ANPC: Știați că puteți avea dreptul să solicitați până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Chiar dacă a fost asigurat un zbor alternativ? Sfaturi transmise turiștilor

ANPC: Știați că puteți avea dreptul să solicitați până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Chiar dacă a fost asigurat un zbor alternativ? Sfaturi transmise turiștilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 iun 2022

Turiștii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ, a explicat directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Știați că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteți avea dreptul să solicitați până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condițiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvați amiabil problema cu operatorii de la care ați cumpărat biletele, puteți face o sesizare la #ANPC, dar și la #eccromania”, a transmis șeful ANPC.

Consumatorii trebuie să acorde o atenție deosebită la achiziția unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă precum și de modalitățile de plată.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curent CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curent

„Agenția de turism are obligația să furnizeze turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informații referitoare la: localitatea de destinație; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoria acestuia/acestora; tipul unităților de cazare, adresele și categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite și categoria de clasificare a unităților de alimentație; durata programului, cu indicarea datei sosirii și a plecării; informații generale privind regimul pașapoartelor și al vizelor, precum și al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie și sejur”, susține oficialul ANPC.

De asemenea, agenția de turism trebuie să ofere informații privind cuantumul avansului, dacă este cazul, precum și termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului și termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilități de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente și altele asemenea; durata pentru care operează oferta turistică.

Potrivit sursei citate, organizatorul și/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.

PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist financiar XTB România: Este posibil ca leul să piardă teren în raport cu dolarul american, dar are un atuu în acest context. Metalele prețioase devin mai scumpe pentru investitori CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist financiar XTB România: Este posibil ca leul să piardă teren în raport cu dolarul american, dar are un atuu în acest context. Metalele prețioase devin mai scumpe pentru investitori

În ceea ce privește informațiile privind călătoria, organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informații: orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon și de fax ale reprezentanței locale a organizatorului și/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităților locale care pot ajută turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentante sau autorități locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgență sau de orice altă informație care să îi permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului; pentru călătoriile și șederile minorilor, informații care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul șederii copilului; posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.

Anghel menționează că agenția de turism tur-operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenției de turism: contractul ia naștere în momentul în care turistul primește confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acționează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

„În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite”, a mai arătat directorul general al ANPC.

Alte recomandări sunt legate de ceea ce trebuie să cuprindă bonul de comandă, respectiv: destinația/destinațiile călătoriei turistice, durată și datele de sosire și de plecare; mijlocul/mijloacele de transport și categoria acestuia/acestora; tipul și categoria structurilor de primire; serviciile de masă(pensiune completă/demipensiune/mic dejun); programul turistic solicitat; numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă și actele de identificare a acestora; alte solicitări speciale.

Legat de contract, Anghel transmite că acesta trebuie să cuprindă următoarele clauze: destinația/destinațiile călătoriei turistice și, în cazul perioadelor de sejur, durată și datele de sosire și de plecare; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele și locurile de plecare/sosire, la ducere și la întoarcere; în cazul în care pachetul de servicii turistice include și cazarea, adresă și categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările țărilor de primire; serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun; dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate; rută; vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în prețul total convenit al pachetului de servicii turistice,

viewscnt
Afla mai multe despre
avion
bilet