Țările ar trebui să ia în considerare posibilitatea de a recomanda pasagerilor purtarea măștii de protecție în timpul zborurilor pe distanțe lungi în contextul răspândirii rapide a celei mai recente sub-variante de Omicron a COVID-19, afirmă Organizația Mondială a Sănătății (OMS), potrivit de Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
În Europa, sub-varianta XBB.1.5 a fost detectată la un număr restrâns însă în creștere de persoane, au declarat marți seara, într-un briefing de presă, reprezentați ai OMS.
CITEȘTE ȘI FOTO Străzi de lemn din vechiul București, descoperite în Centrul IstoricPasagerii ar trebui sfătuiți să poarte măști în situații cu risc ridicat, precum zborurile pe distanțe lungi, a declarat Catherine Smallwood, coordonatoarea departamentului pentru situații de urgență din cadrul OMS Europa. Acesta ar trebui să fie o recomandare emisă pasagerilor care sosesc din orice loc în care există transmitere pe scară largă a COVID-19, a adăugat ea.
Experții nu sunt siguri dacă XBB.1.5 va provoca propriul val de infecții la nivel mondial, vaccinurile actuale continuând să protejeze împotriva riscului de simptome severe, spitalizare și deces, potrivit experților, scrie Agerpres.
„Țările trebuie să analizeze baza de dovezi pentru testarea înainte de plecare”, iar dacă se ia în considerare o acțiune, „măsurile în ceea ce privește călătoriile ar trebui puse în aplicare într-un mod nediscriminatoriu”, a spus Smallwood. Acest lucru nu înseamnă că agenția recomandă testarea pentru pasagerii din Statele Unite în această etapă, a adăugat ea.
Printre măsurile care ar putea fi luate se numără supravegherea genomică și vizarea pasagerilor din alte țări, atât timp cât acest lucru nu deviază resursele de la sistemele de supraveghere interne.
Alte măsuri includ monitorizarea apelor reziduale din zona punctelor de intrare, precum aeroporturi.