la jumătatea anilor 1990
    Acțiunile bancare preiau ștafeta lichidității
    Acțiunile bancare preiau ștafeta lichidității
    CCR a respins sesizarea de neconstituționalitate a PNL la modificarea Legii leasingului
    CCR a respins sesizarea de neconstituționalitate a PNL la modificarea Legii leasingului
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Perspective
  3. Guardian: România, acuzată de ''tăcere'' după eșuarea unei nave în Portul Midia, care a provocat moartea a peste 14.000 de oi

Guardian: România, acuzată de ''tăcere'' după eșuarea unei nave în Portul Midia, care a provocat moartea a peste 14.000 de oi

Perspective

Guardian: România, acuzată de ''tăcere'' după eșuarea unei nave în Portul Midia, care a provocat moartea a peste 14.000 de oi
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 nov 2020

România este acuzată de "tăcere completă" în privința investigației privind eșuarea navei Queen Hind în noiembrie 2019, care a dus la moartea a peste 14.000 de oi, se arată într-un articol apărut în publicația britanică Guardian.

Salvatorii care s-au grăbit spre nava care se scufunda, care părăsise în noiembrie 2019 Portul Midia din România, au reușit să salveze doar 228 din totalul de 14.600 de oi, dar în cele din urmă doar 180 de oi au supraviețuit, scrie Agerpres.

Iohannis reclamă iar la CCR proiectul cu facilități fiscale pentru insule precum Belina, deși insula a revenit în domeniul public. Șeful statului critică și modul de vot- ”Voi vota conform hotărârii Grupului PNL/ PSD” CITEȘTE ȘI Iohannis reclamă iar la CCR proiectul cu facilități fiscale pentru insule precum Belina, deși insula a revenit în domeniul public. Șeful statului critică și modul de vot- ”Voi vota conform hotărârii Grupului PNL/ PSD”

Anul trecut, premierul român Ludovic Orban s-a angajat, într-un discurs televizat, să oprească "pe termen mediu" exporturilor de animale vii. Totuși, de la dezastrul provocat de nava Queen Hind, peste două milioane de animale vii au fost exportate din România, majoritatea în Africa de Nord și Orientul Mijlociu.

Autoritățile de la București susțin că vasul era încărcat cu 10% sub capacitate și animalele "erau sănătoase din punct de vedere clinic și apte pentru transport" dar activiștii de mediu spun că nava era supraîncărcată iar acest aspect a dus în cele din urmă la scufundarea a mii de oi în Marea Neagră.

Singura informația care a apărut după scufundarea navei, de la firma angajată să scoată oile din apă, a fost descoperirea la bord a unor compartimente secrete unde erau animale moarte.

Săptămâna aceasta, Ministerul Transporturilor din România a precizat pentru Guardian că investigațiile sunt finalizate, iar un rezumat al raportului va fi publicat pe site-ul instituției. De asemenea, oficialii au precizat că obiectivul investigației tehnice a fost stabilirea problemelor de siguranță maritimă și prevenirea viitoarelor accidente, "și nu stabilirea vinovăției persoanelor implicate".

Legislația UE prevede că investigațiile în accidentele maritime trebuie raportate integral în termen de 12 luni, dar, dacă nu este posibil un raport complet în acest interval de timp, atunci "un raport interimar trebuie publicat în termen de 12 luni de la incident".

"Ei au promis o investigație încrucișată pentru a afla ce s-a întâmplat și, de atunci, tăcere completă", a afirmat Gabriel Păun, directorul pentru UE al organizației Animals International.

Publicația britanică a contactat MGM Marine Shipping, compania din spatele Queen Hind, și ei au dezmințit existența unor compartimente secrete la bord. De asemenea, au precizat că procedurile companiei nu s-au schimbat de la accident.

"Nimic nu s-a schimbat, nu vreau să mai vorbesc despre acest vas, vreau să uit totul despre el", a spus la telefon un reprezentant al companiei, înainte de a închide.

Un audit realizat de Comisia Europeană în legătură cu Romania, în perioada septembrie - octombrie 2019, menit să evalueze bunăstarea animalelor în timpul transportului cu vapoare către țări din afara UE, a ridicat multiple temeri, inclusiv "lipsa generală a registrelor în sistemele de control, pentru asigurarea bunăstării animalelor în timp ce sunt transportate pe apă către țări din afara UE".

"Nu există dovezi ale verificărilor care să confirme că animalele sunt apte pentru a-și continua călătoria. Absența procedurilor documentate, a registrelor și a sprijinului veterinarilor oficiali în verificarea navelor furnizează asigurări reduse privind eficiența celor mai multe controale efectuate", se arată în raport.

"Accidentul navei Queen Hind este un exemplu clasic al eșecului intrinsec al sistemului. Uniunii Europene îi place să se laude că este lider global în bunăstarea animalelor, dar încă are mâinile murdare din cauza acestei industrii crude", a apreciat Reineke Hameleers, directorul organizației Eurogroup for Animals.

O investigație realizată de Guardian a arătat că există o probabilitate de două ori mai mare ca navele care transportă animale să sufere "pierderi totale" dacă se scufundă sau eșuează, decât vasele de transport standard. Queen Hind era operațională de 39 de ani la momentul dezastrului.

Mary Pană, președintele Asociației Crescătorilor și Exportatorilor de Ovine, Caprine și Porcine din România, a declarat: "Concurența UE cu Australia și Noua Zeelandă este acută. Accidente navale ni se întâmplă și nouă, și lor. Dar acestea sunt accidente ... am încrede că CE (Comisia Europeană) va găsi un mod eficient de a schimba actuala legislație astfel încât animalele să aibă condiții mai bune în ceea ce privește reproducția, transportul și sacrificarea".

Activiștii de mediu se plâng că de la dezastru s-au schimbat prea puține lucruri în scopul îmbunătățirii standardelor de bunăstare pentru animalele vii exportate.

"Acestea nu sunt nave de cinci stele. Am petrecut o perioadă pe un vapor de transport și condițiile nu s-au îmbunătățit, există întotdeauna probleme imense care apar, și nu există nici măcar un singur transport în care să nu moară animale", a declarat Păun.

Vasile Deac, veterinar și proprietar al unei companii care se ocupă cu exportul de animale vii, avertizează că interzicerea exporturilor de animale vii va afecta mijloacele de trai ale fermierilor români.

"Exportul de animale vii este foarte important pentru fermierii români. Dacă nu ar exista piețe de export, fermierii nu ar avea unde să-și vândă animalele și ar înregistra pierderi majore", susține Deac.

Acesta adaugă: "Pentru mine, ca exportator, este foarte important să văd navele pe care sunt transportate animale care sunt trimise la export. Ceea ce s-a întâmplat cu nava Queen Hind a fost un accident, nu a fost făcut intenționat".

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi și un echipaj de 22 de marinari de naționalitate siriană, s-a scufundat parțial pe bordul drept, în noiembrie 2019, în bazinul Portului Midia, după ce a plecat de la cheu. 

viewscnt
Afla mai multe despre
queen hind
portul midia

Poţi citi în continuare

  • Lege promulgată: Zile libere pentru părinți, dacă sunt suspendate cursurile școlare fizice
    Lege promulgată: Zile libere pentru părinți, dacă sunt suspendate cursurile școlare fizice 27 nov 2020
  • România, Malta și Cipru alocă cel mai puțin pentru cercetare și dezvoltare
    România, Malta și Cipru alocă cel mai puțin pentru cercetare și dezvoltare 27 nov 2020
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • UniCredit îl numește în funcția de director general pe fostul șef al diviziei de investiții de la UBS astăzi, 09:11
  • Vinul de azi: Bacanta Sauvignon Blanc Fume 2018 - Medalie de Aur Berliner Wein Trophy 2019 astăzi, 09:05
  • OMS a emis noi recomandări pentru tratarea pacienților bolnavi de Covid-19 astăzi, 09:00
  • Apple repară trei vulnerabilități de iPhone și iPad astăzi, 08:43
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.8746 +0.00020.00 %
1 USD4.0195 +0.0090+0.22 %
1 GBP5.4869 -0.0023-0.04 %
1 CHF4.5190 -0.0038-0.08 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Depozit la termen

Acest calculator estimeaza dobanda ce va fi incasata prin constituirea unui depozit la termen. Valoarea dobanzii este estimata in ipoteza ca rata dobanzii ramane fixa pe toata perioada de constituire a depozitului.

%
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Perspective

Marea Britanie le oferă stimulente financiare cetățenilor UE pentru a părăsi benevol Regatul Unit
Marea Britanie le oferă stimulente financiare cetățenilor UE pentru a părăsi benevol Regatul Unit
  •  Suedia suspendă plățile către Pfizer, cerând explicații despre numărul de doze dintr-un flacon
    Suedia suspendă plățile către Pfizer, cerând explicații despre numărul de doze dintr-un flacon
  • Încrederea analiștilor în perspectivele economice ale României este în creștere. “Suntem încă în valul al doilea al crizei, dar se vede ieșirea.”
    Încrederea analiștilor în perspectivele economice ale României este în creștere. “Suntem încă în valul al doilea al crizei, dar se vede ieșirea.”
mai multe
  • Lagarde speră că 2021 va fi anul redresării post-pandemie, în pofida restricțiilor stricte impuse de guverne din cauza noilor variante de coronavirus
    Lagarde speră că 2021 va fi anul redresării post-pandemie, în pofida restricțiilor stricte impuse de guverne din cauza noilor variante de coronavirus
  • ICCJ: Deschiderea unui cont pe o rețea de socializare folosind numele altei persoane este infracțiune
    ICCJ: Deschiderea unui cont pe o rețea de socializare folosind numele altei persoane este infracțiune
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2021 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro