Autoritatea pentru aviație din SUA: Operațiunile wireless 5G ar putea afecta radioaltimetrele majorității aeronavelor Boeing 737

Autoritatea pentru aviație din SUA: Operațiunile wireless 5G ar putea afecta radioaltimetrele majorității aeronavelor Boeing 737
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 feb 2022

Administrația Federală pentru Aviație (FAA) a avertizat că operațiunile wireless 5G ar putea afecta radioaltimetrele majorității aeronavelor Boeing 737, cu efect negativ pentru activitatea echipajelor și aterizarea avioanelor, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Directiva FAA se referă la avioanele 737, cu excepția seriilor 200 și 200-c, se arată într-o notificare a Registrului Federal, scrie News.ro

Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceri CITEȘTE ȘI Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceri

Potrivit administrației, avioanele nu se pot baza pe radioaltimetrele lor pentru a-și îndeplini funcția prevăzută, dacă experimentează interferențe de la operațiunile de bandă largă wireless, în banda de frecvență de 3,7-3,98 GHz (banda C 5G).

FAA a spus în anunțul programat să fie publicat în mod oficial joi că autoritățile de reglementare au stabilit că ”în timpul apropierii, aterizărilor și retururilor, ca urmare a acestei interferențe, este posibil ca anumite sisteme de avioane să nu funcționeze corespunzător”.

Acest lucru ar avea ca rezultat ”o sarcină de muncă crescută a echipajului în timpul apropierii cu directorul de zbor, accelerația automată sau pilotul automat cuplat, ceea ce ar putea duce la capacitatea redusă a echipajului de a menține zborul și a ateriza în siguranță a avionului”, se arată în comunicat.

Un purtător de cuvânt al Boeing a declarat într-un comunicat: ”Susținem Directiva de navigabilitate deoarece impune aceleași recomandări pe care Boeing le-a oferit operatorilor încă din ianuarie”.

Rețelele de telecomunicații lansează sisteme 5G de ultimă generație despre care FAA a avertizat anterior că ar putea avea impact asupra electronicelor sensibile ale avioanelor, cum ar fi radioaltimetrele.

Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație CITEȘTE ȘI Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație

Comisia Federală de Comunicații și Administrația Națională de Telecomunicații și Informații (NTIA) au votat pentru îmbunătățirea coordonării privind gestionarea spectrului după o dispută privind aviația 5G.

Spectrul a fost lansat în ianuarie, dar numai după ce Verizon Communications  și AT&T au convenit să amâne instalarea turnurilor wireless 5G în apropierea aeroporturilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
5g
boeing 737