Volvo Cars, creștere a profitului operațional, dacă nu sunt luate în calcul pierderile Polestar. „Afacerile nu sunt un joc al perfecțiunii, ci al progresului continuu.”

Volvo Cars, creștere a profitului operațional, dacă nu sunt luate în calcul pierderile Polestar. „Afacerile nu sunt un joc al perfecțiunii, ci al progresului continuu.”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 mai 2024

Constructorul suedez de automobile Volvo, deținut de Geely, a anunțat o nouă creștere a profitului operațional, deși veniturile companiei au scăzut ușor. Compania a înregistrat o creștere a vânzărilor de automobile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

„Avem un start puternic în acest an și am așezat o fundație solidă pentru întregul an”, a declarat Jim Rowan, CEO al Volvo Cars, la prezentarea rezultatelor financiare pe trimestrul 1 al anului, fiind prima companie care publică aceste date, într-o perioadă în care companiile mari abia au încheiat bilanțurile pe 2023.

FOTO Start la o nouă lucrare în Prelungirea Ghencea. Plus - Când se va circula pe 4 benzi CITEȘTE ȘI FOTO Start la o nouă lucrare în Prelungirea Ghencea. Plus - Când se va circula pe 4 benzi

Veniturile Volvo Cars au scăzut în primele trei luni ale anului, cu mai puțin de 2 procente, la 94 miliarde coroane (circa 8 miliarde euro), deși vânzările mărcii Volvo au avut o creștere solidă, de 12 procente, la 182.700 unități, un nou record trimestrial pentru marcă. Explicația are în spate, cel mai probabil, reducerea prețurilor de tranzacționare, într-un context al frânării pieței de automobile la nivel global. Volvo justifică reducerile de venituri prin scăderea veniturilor din contracte, ceea ce înseamnă că a produs mai puține mașini pentru parteneri, în special Polestar.

În schimb, profitul operațional a crescut cu 8 procente, la 6,8 miliarde coroane  (circa 580 milioane euro), dacă nu luăm în calcul impactul pierderilor generate de acțiunile deținute la Polestar, adică o marjă operațională bună, de 7,2 procente. Cu tot cu participații în joint-venture și asociați, valoarea EBIT s-a diminuat, de la 5,1 la 4,7 miliarde coroane, cu o marjă care a scăzut de la 5,3 la 5%.

FOTO Duster a fost lansat și în Turcia, dar sub brandul Renault CITEȘTE ȘI FOTO Duster a fost lansat și în Turcia, dar sub brandul Renault

Valoarea EBITDA a fost de 10,8 miliarde coroane, în creștere cu 12 procente.

Volvo a raportat noi recorduri de vânzări pentru primul trimestru pe 11 piețe, inclusiv în Germania, Franța, Olanda, Canada și Turcia, și o majorare a procentului de mașini electrificate, PHEV și EV, la 41% și, respectiv, 21%.

Raportul Volvo subliniază că ținta de creștere de 15% la finalul anului va fi respectată „cu o strategie echilibrată de produse premium, care oferă vehicule electrice competitive, alături de plug-in-uri atractive și hibride ușoare”.

ANUNȚ Nou terminal, inaugurat luna viitoare în Portul Constanța, după o investiție cu compania portuară din Dubai. Companiile din Emirate ar putea investi și în proiectul de 1,12 miliarde euro CITEȘTE ȘI ANUNȚ Nou terminal, inaugurat luna viitoare în Portul Constanța, după o investiție cu compania portuară din Dubai. Companiile din Emirate ar putea investi și în proiectul de 1,12 miliarde euro

Pe piața din Europa, Volvo Cars a fost al treilea cel mai mare brand pe segmentul electric, iar hibridul plug-in XC60 a fost cel mai bine vândut din regiune în primul trimestru.

Compania a reușit să-și îmbunătățească profitabilitatea pe mașinile electrice, de la 7%, la 16%, fiind considerată una dintre cele mai bune din industrie. Rezultatul se bazează pe cererea puternică pentru noul SUV Volvo EX30, care generează marje brute de 15-20%, precum și marje îmbunătățite la modelele EX40 și EC40.

 „Am raportat o creștere de două cifre a vânzărilor cu amănuntul în acest trimestru, am stabilit un nou record de vânzări pentru martie și am continuat să creștem producția și livrările clienților pentru EX30. Am oferit marje brute îmbunătățite pentru EV, care au ajuns la 16% și am crescut cota noastră de vânzări de EV la 21%”, a mai declarat Jim Rowan, șeful Volvo.

Volvo se află în plin proces de cedare a acțiunilor Polestar, de la un pachet de 48% până la un minim de 18%.

INTERVIU Noua șefă Mercedes-Benz România: Dubai și România au unele asemănări. Oamenii din România pun calitatea aerului pe ordinea de zi. SUV-urile domină piața locală, GLC și GLE sunt cele mai populare modele CITEȘTE ȘI INTERVIU Noua șefă Mercedes-Benz România: Dubai și România au unele asemănări. Oamenii din România pun calitatea aerului pe ordinea de zi. SUV-urile domină piața locală, GLC și GLE sunt cele mai populare modele

Planurile Volvo pentru perioada următoare se bazează pe 5 direcții:

  • O gamă diversificată, pe mai multe segmente, 30, 40, 60 și 90, cu caroserii SUV, sedan, wagon și MPV;
  • Sistemele de propulsie vor acoperi și ele aproape toată paleta de motorizări electrificate: mild-hybrid, PHEV și EV;
  • În privința producției se mențin unități pe toate piețele, Asia, Europa și SUA;
  • Prețuri cu  disciplină echilibrată, în funcție de opțiuni și variante;
  • Parteneriate strategice cu companii de tehnologie pentru componentele software și hardware, precum și o rețea de distribuție pe întreg globul, cu peste 2.200 de parteneri.

„Această abordare echilibrată a strategiei noastre a fost creată de-a lungul multor ani și ne poziționează bine la nivel global”, spune Jim Rowan. „Este un aspect cheie pentru creșterea continuă. După cum am spus de multe ori de-a lungul carierei mele, afacerile nu sunt un joc al perfecțiunii, ci un joc al progresului continuu. Această strategie echilibrată permite acest lucru.”

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
vanzari volvo
xc40
volvo recharge
volvo electric
masini electrice
profit volvo