ANUNȚ Autoturismele electrificate, scădere în România

ANUNȚ Autoturismele electrificate, scădere în România
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 apr 2024

Înmatriculările de autoturisme electrice și hibride, incluse de APIA în categoria de vehicule electrificate, au înregistrat o scădere de 9 procente în luna martie, cauza principală fiind amânarea lansării Programului Rabla.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Piața de autoturisme a pierdut 22% în luna martie, în comparație cu anul trecut, situație care a accentuat declinul pieței auto pe primul trimestrul al acestui an. Conform datelor DRPCIV, prelucrate de APIA, este a treia lună consecutivă de scădere a înmatriculărilor, marca cea mai afectată fiind Dacia, care a avut în martie o scădere de 43%, cu 2.428 unități, ajungând, la final de trimestru, la o scădere de 22%.

FOTO Cu sute de muncitori și utilaje, constructorii greci au făcut deja jumătate din tronsonul dat lor pe Autostrada Bucureștiului CITEȘTE ȘI FOTO Cu sute de muncitori și utilaje, constructorii greci au făcut deja jumătate din tronsonul dat lor pe Autostrada Bucureștiului

Skoda și VW au și ele cifre mai mici decât anul trecut, dar cu procente mai ponderate: Skoda a scăzut cu 12,1%, VW cu 17,1%, în timp ce Toyota a reușit o creștere în martie de 6,2%.

Pe clase, scăderea cea mai mare este în segmentul B, cu -44,5%, acolo unde se află modelele Dacia, Logan și Sandero, urmată de segmentele C (compact) și A (mini). Singurele care au crescut sunt SUV-urile și segmentul D (mediu).

Stellantis începe exporturile de mașini Leapmotor în prima țară din lume CITEȘTE ȘI Stellantis începe exporturile de mașini Leapmotor în prima țară din lume

În ceea ce privește tipul de motorizare, scăderea din piață este prezentă aproape peste tot, însă declinul cel mai mare este la motoarele pe benzină, care au pierdut masiv clienți, cu -39,1%, în timp ce dieselul a crescut cu 24,9%. Cota de piață s-a modificat, cu 58,4% la benzină și 17,7% la diesel.

Pe zona de motoare electrificate, ponderea acestor mașini cumulate a ajuns la 23,9%, din care 7,4% sunt mașinile complet electrice (scădere un punct procentual), cele PHEV – 4,9% (creștere cu 2,6 pp), restul fiind mașini full hybrid. Mașinile complet electrice au scăzut cu 35,9% în martie, astfel că avansul înmatriculărilor pe cele trei luni ale acestui an s-a redus la 8%.

În luna martie, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 212 unități și o scădere de 57.8% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3, cu 83 unități și o creștere de 84.4%, și Tesla Model Y, cu 78 unități și o scădere de -2,5%.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari romania
apia
masini electrice