Afacerile producătorului de lactate Albalact au crescut cu 9,27% în primul semestru

Afacerile producătorului de lactate Albalact au crescut cu 9,27% în primul semestru
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 14 aug 2015

Afacerile producătorului de lactate Albalact (ALBZ) au crescut cu 9,27% în primele șase luni ale acestui an, la 237,9 milioane lei (54 milioane euro), comparativ cu aceeași perioadă din 2014, iar profitul net a urcat cu 86%, la 4,9 milioane lei (1,1 milioane euro), a anunțat compania.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pentru primul semestru al anului trecut, Albalact a raportat o cifră de afaceri de 217,7 milioane lei și un profit net de 2,5 milioane lei.

”La începutul anului spuneam că strategia companiei pentru anul acesta este orientată către o creștere sănătoasă a afacerilor care să susțină în primul rând profitul. Ne-am încadrat pe o direcție potrivită și rezultatele bune au apărut deja, iar acest lucru se datorează în special planurilor de reașezare a portofoliilor și de dezvoltare în categorii pe care noi le vedem cu un potențial important de creștere”, a declarat într-un comunicat Stephane Batoux, directorul general al Albalact.

El spune că această strategie va continua, iar în toamnă vor exista mai multe proiecte de repoziționare a unor brand-uri și de intrare pe segmente noi de piață.

”Ne așteptăm ca piața laptelui să se stabilizeze, după evenimentele de anul acesta. Credem că premisele sunt bune și ne vor ajuta să încheiem anul cu obiectivele îndeplinite”, a arătat șeful Albalact.

Potrivit companiei, Albalact este lider cu brandul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) din anul 2008. Aceeași poziție este deținută și pe segmentul untului de masă și pe cel al smântânii, cu brandul omonim De Albalact, în timp ce extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din România. Cu brandul Rarăul și gama de brânză proaspătă de vaci compania a urcat pe locul 2 în această categorie.

Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor. 

Compania deține două fabrici de lactate - Albalact la Oiejdea și Rarăul la Câmpulung Moldovenesc și o firmă de transport - Albalact Logistic SRL, care fusese scoasă la vânzare. Compania are peste 900 de angajați.

Rezultatele financiare au fost realizate conform standardelor internaționale IFRS, ca urmare a tranzacționării acțiunilor Albalact pe piața reglementată administrată de Bursa de Valori București, în urma transferului de pe piața Rasdaq.

Cel mai mare acționar al companiei este omul de afaceri Raul Ciurtin, care deține indirect 42,53% din acțiunile Albalact, prin firmele Crisware Holdings (26,86%) și Croniar Holdings Limited (15,67%), înregistrate în Cipru. 

În acționariat se mai regăsește fondul de investiții RC2, înregistrat tot în Cipru, cu 25,45% din acțiunile Albalact.

viewscnt
Afla mai multe despre
albalact
raraul
bvb
bursa de valori