BMW Group - vânzări și profit în scădere în 2020, dar cu o creștere importantă în semestrul II

BMW Group - vânzări și profit în scădere în 2020, dar cu o creștere importantă în semestrul II
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 mar 2021

BMW Group a anunțat rezultatele financiare pentru 2020, apreciate ca fiind „pozitive”, în special datorită cifrelor în creștere pentru a doua jumătate a anului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

BMW a reușit să încheie anul 2020 cu perspective bune de creștere și o recuperare parțială a rezultatelor slabe din perioada pandemiei. În trimestrul al doilea, profitul brut a crescut cu 9,8% față de perioada similară din 2019.

Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2 CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2

În a doua jumătate a anului trecut, profitul brut obținut de BMW a fost de 4,72 miliarde euro, cu peste 400 de milioane de euro comparativ cu nivelul atins în 2019, în intervalul similar. Volumul vânzărilor a fost de 1,36 milioane de autovehicule, în perioada iulie – decembrie, de asemenea mai multe decât în anul anterior.

Pentru întreg anul, rezultatele rămân în zona negativă, cu -8,4% scădere a livrărilor pentru automobile, respectiv 2,32 milioane unități (comparativ cu 2,5 milioane în 2019). Marca BMW, principalul vector de profit al companiei, a raportat puțin peste 2 milioane de unități, cu 7 procente mai puține decât în 2019. Efectul a fost o scădere a veniturilor cu 5 procente, la 99 miliarde euro, în scădere cu circa 5 miliarde euro. Sectorul automobile a generat venituri de 80,8 miliarde de euro, în scădere cu 11,8%.

Guvernul cumpără 123 de e-autobuze de la grupul spaniol CAF, cu 65 milioane euro CITEȘTE ȘI Guvernul cumpără 123 de e-autobuze de la grupul spaniol CAF, cu 65 milioane euro

În aceste condiții, profitul EBIT a scăzut simțitor, cu 34,8%, la 4,8 miliarde euro, cu o marjă de 2,7%, cu 2,2 puncte sub nivelul din 2019.

"Performanța noastră din a doua jumătate a anului a demonstrat cât de puternic este BMW Group. Prin reunirea tuturor punctelor noastre forte, am depășit imediat impactul săptămânilor de închidere a uzinelor și de blocaje la nivel național. Și ne-am asigurat că BMW Group nu se oprește niciodată", a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG. "Ne-am dezvoltat strategiile corporate, în special adoptarea cu tot angajamentul a unei abordări holistice a dezvoltării durabile. Începem anul 2021 revitalizați și în condiții favorabile. Urmăm un traseu clar pentru transformare, pentru a ne asigura succesul continuu ca cel mai important producător premium din lume."

ULTIMA ORĂ OFICIAL: Cât costă Dacia Spring Electric în România. Cea mai ieftină va putea fi cumpărată cu mai puțin de 10.000 de euro CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ OFICIAL: Cât costă Dacia Spring Electric în România. Cea mai ieftină va putea fi cumpărată cu mai puțin de 10.000 de euro

Introducerea de modele electrice și hibrid într-un an în care presiunea UE a fost mare a condus la îmbunătățirea țintelor de emisii de 104 g/km stabilit pentru flota sa europeană în 2020, obținând o cifră (provizorie) de 99 g/km.

Compania a livrat 192.662 de automobile electrificate BMW și MINI în întreaga lume, cu o treime mai mult decât în anul precedent (+31,8%). Livrările de automobile full electrice și plug-in hybrid au crescut cu 13% și, respectiv, cu aproape 40%. În Europa, proporția totală a livrărilor reprezentate de automobilele electrificate a ajuns la 15%.

 Printre măsurile pe care șefii companiei le-au luat pentru a face față provocărilor din 2020 s-au numărat și reducerea costurilor, „în concordanță cu numărul mai mic de automobile livrate pe parcursul întregii perioade de 12 luni”. În același timp BMW a înregistrat „o creștere semnificativă a cheltuielilor cu provizioanele de riscuri”. Cheltuielile de capital pentru imobilizări corporale, uzine și alte imobilizări necorporale au fost reduse semnificativ în 2020, la 3,922 miliarde de euro (2019: 5,650 miliarde €; -30,6%). BMW precizează că o parte semnificativă a acestor investiții se referă la proiecte de automobile noi înainte de începerea producției de serie, precum și la construcția și extinderea facilităților de producție.

"BMW Group a depășit din 2020 într-o formulă mai digitală, mai eficientă și mai agilă. Am îmbunătățit situația din punct de vedere al costurilor prin reducerea costurilor fixe și scăderea cheltuielilor de capital, ceea ce ne-a pus într-o poziție de pornire favorabilă pentru a face din 2021 un an mai profitabil", a declarat Dr. Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru finanțe. "Portofoliul nostru de produse extrem de atractiv va contribui la creșterea economică."

BMW AG va propune Adunării Generale a Acționarilor plata unui dividend de 1,90 euro per acțiune comună și 1,92 euro per acțiune preferențială. Acest lucru corespunde unui raport de plată de 32,5% din profitul net al anului, în valoare de 3,857 miliarde de euro, oferind dividende totale de 1,253 miliarde de euro. "Chiar și după exercițiul financiar dificil din 2020, intenționăm să ne ținem promisiunea de a permite acționarilor să participe la succesul companiei la un nivel fiabil și pe măsură", a declarat directorul executiv financiar, Dr. Nicolas Peter.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw rezultate financiare
bmw profit
vanzari bmw
rezultate bmw 2020