Afacerile Grupului Renault au crescut cu 25% în primul trimestru. Dacia a realizat aproape un sfert din vânzările din Europa

Afacerile Grupului Renault au crescut cu 25% în primul trimestru. Dacia a realizat aproape un sfert din vânzările din Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 apr 2017

Grupul Renault a înregistrat un progres considerabil în primul trimestru din acest an, ajungând la un volum de 13,1 miliarde euro, cu peste 25% mai mult decât în perioada similară din 2016.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Renault a anunțat un volum total de vehicule vândute de 873.678 unități, cu 15,8% mai multe decât anul trecut. Atât Renault cât și Dacia au atins vânzări record în intervalul analizat. Cota de piață la nivel global a ajuns la 3,8%, în creștere față de anul trecut.

În Europa, cota de piață a grupului a înregistrat o creștere cu 0,2% puncte, la 10,1%. Vânzările au crescut cu 10%, la 478.706 de vehicule. Marca Renault a vândut cu 10,1% mai multe vehicule, având o cotă de piață de 7,7% (+ 0,1 puncte). Marca Dacia a înregistrat un record de vânzări pe primul trimestru cu 112.457 vehicule îmmatriculate și o cotă de piață 2,4 %. Această creștere de 9,5% se datorează performanței modelului Sandero, lansat la sfârșitul lui 2016. În Franța, Grupul Renault a înregistrat un avans de 5,6%, în timp ce Dacia este lider la vânzările către persoane fizice cu Sandero.

Grupul PSA anunță creștere de 4,9% a cifrei de afaceri pe T1, datorită vânzărilor din Iran. Livrările din China au scăzut cu 45% CITEȘTE ȘI Grupul PSA anunță creștere de 4,9% a cifrei de afaceri pe T1, datorită vânzărilor din Iran. Livrările din China au scăzut cu 45%

În afara Europei, au fost consemnate creșteri pe linie. În  Africa-Orientul Mijlociu-India, îmmatriculările Grupului au fost în creștere de 30,9 %, în India, Renault are 3,6 % cotă de piață și vânzări în  creștere de 9,9 %. În Maghreb, vânzările Grupului au crescut cu 13,4% cu o cotă de piață de 41,5 %, în creștere cu 8,3 puncte. În Eurasia, îmmatriculările sunt în creștere cu 6,3 % pe o piață în scădere cu 0,5 %. Cota de piață a Grupului, care include și marca Lada, a crescut cu 1,5 puncte la 24,1 %, mai ales datorită dinamicii mărcii în Rusia. Pe o piață rusă în creștere ușoară (+1 %), pentru prima oară în 4 ani, Grupul a crescut vânzările  cu 9,2 % (inclusiv Lada). Marca Renault a atins o cotă de piață de 8,1 % în creștere cu 0,8 puncte.

În regiunea Asia Pacific, îmmatriculările au crescut cu 99,7 % pe o piață în creștere cu 4,6 %. În China, Renault a vândut aproximativ 18 000 de vehicule (față de 3 400 în aceeași perioadă a anului 2016).

În regiunea America, vânzările sunt în creștere cu 19 % pe o piață în creștere cu 9 % și o cotă de piață de 6,3 %, în creștere cu 0,5 puncte.

Cifra de afaceri a  Grupului  a atins 13 129 milioane de euro (+25,2%). Excluzând impactul consolidării AVTOVAZ, cifra de afaceri a Grupului a crescut de la 19,7% la 12 560 milioane de euro (+18,4 % în afara efectului cursului de schimb).

Cifra de afaceri aferentă activității auto, excluzând AVTOVAZ, a fost de 11 939 milioane de euro (+20,1 %) datorită creșterii volumelor (+9,2 puncte).  

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
dacia