Produsele agroalimentare și băuturile protejate de Uniunea Europeană ca "indicații geografice" (IG) reprezintă o valoare a vânzărilor de 74,76 miliarde de euro, se arată într-un studiu publicat luni de Comisia Europeană.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Peste o cincime din această sumă provine din exporturile în afara Uniunii Europene. Studiului a evidențiat că valoarea vânzărilor unui produs cu denumire protejată este, în medie, de două ori mai mare decât în cazul produselor similare fără niciun fel de certificare, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Trump anunță un program de 19 miliarde dolari pentru fermieri. Include achiziții directe de alimente pentru săraciProdusele alimentare europene au reputația de a fi sigure, hrănitoare și de înaltă calitate. Metodele tradiționale de producție contribuie la obiectivul UE de a deveni etalonul global pentru durabilitate în producția de alimente.
Indicațiile geografice și specialitățile tradiționale garantate au reprezentat împreună o valoare estimată a vânzărilor de 77,15 miliarde de euro în 2017, respectiv 7% din valoarea totală a vânzărilor din sectorul alimentar și al băuturilor din Europa, estimat la 1,101 miliarde de euro în 2017. Vinurile au reprezentat mai mult de jumătate din această valoare (39,4 miliarde de euro), produsele agricole și alimentele 35% (27,34 miliarde de euro) și băuturile spirtoase 13% (10,35 miliarde de euro). Dintre cele 3.207 denumiri de produse care au fost înregistrate în 2017 (atât IG, cât și STG), 49% erau vinuri, 43% produse agroalimentare și 8% băuturi spirtoase.