Proiectele BMW bazate pe hidrogen se extind, odată cu semnarea contractului cu doi furnizori, Mitnetz Gas și Ontras Gastransport. Cele două companii vor construi o conductă lungă de doi kilometri pentru a conecta uzina BMW la rețeaua de hidrogen. BMW va deveni astfel primul constructor auto din lume care folosește hidrogenul pentru activitățile de producție, prin conducte.
Una dintre principalele zone care utilizează hidrogenul este vopsitoria, unde arzătoarele sunt alimentate atât cu gaz, cât și cu hidrogen, însă acesta din urmă este livrat periodic în camioane specializate.

BMW folosește de asemenea hidrogenul în pile de combustie, care livrează energia electrică pentru motostivuitoare și trenuri remorcher, având peste 230 de astfel de vehicule.
Conductele de hidrogen vor fi conectate la o rețea de hidrogen națională, cu o lungime de aproximativ 9.000 de kilometri, aflată în construcție în Germania și care ar trebui să fie finalizată în 2032.
BMW a anunțat luna aceasta că viitoarea generație X5 va avea și o versiune propulsată cu hidrogen, prin intermediul pilelor de combustie care generează energia electrică și o încarcă în baterie.

Hidrogenul este gazul cel mai curat care poate fi folosit pentru generarea de energie, în urma arderii rezultând doar vapori de apă. În cazul pilelor de tip fuel-cell, procesul de combustie are loc în celule, în prezența unui electrolit asemănător cu cel din baterii. Moleculele de hidrogen sunt oxidate și generează un flux de electroni sub formă de curent electric.
Acesta este dirijat către baterie și stocat. Avantajul este dat de faptul că bateria nu mai are nevoie de capacități foarte mari, astfel că se reduce costul de producție și greutatea mașinii. Sistemul fuel-cell poate fi comparat cu actualele mașini electrice cu range-extender, cu deosebirea că acestea folosesc un motor cu benzină care emite CO2 și noxe.
Producția de serie a uzinei BMW Group din Leipzig a început în 2005, fiind rezultatul unei investiții a companiei în Germania de Est, o zonă în care salariile sunt în general mai mici decât în Vest.
Aici sunt produse până la 1.300 de automobile zilnic, fabrica fiind dedicată modelelor Seria 1, Seria 2 Gran Coupé, Seria 2 Active Tourer și MINI Countryman. BMW a investit în total peste cinci miliarde de euro în această uzină care are aproximativ 6.700 de angajați.