Al patrulea an de creștere al pieței auto în UE, în 2017. România, pe locul 17, după Ungaria, în timp ce Dacia a depășit mărci consacrate

Al patrulea an de creștere al pieței auto în UE, în 2017. România, pe locul 17, după Ungaria, în timp ce Dacia a depășit mărci consacrate
scris 17 ian 2018

Înmatriculările de autoturisme în UE au crescut anul trecut cu 3,4%, al patrulea an consecutiv de avans pentru piața europeană, care a încheiat luna decembrie cu o scădere. România s-a poziționat pe locul 17 în UE, cu o creștere de 10 procente.

Uniunea Europeană a înmatriculat 15,1 milioane de autoturisme noi anul trecut, dintre care doar 105.083 au fost înmatriculate în România. Creșterea europeană a fost una de 3,4 procente, piața românească având un ritm peste cel al UE, de 10,7%, fiind pentru prima dată după mai mulți ani când au fost depășite 100.000 de autoturisme vândute. Ultima lună din an a fost una de scădere pe continent, una dintre cauze fiind o zi lucrătoare în minus.

Dintre țările din Big Five, Marea Britanie este singura piață care a înregistrat o scădere în 2017, -5,7%, cu 2,5 milioane de mașini față de 2,7 milioane în 2016, după nu mai puțin de 8 luni consecutive de scădere. În rest, Germania, care rămâne cea mai mare piață, Franța, Italia și Spania au dat ritmul crescător ale vânzărilor de mașini. Polonia rămâne vedeta creșterilor, chiar dacă nu a reușit să depășească Belgia, având o creștere de aproape 17 procente, cu 70.000 de autoturisme mai multe vândute în 2017, aproape la fel de multe cât toate vânzările din România din anul trecut.

FOTO Volkswagen anunță oficial că Jetta nu mai ajunge în Europa. Noua generație a sedanului a fost prezentată la Detroit CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen anunță oficial că Jetta nu mai ajunge în Europa. Noua generație a sedanului a fost prezentată la Detroit

Poziția României a fost afectată foarte mult de luna decembrie, când, în mod inexplicabil deocamdată, vânzările au scăzut cu peste 25 de procente față de anul trecut. Piața de la noi nu a reușit nici în acest an să depășească Ungaria, care are o populație mult mai mică, dar a fost peste cea din Grecia, Slovenia, Luxemburg sau Croația.

De remarcat că, în pofida unei creșteri mai mari (12% față de 2%) a celor 12 noi membri UE în comparație cu UE 15, raportul vânzărilor de autoturisme este unul covârșitor în favoarea piețelor vestice. Noii membrii au înregistrat în total 1,1 milioane de autoturisme, în timp ce restul de 13,4 milioane au fost vândute în țările din vest.

Înmatriculările pe mărci evidențiază pe de o parte revenirea VW Group pe creștere, cu 3,5 milioane de autoturisme, cu 2,3% mai multe, în special datorită SEAT și Skoda, care au compensat scăderile VW și Audi. Pe de altă parte, avem pentru prima dată rezultatele PSA Group cu Opel inclus, însă fără cifrele din prima parte a anului când a contabilizat vânzările la General Motors. Grupul francez și-a consolidat poziția secundă în UE, cu 1,8 milioane, însă este un rezultat intermediar. Până la momentul vânzării (ianuarie – iulie) Opel a vândut 587.870 autoturisme, care dacă se adună la cele 337.334 autoturisme din a doua parte a anului, rezultă un volum de 925.904 unități, care ar duce PSA group la 2,4 milioane de autoturisme înmatriculate de cele cinci mărci, Peugeot, Citroen, DS, Opel și Vauxhall și o cotă de piață de peste 16%.

Rivalii de la Renault Group au înregistrat creșteri pe linie, cu 6,7% îîn plus pe întreg grupul, la 1,6 milioane de autoturisme, Dacia având un rol esențial, cu aproximativ 25 % din vânzările grupului. Marca românească a înregistrat un volum de 463.543 autoturisme înmatriculate, cu 12,1% mai multe, depășind în 2017 cota de piață de 3,1%. Pentru comparație, SEAT are o cotă de piață de numai 2,6%, cu un volum de 388.902 autoturisme vândute în 2017. Mai mult, Dacia a depășit anul trecut marca Kia, pentru prima dată, pe piața europeană, și se apropie de rezultatele obținute de Hyundai.

Trebuie menționată și marca Ford, care nu a reușit să țină ritmul cu creșterea pieței, având o scădere de 0,2 procente (1,01 milioane de autoturisme), în special din cauza pieței germane, unde și alte mărci, inclusiv liderul VW, au avut de suferit scăderi ale vânzărilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
piata auto
inmatriculari