Exporturile franceze de băuturi spirtoase au scăzut cu 20% din cauza inflației

Exporturile franceze de băuturi spirtoase au scăzut cu 20% din cauza inflației
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 iun 2023

Exporturile franceze de băuturi spirtoase au scăzut cu 20% în primul trimestru al anului, după ce au crescut în 2022, în condițiile în care inflația i-a determinat pe consumatorii din întreaga lume să renunțe la alcoolul scump, a anunțat marți Federation Francaise des Spiritueux (FFS), scrie Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Exporturile de băuturi spirtoase au crescut cu 11,7% în valoare anul trecut, până la 5,4 miliarde de euro (5,90 miliarde de dolari), dar cu doar 2,3% în volum, până la 468 milioane de litri, trase de vodcă (cu 6,7% mai mult în volum) și lichioruri (cu 14,1%). Cognacul a rămas cea mai exportată băutură spirtoasă, dar a scăzut cu 3,7%, scrie G4Media.ro.

VIDEO PROFIT LIVE Ionuț Pătrăhău, Managing Partner SeedBlink, despre listarea Dinamo: Oamenii pot scoate în 5 ani de 3-4 ori banii pe care îi investesc. A fost deja lansată o rundă privată CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Ionuț Pătrăhău, Managing Partner SeedBlink, despre listarea Dinamo: Oamenii pot scoate în 5 ani de 3-4 ori banii pe care îi investesc. A fost deja lansată o rundă privată

„Relansarea a fost de scurtă durată, deoarece exporturile de la începutul anului s-au prăbușit din cauza inflației, ale cărei efecte devin globale. Pentru prima dată de la criza din domeniul sănătății, piața de exporturi este în declin”, se arată într-un comunicat al FFS.

În Franța, unde consumul de alcool a fost în scădere, volumul vânzărilor în magazinele de vânzare cu amănuntul a scăzut cu 4,4% în valoare, până la 5 miliarde de euro în 2022.

Cu toate acestea, vânzările în cafenele și restaurante au crescut din nou la nivelurile de dinainte de COVID, ceea ce a adus o oarecare respiro operatorilor din acest sector, a precizat FFS.

„Redeschiderea totală a locurilor de convivialitate, combinată cu o ofertă dinamică (progrese în materie de cocktailuri și non-alcoolice) a dus la o creștere a vânzărilor anuale de 51,8% pe acest segment, reprezentând un total de 20,1 milioane de litri”, a precizat FFS.

FFS a avertizat că numeroși producători au suferit pierderi anul trecut și cu atât mai mult în prima jumătate a anului 2023, deoarece nu au putut transfera o creștere a costurilor, inclusiv o creștere bruscă a prețurilor la sticlă și la alcool agricol.

FFS, care reprezintă producătorii francezi și distribuitorii de băuturi spirtoase, cuprinde aproape 250 de companii, inclusiv întreprinderi mici și grupuri internaționale.

viewscnt
Afla mai multe despre
băuturi spirtoase
franta