ANALIZĂ Piețele auto din „Big Five”, care generează 90% din vânzările europene, au adus mărcii Dacia creșteri substanțiale în primele patru luni

ANALIZĂ Piețele auto din „Big Five”, care generează 90% din vânzările europene, au adus mărcii Dacia creșteri substanțiale în primele patru luni
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 mai 2018

După primele luni ale anului, marca românească Dacia, care a devenit o parte foarte importantă în business-ul Renault Group, se află în plină creștere pe cele mai importante piețe ale Europei, acolo unde-și vinde aproximativ 90% din produse. Cele 5 piețe însumează înmatriculări lunare de aproximativ 1 milion de autoturisme, o piață concurențială pe care Dacia a reușit să urce la 3 procente ca pondere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cu doar două mici excepții, Dacia crește spectaculos pe principalele 5 piețe ale Europei, Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie. Excepțiile sunt Marea Britanie, unde influența mojoră a pieței, care a scăzut în ultimele 12 luni, până în martie, a generat o scădere și pentru Dacia. În aprilie, Dacia  a revenit spectaculos, cu peste 30 de procente avans. Cealaltă excepție este Italia, unde în aprilie Dacia pierdut peste 12 procente, însă pe întreg anul își menține un ritm pozitiv.

Cea mai mare piață a Dacia rămâne Franța, care cunoaște, în ansamblul ei, un avans semnificativ. Dacia a ajuns la o cotă de piață de peste 6 procente, iar înmatriculările au fost în aprilie cu mai bine de 30% mai mari decât anul trecut. Duster și mai ales Sandero Stepway se vând pe bandă rulantă, la prețuri uneori mai mici decât pe piața din România, iar francezii aleg tot mai des mașinile românești, fabricate la Mioveni sau în Maroc.

Pe locul al doilea între piețele Dacia se află Germania, care a depășit pragul de 2 procente, cotă de piață, cu volume ce au trecut de 6.000 lunar și 20.000 pe patru luni. Germania a depășit Italia, la nivel de volume, însă în patria mărcii Fiat, acolo unde Dacia a atins deja 3% cotă de piață, luna aprilie a adus o scădere. Aceasta este cauzată, mai degrabă, de scăderea generală a pieței, dat fiind faptul că Dacia și-a îmbunătățit cota. Pe primele patru luni, Dacia păstrează avansul susținut, cu aproape 14 procente, față de anul trecut.

Spania este tot mai deschisă pentru marca de origine românească, și aici cota de piață a Dacia fiind în ascensiune. Ajunsă la un nivel de 3,5%, ponderea autoturismelor fabricate cu sigla Dacia crește, în special datorită modelului Sandero Stepway. SUV-ul Duster își păstrează rolul în vânzări, dar vânzările sale au scăzut în ultima lună, în ciuda faptului că spaniolii beneficiază de unul dintre cele mai reduse prețuri ale lui Duster, 10.600 de euro.

Dacia controlează 2% din piață, în Germania, cu o creștere de aproape 30% în luna aprilie CITEȘTE ȘI Dacia controlează 2% din piață, în Germania, cu o creștere de aproape 30% în luna aprilie

Nu în ultimul rând, Marea Britanie își păstrează rolul tot mai important în vânzările Dacia. Practic, modelele mărcii românești s-au strecurat printre celelalte mărci, reușind să evite pe cât posibil influențele exercitate de piață. Avansul de aproape 40% din aprilie arată cât de mare este impactul mașinilor din familia Dacia asupra britanicilor, chiar dacă în insulă cota este cea mai redusă din „big five”.

ANALIZĂ Piețele auto din „Big Five”, care generează 90% din vânzările europene, au adus mărcii Dacia creșteri substanțiale în primele patru luni

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
vanzari
germania
franta
spania
italia