ANALIZĂ - INFOGRAFICE Companiile auto au devenit mai profitabile în T3. Profitul uriaș obținut de o mașină Ferrari este de 10 ori mai mare decât cel obținut de Tesla

ANALIZĂ - INFOGRAFICE Companiile auto au devenit mai profitabile în T3. Profitul uriaș obținut de o mașină Ferrari este de 10 ori mai mare decât cel obținut de Tesla
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 dec 2020

Constructorii auto par a-și fi revenit din criza provocată de epidemia de coronavirus, după cum reiese din datele financiare ale companiilor din trimestrul trei, publicate de companii și analizate de Profit.ro. Ferrari a redevenit cel mai profitabil constructor auto, în timp ce pe locul al doilea a urcat, surprinzător, o companie care în urmă cu un deceniu era în faliment.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Profiturile companiilor auto la nivel global au crescut în trimestrul al treilea cu aproximativ 3%, raportat la trimestrul similar din 2019. Așa reiese din statistica făcută de Felipe Munoz, analist Jato Dynamics. Cele mai mari companii auto din lume au avut evoluții diferite, în funcție de strategia pe care a adoptat-o fiecare.

Cea mai bună comparație este între Volkswagen Group, cel mai mare constructor auto din lume, și Toyota, al doilea. Germanii au obținut aproximativ 3,2 miliarde euro profit în intervalul iulie- septembrie, în scădere cu aproximativ 1,2 miliarde euro față de trimestrul 3 din 2019, în timp ce Toyota și-a multiplicat profitul cu peste 1 miliard de euro. Din acest motiv, japonezii au urcat pe primul loc din punct de vedere al profitului obținut, cu aproape 5,6 miliarde euro.

INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania CITEȘTE ȘI INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania

Între VW și Toyota a urcat, surprinzător, General Motors, care a reușit să obțină 3,75 miliarde euro, cu circa 1,7 miliarde în plus, comparativ cu intervalul similar din 2019.

Cea mai spectaculoasă creștere a fost raportată de Ford, care anul trecut încheia trimestrul al treilea pe pierdere, iar în 2020 a obținut 2 miliarde euro profit. Compania americană s-a situat astfel pe locul 6, după Daimler și FCA, ambele cu o creștere de câteva sute de milioane de euro.

ANALIZĂ - INFOGRAFICE Companiile auto au devenit mai profitabile în T3. Profitul uriaș obținut de o mașină Ferrari este de 10 ori mai mare decât cel obținut de Tesla

Potrivit lui Munoz, chiar dacă în timpul verii a intervenit al doilea val al pandemiei, companiile din industria auto care au reușit să-și ajusteze activitatea după primul val au avut de câștigat. Astfel, ofertele de preț, reducerea semnificativă a stocurilor și relațiile strânse cu guvernele (inclusiv prin achiziții directe de flote) au condus la o îmbunătățire a performanțelor financiare.

Rezultatul pozitiv din trimestrul al treilea vine însă după o scădere importantă în trimestrul al doilea, când cei mai importanți 25 de producători de automobile au generat o pierdere de 13,8 miliarde euro. Profitul din iulie – septembrie s-a ridicat la 22,88 miliarde euro, doar 7 dintre cei 25 de constructori înregistrând rezultate negative.

Volumul vânzărilor s-a ridicat la 16,7 milioane vehicule în intervalul iulie – septembrie, cu 6% mai puține față de 2019 (-1,1 milioane de vehicule), ceea ce a generat venituri mai mici cu circa 9 procente, adică o scădere de 36 miliarde de euro. Marja de profit medie, pe industrie, rezultată din operațiunile desfășurate în trimestrul analizat a fost însă mai mare: 5,87%, cu 0,7 puncte procentuale în plus. Asta arată că restructurarea industriei forțată de împrejurări a fost benefică pentru investitorii acestor companii.

Câte mașini trebuie să vândă BMW sau VW, ca să câștige profitul obținut de Ferrari

Liderul industriei a fost în trimestrul 3 Ferrari, care a reușit să revină la performanțele care au consacrat celebrul constructor de automobile sport de lux. După ce, în intervalul aprilie – iunie, profitul italienilor deținuți de familia Agnelli coborâse la 4%, în al treilea trimestru marja de profit a urcat la 25%, o valoare spectaculoasă chiar și pentru un constructor de lux. Creșterea s-a produs în condițiile în care vânzările au fost mai mici cu 6,5% față de anul trecut. Profitul a fost cu 2,2 puncte procentual mai mic (27% în 2019, T3).

Dacia Sandero, din nou în Top 10 al celor mai vândute mașini din Europa. Toyota Yaris a depășit, în premieră, Renault Clio. Cea mai slabă lună din ultimii 6 ani CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, din nou în Top 10 al celor mai vândute mașini din Europa. Toyota Yaris a depășit, în premieră, Renault Clio. Cea mai slabă lună din ultimii 6 ani

La fel de spectaculoasă este urcarea pe locul al doilea în clasamentul marjei de profit a celor de la General Motors, care au raportat 12,5% rezultat net al trimestrului iulie – septembrie, cu 6 puncte mai mare decât în anul anterior. GM performează din ce în ce mai bine, la un deceniu după falimentul răsunător, care a condus, în cele din urmă la o „subțiere” a afacerii.

Pe locul al treilea s-a situat în trimestrul 3 Tesla, care a lăsat în urmă perioadele în care profiturile erau așteptate de investitori. Cu 9,2% profit, constructorul de mașini electrice a raportat câștiguri nete cu 5,1 puncte peste cele din 2019.

În clasamentul referitor la profiturile obținute, VW se află pe locul 13, datele sale incluzând toate mărcile, inclusiv Porsche, care este a doua cea mai profitabilă companie auto din lume. Potrivit datelor incomplete comunicate de companie, profitul operațional a fost de peste 16% în 2020.

ANALIZĂ - INFOGRAFICE Companiile auto au devenit mai profitabile în T3. Profitul uriaș obținut de o mașină Ferrari este de 10 ori mai mare decât cel obținut de Tesla

Calculele bazate pe cifrele publicate de companii arată că Ferrari a obținut un profit de 96.000 de euro pentru fiecare mașină vândută.

Companiile aflate pe următoarele locuri în clasament au fost nevoite să vândă mult mai multe mașini, pentru a obține această sumă: Tesla – 10 mașini, Daimler – 24, chinezii de la BYD – 30, BMW – 34 de mașini, Fiat Chrysler – 43, Toyota – 45, GM – 46 de mașini, Ford – 56 de mașini, Subaru – 59 și Volkswgen Group – nu mai puțin de 79 de automobile vândute, care să genereze profitul obținut de un singur Ferrari.

În 2019, Ferrari depășise, pentru prima dată, pragul de 10.000 de unități vândute. Veniturile nete au fost de 3,76 miliarde euro, adică circa 69.000 de euro profit pentru fiecare mașină vândută, cu o marjă de profit de 18,5%. Pentru 2020, compania estimase o creștere a acestor valori, însă pandemia a dat peste cap toate calculele.

Statisticile folosite pentru această analiză cuprind datele Aston Martin, BMW Group, BYD, Daimler, FCA, Ferrari, Ford, GM, Great Wall, Honda, Hyundai, Isuzu, JAC Motor, JLR, Kia, Mazda, McLaren, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Tata, Tesla, Toyota și Volkswagen Group care furnizează cifre trimestriale referitoare la venituri și profit. Renault Group și PSA publică date trimestriale parțiale, exlcusiv privind veniturile.

viewscnt
Afla mai multe despre
ferrari
profit industria auto
scăderea pietei auto
profit gm
profit bmw
profit vw group