BMW și Mercedes-Benz, discuții incipiente pentru achiziții de componente și platforme comune

BMW și Mercedes-Benz, discuții incipiente pentru achiziții de componente și platforme comune
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 dec 2018

Daimler AG și BMW AG vor să-și extindă parteneriatul și în zona componentelor, într-o mișcare surprinzătoare, care ar transforma rivalitatea tradițională a celor două companii într-o cooperare de succes. Cei doi constructori au făcut deja primul pas prin formarea unei companii joint-venture în domeniul mobilității.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Daimler și BMW poartă discuții despre posibile parteneriate care să contribuie la reducerea cheltuielilor și la creșterea eficienței în domeniul achiziției de componente și chiar în cel al platformelor comune, potrivit Automotive News. Discuțiile nu sunt avansate și vizează doar posibile componente care nu sunt specifice mărcilor fiecărei companii. Cele două companii nu au comentat pe marginea acestei informații.

Cei mai mari constructori de automobile premium din lume, BMW și Daimler (Mercedes-Benz) sunt presați de necesitatea de dezvoltare a automobilor electrice, a vehiculelor autonome, de cealaltă parte fiind presați de autorități să ducă tot mai mult nivelul noxelor. Toate acestea aduc costuri foarte mari, astfel că și BMW și Daimler, la fel ca alți constructori, caută surse de finanțare, pentru a nu fi obligate să reducă substanțial profiturile. O soluție pentru toți constructorii de automobile poate fi genul de parteneriat care nu presupune un schimb de acțiuni, dar poate fi o sursă de economii. Achizițiile comune de componente pot duce la prețuri mai mici, la fel și dezvoltarea de platforme comune. Problema pentru un constructor premium stă în calitatea acesor componente, care trebuie să aibă un standard ridicat care pentru un constructor de volum s-ar putea să nu fie rentabil. O asociere între doi constructori premium și de lux poate fi, însă, o soluție, în ciuda concurenței dintre aceștia.

Noua companie de mobilitate a BMW și Daimler, care include și Clever Taxi, a primit aprobările Concurenței. Va fi creată cea mai mare companie de acest gen din SUA și Europa CITEȘTE ȘI Noua companie de mobilitate a BMW și Daimler, care include și Clever Taxi, a primit aprobările Concurenței. Va fi creată cea mai mare companie de acest gen din SUA și Europa

BMW și Daimeler au demarat deja colaborarea pe e-mobility, reunindu-și companiile de car-sharing Car2Go și DriveNow într-o singură entitate.  Mai mult, BMW și Daimler sunt asociați, alături de Audi, în platforma de hărți digitale HERE, cumpărată de la Nokia în urmă cu câțiva ani. O extindere a colaborării în zona de achiziții și platforme ar fi însă un pas uriaș în industria auto, pe segmentul premium și de lux, unde rivalitățile există dintotdeauna, iar identitățile fiecăreia dintre mărci sunt foarte importante pentru clienți. Singurul obstacol real ar fi cel al Concurenței, care îi suspectează pe cei trei constructori germani, BMW Daimler și VW, de încălcări anterioare ale legislației anti-trust.

Cele două companii au în prezent alte parteneriate, cu constructori de volum, parteneriate care se derulează punctual, pe diferite proiecte. Daimler are o colaborare mai extinsă cu Renault - Nissan, pe zona de motoare, dar și platforme comune. BMW nu are legături atât de strânse în prezent, singurul parteenriat fiind cel cu Toyota, pentru unele modele sport.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
mercedes
daimler
platforme comune
achizitii
parteneriat bmw daimler