ANCOM: Veniturile din servicii poștale au crescut anul trecut cu 8%, ajungând la 2,8 miliarde de lei

ANCOM: Veniturile din servicii poștale au crescut anul trecut cu 8%, ajungând la 2,8 miliarde de lei
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 oct 2018

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunțat miercuri că veniturile din servicii poștale au crescut cu 8% în 2017, ajungând la 2,8 miliarde de lei (600 milioane de euro), deși traficul poștal total a înregistrat o scădere de 1%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Totodată, din cele aproximativ 500.000 de reclamații depuse în 2017 în acest sector, pentru 32.000 s-au acordat despăgubiri, a spus vicepreședintele ANCOM, Eduard Lovin, scrie News.ro.

“Conform Raportului de date statistice privind serviciile poștale pentru anul 2017 realizat de ANCOM, veniturile din servicii poștale au crescut cu 8% în 2017, ajungând la 2,8 miliarde de lei, în timp ce traficul poștal total a înregistrat o scădere de 1%. Din cele aproximativ 500 de mii de reclamații depuse în 2017, pentru 32 de mii s-au acordat despăgubiri, în medie de 191 lei/reclamație”, a declarat Eduard Lovin.

ANALIZĂ Piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 8% în primele nouă luni CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 8% în primele nouă luni

Din totalul de 556 de milioane de trimiteri poștale, 94% au fost trimiteri poștale interne (aproximativ 522 de milioane), restul de 34 de milioane fiind trimiteri poștale internaționale, reprezentând 6% din traficul poștal total. Traficul intern a înregistrat o scădere de 2%, însă traficul internațional a crescut cu 8%, potrivit ANCOM.

”Poșta de scrisori (444 de milioane de trimiteri) a însemnat 80% din totalul trimiterilor poștale din anul 2017, iar coletele (68 de milioane) au însemnat 12%, restul de 8% fiind alte servicii poștale: trimiteri express (18 milioane), publicitate adresată (17 milioane), mandate poștale (7 milioane), corespondență și imprimate de peste 2 kg (2 milioane)”, se arată în comunicat.

Traficul poștal internațional a crescut

În ceea ce privește traficul poștal internațional, a crescut cu 12% numărul trimiterilor poștale intrate în țara noastră, cele trimise din România scăzând cu aproape 7%. Tendința este una explicabilă prin popularitatea tot mai mare a comerțului electronic în rândul utilizatorilor români, potrivit autorității.

În medie, numărul trimiterilor poștale per locuitor a rămas constant în 2017, fiind de 28 de trimiteri/an/locuitor, dar valoarea totală a pieței serviciilor poștale în anul 2017 a fost de 2,8 miliarde de lei, în creștere anuală cu 8%.

”Veniturile din trimiterile interne au crescut cu 10%, ajungând la 2 miliarde de lei (71% din totalul veniturilor din piață), în timp ce veniturile din trimiterile poștale internaționale au crescut cu 5% până la 0,8 miliarde de lei”, se arată în comunicat.

În funcție de veniturile totale din servicii poștale realizate în anul 2017, liderul pieței deține o cotă de piață de 22%, principalul competitor 21%, următorul competitor 13%, restul de 44% din venituri fiind împărțite între ceilalți furnizori.

Traficul generat de serviciul universal, în scădere

Totodată, traficul generat de serviciile incluse în sfera serviciului universal a scăzut în 2017 cu 23%, până la 179 de milioane de trimiteri (32% din traficul poștal total), din care 154 de milioane au fost trafic intern și 25 de milioane au fost trimiteri poștale internaționale.

”Traficul intern inclus în sfera serviciului universal a continuat și în 2017 declinul înregistrat în anii anteriori, scăzând cu 27%. Această evoluție a fost generată în special de faptul că unii furnizori au scos unele servicii din sfera serviciului universal, astfel că traficul intern neinclus în sfera serviciului universal a crescut cu 15% în 2017”, se arată în comunicat.

Compania Naționala Poșta Română (CNPR) a procesat 46 de milioane de trimiteri încadrate în sfera serviciului universal (26% - un sfert din traficul inclus în sfera serviciului universal), din care 26 de milioane au fost trimiteri poștale interne (17% din traficul intern inclus în sfera serviciului universal) și 20 de milioane de trimiteri poștale internaționale (80% din traficul internațional inclus în sfera serviciului universal), potrivit ANCOM.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
servicii postale