Acțiunile Toyota au crescut cu 5%, după ce compania a anunțat că va introduce o gamă completă de vehicule electrice cu baterii ”de generația următoare”

Acțiunile Toyota au crescut cu 5%, după ce compania a anunțat că va introduce o gamă completă de vehicule electrice cu baterii ”de generația următoare”
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 iun 2023

Acțiunile producătorului auto japonez Toyota au crescut cu 5% marți, după ce compania a anunțat că va introduce o gamă completă de vehicule electrice cu baterii cu baterii ”de generația următoare”, începând cu 2026, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Acestea vor fi dezvoltate și fabricate de o nouă unitate de vehicule electrice numită BEV Factory, care a fost înființată în mai, scrie News.ro.

Acțiunile Fondul Proprietatea scad cu 5%. Piața interpretează că tranzacția de vânzare a participației la Hidroelectrica se va face cu discount CITEȘTE ȘI Acțiunile Fondul Proprietatea scad cu 5%. Piața interpretează că tranzacția de vânzare a participației la Hidroelectrica se va face cu discount

Într-o prezentare de marți, Takero Kato, președintele BEV Factory, a declarat că Toyota vizează o autonomie de rulare de 1.000 de kilometri pentru vehiculele sale electrice.

BEV Factory își propune să producă aproximativ 1,7 milioane de vehicule până în 2030, a spus Kato.

În comparație, Tesla Model 3 are o autonomie de aproximativ 430 de kilometri, în timp ce modelul cu rază lungă de acțiune are o autonomie de aproximativ 570 de kilometri.

Toyota își propune să realizeze vânzări de 1,5 milioane de vehicule integral electrice pe an până în 2026 și să vândă 3,5 milioane de vehicule integral electrice anual până în 2030.

Separat, compania dezvoltă, de asemenea, o metodă pentru producerea în masă a bateriilor cu stare solidă pentru vehiculele electrice cu baterii și își propune să înceapă să le comercializeze din 2027 sau 2028.

Toyota a declarat că va urmări o îmbunătățire cu 20% a intervalului de croazieră pentru toate bateriile cu stare solida, față de bateriile actuale.

Tranzacție surpriză - Andrei Siminel, care tocmai a vândut Vel Pitar unui mare grup mexican, reintră în business-ul de panificație, cu cea mai vândută pâine la nivel național CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză - Andrei Siminel, care tocmai a vândut Vel Pitar unui mare grup mexican, reintră în business-ul de panificație, cu cea mai vândută pâine la nivel național

Aceasta vine împreună cu un model cu specificații mai înalte, care este în cercetare și dezvoltare. Acest model urmărește o îmbunătățire cu 50% a intervalului de croazieră, în comparație cu produsul actual.

Trecere mai pronunțată la vehiculele electrice?

Cel mai remarcabil este că Toyota a spus că a făcut o descoperire tehnologică care depășește provocarea durabilității bateriilor în bateriile cu stare solidă și, ca atare, compania ”revizuiește introducerea lor în HEV-urile convenționale (vehicule hibride) și accelerează dezvoltarea acestora ca baterii pentru BEV-uri (vehicule electrice cu baterii).”

HEV se referă la vehiculele electrice hibride, care sunt vehicule care sunt propulsate de un motor convențional cu ardere internă în combinație cu unul sau mai multe motoare electrice.

Acest lucru ar putea semnala o schimbare continuă în strategia producătorului de autovehicule electrice sub noul CEO Koji Sato, care a preluat conducerea în aprilie.

În februarie, Sato a spus că compania ”va accelera dezvoltarea BEV-urilor cu o abordare diferită față de cea anterioară”, a relatat publicația Nikkei.

Sub conducerea fostului CEO Akio Toyoda, Toyota a fost criticată pentru abordarea sa mai lentă față de mașinile integral electrice, rămânând în schimb convingerea că vehiculele complet electrice sunt o soluție, nu soluția, pentru obiectivul companiei de a deveni neutru în carbon.

Această strategie a persistat chiar și până la sfârșitul anului 2022, când a dezvăluit noi modele hibride Prius.

Directorii Toyota au susținut că nu cred că vehiculele complet electrice vor fi adoptate la fel de ușor cum cred concurenții, invocând motive precum blocaje și spunând că piața nu este ”suficient de matură”.

Pe site-ul său, Toyota spune că materialele necesare pentru a produce o baterie de vehicul complet electric cu autonomie mare ar putea fi folosite pentru a produce șase baterii pentru vehicule hibride plug-in sau 90 de baterii pentru vehicule hibride electrice.

Tranziția mai agresivă către vehiculele integral electrice a putut fi văzută în prezentarea lui Kato, președintele Fabricii BEV spunând că ”scopul nostru este să schimbăm viitorul cu vehiculele electrice... mașinile electrice de ultimă generație vor adopta baterii noi, prin intermediul cărora suntem hotărâți să devenim lideri mondiali în consumul de energie pentru bateriile EV.”

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
masini