Vinurile chinezești atacă piața occidentală. Una dintre cele mai sărace regiuni ale Chinei, cât un sfert din România, avansează puternic

Vinurile chinezești atacă piața occidentală. Una dintre cele mai sărace regiuni ale Chinei, cât un sfert din România, avansează puternic
scris 10 aug 2021

Potrivit ultimelor cifre publicate de serviciile vamale din Yinchuan (capitala actualei regiuni autonome Ningxia Hui), vinurile produse în această fostă provincie din nordul Chinei au preluat conducerea exporturilor către Europa. În primele șase luni ale anului 2021, valoarea exporturilor de vin din Ningxia a ajuns la circa 500.000 Euro, marcând o creștere cu 75% față de 2020.

Multă vreme una dintre cele mai sărace regiuni ale Chinei, mica provincie Ningxia Hui (cu o suprafață egală cu un sfert din cea a României) a început să-și dezvolte industria vitivinicolă la începutul anilor ‘90. Înainte de sosirea viticulturii, locuitorii provinciei (aproximativ 7 milioane, dintre care o treime musulmani din grupul etnic Hui), se bazau în mare măsură pe pășunat și pe cultivarea plantelor medicinale. În 2017, provincia Ningxia avea deja 40.000 de hectare cultivate cu viță-de-vie și îmbutelia 120 de milioane de sticle de vin, adică 25% din producția totală a Chinei, scrie Hotnews.ro.

Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni CITEȘTE ȘI Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni

Demei Li, profesor la Universitatea de Agricultură din Beijing și consultant în domeniul vinului, subliniază că „în ultimii ani, comparația a fost făcută folosind cantitățile minime, rezultând o creștere care pare extrem de mare”. El sugerează, astfel, că acea creștere declarată a exporturilor ar putea fi supraevaluată. Rămâne însă, ca o certitudine, faptul că facilitățile administrative oferite producătorilor de vin de către vama chineză au încurajat, în mod vădit, exporturile către occident.

“Changyu” și “The Great Wall”, cele două mari branduri care au învestit, încă din anii ‘90, în podgoriile din regiunea Ningxia și-au exportat, de la bun început, vinurile către Europa. În prezent, din ce în ce mai mulți investitori în domeniul vinului se orientează către Ningxia: “Silver Heights”, “Helan Qing Xue” sau “Kannan” sunt doar câteva exemple, de dată ceva mai recentă.

„În ciuda formalităților vamale și a costurilor suplimentare, vinurile din Ningxia sunt la mare căutare pe piața internațională, deoarece consumatorii sunt din ce în ce mai curioși și caută în mod constant vinuri noi”, explică profesorul și consultantul Demei Li. „Dacă Malbecul și-a găsit succesul în Mendoza, de ce nu ar putea și alte soiuri de struguri din Bordeaux să-și exprime potențialul în terroirul din Ningxia. Vinurile chinezești au încă multe de demonstrat în Europa!”, a mai adăugat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
vin
china