România (8%), Bulgaria (11%) și Polonia (15%) sunt țările europene cu cele mai mici procente ale populației cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani care efectuează cursuri online, arată datele publicate de oficiul european pentru statistică Eurostat.
În timpul pandemiei COVID-19, când oamenii au fost încurajați să limiteze contactele sociale, cursurile online au reprezentat o alternativă sigură pentru educație și formare și au crescut în popularitate. Cu toate acestea, pe măsură ce restricțiile sociale s-au atenuat, popularitatea cursurilor online a scăzut, arată rezultatele acestui studiu.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
În 2022, 26 % dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani din UE au declarat că au făcut un curs online sau au utilizat materiale de învățare online în cele trei luni anterioare sondajului. Este vorba de o scădere de 2 puncte procentuale (pp) față de 28 % în 2021, scrie G4Media.ro.
În 2022, dintre toți membrii UE, Finlanda a avut cea mai mare pondere (50%) de persoane cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani care au făcut un curs online sau au utilizat materiale de învățare online, urmată de Spania (42%), Suedia și Țările de Jos (ambele 40%).
La celălalt capăt al scalei, efectuarea de cursuri online sau utilizarea de materiale de învățare online nu era foarte frecventă în România (8%), Bulgaria (11%) și Polonia (15%).
În general, participarea la educația online a scăzut în comparație cu anul 2021. În 2022, ponderea persoanelor care fac cursuri online sau utilizează materiale de învățare online a scăzut în toate țările UE, cu excepția Finlandei (+5 pp în 2022 față de 2021), a Croației (+1 pp) și a Cehiei și Italiei (ambele neschimbate). Cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Slovenia (-7 pp), Luxemburg (-6 pp) și Belgia, Estonia, Austria și Suedia (toate -5 pp).