Alexandru Șeremet, BMW: Viitorul mașinilor electrice depinde și de sprijinul autorităților, România nu oferă încă nimic

Alexandru Șeremet, BMW: Viitorul mașinilor electrice depinde și de sprijinul autorităților, România nu oferă încă nimic
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 mar 2016

Succesul înregistrat de mașinile electrice în vânzări depinde și de sprijinul pe care statele îl acordă cumpărătorilor, iar autoritățile române nu a făcut încă pași în acest sens, a declarat joi, Alexandru Șeremet, director de comunicare în cadrul BMW România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

În aprilie 2015, guvernul a anunțat că oferă un ajutor de până la 6.500 de euro celor care doresc să-și cumpere o mașină electrică, dar acest ajutor nu s-a materializat, scrie News.ro

”Statul român nu a oferit încă banii pe care i-a promis. Peste tot în lume, vânzarea de mașini electrice a înflorit acolo unde autoritățile au oferit ajutor financiar sau facilități cumpărătorilor. Norvegia, Olanda sau statul american California sunt câteva exemple reușite în acest sens”, a spus Șeremet.

BMW a vândut circa 2.000 de automobile BMW i3 atât în Norvegia, cât și în Germania, în 2014. Însă volumul a înseamnat peste 20% din totalul vânzărilor BMW în Norvegia, unde statul susține masiv achiziția de mașini electrice, și sub 1% din piață în Germania, unde nu au existat măsuri în acest sens.

Fiind vorba despre o tehnologie nouă, prețurile sunt încă ridicate, iar cumpărătorul trebuie să fie stimulat să cumpere o astfel de mașină, susțin reprezentanții producătorilor.

Prețul unei mașini BMW i3 începe de la 35.000 de euro, în timp ce un BMW Seria 3 are prețuri mai mici, de la 30.000 de euro.

Nissan investește 22 de milioane de lire sterline în Marea Britanie pentru creșterea producției modelului Qashqai CITEȘTE ȘI Nissan investește 22 de milioane de lire sterline în Marea Britanie pentru creșterea producției modelului Qashqai

”Prețurile vor scădea în viitor, pe măsură ce producătorii vor vinde din ce în ce mai multe mașini electrice și vor putea să-și recupereze mai ușor banii investiți”, a mai spus Șeremet.

În primele două luni ale acestui an, românii au cumpărat 74 de automobile noi hibride și electrice, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), cu 90% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. 

Anul trecut, în România s-au vândut 495 de autoturisme noi hibride sau electrice 100%, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu 2014, când au fost vândute 236 de unități.

România rămâne însă tot pe ultimele locuri în ceea ce privește achiziția de autovehicule prietenoase cu mediul înconjurător, campionii Uniunii Europene la vânzările de astfel de mașini fiind Marea Britanie, Germania și Franța, cu peste 12.000 de unități vândute anual.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
alexandru seremet
bmw romania