Autobuzele electrice încep să afecteze industria petrolului. Și în România vor fi introduse primele autobuze electrice

Autobuzele electrice încep să afecteze industria petrolului. Și în România vor fi introduse primele autobuze electrice
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 apr 2018

Autobuzele electrice, care în urmă cu șapte ani au fost considerate o glumă la o conferință auto din Belgia, când producătorul chinez BYD a prezentat un model, au început să afecteze industria petrolului, relatează Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Și în România vor fi introduse primele autobuze electrice, detalii putând fi aflate AICI.

”Toată lumea a râs, considerând că BYD a fabricat o jucărie. Uitați-vă acum. Toată lumea are unul”, și-a amintit Isbrand Ho, directorul general al BYD pentru Europa, scrie News.ro.

Dintr-o dată, autobuzele alimentate cu baterii sunt un segment de piață serios care are potențialul să revoluționeze transporturile urbane și să contribuie la reconfigurarea industriei energiei.

EXCLUSIV Metrorex pregătește cu grupul francez Vinci, ca proiect-pilot, montarea de uși culisante pe peronul stației Piața Victoriei 1 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Metrorex pregătește cu grupul francez Vinci, ca proiect-pilot, montarea de uși culisante pe peronul stației Piața Victoriei 1

China este deschizătoare de drumuri în această privință, iar trecerea la motoarele diesel la cele electrice începe să reducă cererea de carburanți fosili.

Datele sunt impresionante. În 2017, aproximativ 99% din cele 385.000 de autobuze electrice aflate în circulație la nivel mondial erau în China, reprezentând 17% din flota de autobuze a țării. La fiecare cinci săptămâni, orașele chineze mai adaugă 9.500 de autobuze electrice, echivalente cu întreaga flotă de autobuze a Londrei, potrivit Bloomberg New Energy Finance.

Aceste modificări încep să reducă cererea de carburanți în mod vizibil. Și, pentru că autobuzele consumă de 30 de ori mai puțin carburanți decât un automobil de clasă medie, impactul asupra utilizării energiei este mai vizibil decât cel al automobilelor personale fabricate de Tesla și Toyota Motor.

Pentru fiecare 1.000 de autobuze alimentate cu baterii, aproximativ 500 de barili de motorină pe zi vor fi scoși de pe piață, potrivit calculelor BNEF. În acest an, volumul de carburant scos de pe piață de autobuzele electrice ar putea crește cu 37%, la 279.000 de barili pe zi, cantitate echivalentă cu consumul Greciei.

”Acest segment se apropie de punctul critic. Primăriile din toată lumea au sarcina să rezolve problema calității slabe a aerului. Această presiune nu va dispărea, iar autobuzele electrice vor beneficia”, a spus Colin Mckerracher, director pentru mijloace de transport avansate la divizia de cercetare a Bloomberg LP din Londra.

China are un avans în electrificarea flotei pentru că are cea mai gravă problemă de poluare din lume. Cu o populație urbană în creștere și cu o creștere galopantă a cererii de energie, legendarul smog a provocat în 2015 moartea a 1,6 milioane de oameni, potrivit organizației non-profit Berkeley Earth.

BYD avea în 2016 o cotă de 13% pe piața autobuzelor electrice din China și a livrat numai în Shenzhen 14.000 de vehicule. Compania poate produce anual până la 15.000 de autobuze, a arătat Ho.

Și alte primării sunt interesate de autobuzele electrice. Primăriile din Londra, Mexico City și Los Angeles se află între 13 municipalități care s-au angajat ca până în 2025 să ajungă să cumpere doar autobuze cu emisii zero.

Londra își transformă treptat flota. În prezent, patru rute din centrul orașului asigurate de autobuze cu o singură punte vor folosi autobuze electrice. Există totodată planuri pentru investiții masive îm rețele de transport nepoluante, inclusiv de reechipare a 5.000 de autobuze diesel vechi, printr-un program care prevede ca toate autobuzele să nu mai emită gaze poluante, până în 2037.

În 2017, în Marea Britanie existau 344 de autobuze electrice și hibride, iat BYD speră să livreze mai multe astfel de vehicule. Compania chineză s-a asociat cu un producător scoțian de autobuze pentru a furniza bateriile pentru 11 autobuze electrice noi, care au ajuns pe străzile Londrei în martie.

Compania Alexander Dennis din Falkirk a început producția de autobuze electrice în 2016 și a devenit rapid lider de piață în Europa, cu peste 170 de vehicule în circulație doar în Marea Britanie.

viewscnt
Afla mai multe despre
autobuze
petrol
masini electrice