Brandul de mașini electrice Polestar, desprins din Volvo și listat pe bursa Nasdaq, a primit o finanțare din partea principalului acționar, Li Shufu, fondatorul grupului Geely, printr-o achiziție de acțiuni publice. Compania va utiliza banii pentru cerințele de capital de lucru și pentru alte scopuri generale.
Wizz Air a luat decizia de a suspenda toate zborurile spre și dinspre Tel Aviv, Israel, și zborurile europene spre Amman, Iordania, cu efect imediat, până în data de 15 septembrie 2025. De asemenea, compania aeriană va evita tranzitarea spațiului aerian israelian, irakian, iranian și sirian până la noi informații.
Producătorul auto italian Ferrari va amâna cel puțin până în 2028 planurile pentru al doilea vehicul complet electric (EV), prevăzute inițial în 2026, din cauza cererii reduse pentru modele EV de lux de înaltă performanță, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Consiliul de administrație al Kering, prezidat de François-Henri Pinault, a anunțat oficial numirea lui Luca de Meo în funcția de Chief Executive Officer al companiei. De Meo este în prezent CEO al Renault Group, dar și-a anunțat demisia începând cu 15 iulie. Pentru a prelua funcția, executivul are nevoie de aprobarea formală a acționarilor, dar data de începere a contractului va fi doar peste trei luni.
Compania americană Uber, care le pune la dispoziție utilizatorilor de smartphone-uri un serviciu de transport alternativ taxiurilor prin intermediul unei aplicații mobile, a înregistrat în România la nivelul anului 2024 o cifră de afaceri de 17,2 milioane de lei, de la 9,97 milioane de lei în 2023, precum și un profit net de 1,15 milioane de lei, de la aproape 503.866 în anul precedent.
Afacerile FAN Courier au crescut în 2024 cu 13%, la 1,39 miliarde de lei, in timp ce profitul net a scăzut cu 5,7%, la 70,99 milioane de lei, potrivit datelor transmise de companie la Ministerul Finanțelor Publice.
Poșta Română a primit două oferte pentru achiziția în leasing financiar a unui număr de 80 autoutilitare pentru o perioadă de 4 ani luni (cu dobândă fixă și avans zero), precum și servicii de asigurare CASCO pentru 4 ani și servicii de asigurare RCA pentru 12 luni.
S-a spus despre mașinile electrice că vor aduce nu doar o reducere a emisiilor de CO2, ci și costuri de utilizare mult mai mici decât la automobilele cu combustie, datorită prețului mai mic al energiei electrice și randamentului mult mai bun al motoarelor. Diferențele de costuri sunt, însă, foarte mari, de la o țară la alta, în UE, iar România nu se regăsește, din păcate, printre cele mai ieftine la acest capitol.
Chinezii și-au mutat atenția, în ultimii ani, de la mărcile europene de automobile către propriile mărci, care oferă din ce în ce mai multă tehnologie, la prețuri foarte mici. O situație asemănătoare s-a petrecut cu brandurile japoneze, însă apropierea geografică și, într-o oarecare măsură, culturală, le-a permis acestora să rămână în contact cu clienții chinezi. Cele mai noi modele electrice dezvoltate special pentru piața locală de Mazda și Nissan au fost întâmpinate cu entuziasm de clienți, cu zeci de mii de comenzi.
Toată lumea a sesizat în ultimii ani creșterea abruptă a prețurilor autoturismelor, situație care a permis, de exemplu, mărcii Dacia să ocupe și mai mult loc în segmentele în care concurează. O analiză realizată de Jato argumentează cu cifre concrete creșterea prețurilor în ultimii cinci ani.