BYD se pregătește de scăderi ale vânzărilor în China și pe piețele globale. În România s-au vândut doar 28 de mașini

Impactul mult mai slab decât fusese anticipat și pierderea de clienți pe piața din China au determinat constrcutorul chinez BYD să renunțe la țintele de vânzări pentru anul 2025, potrivit presei din China, care scrie că vânzările de pe piața internă au suferit scăderi masive.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
BYD se pregătește de scăderi ale vânzărilor în China și pe piețele globale. În România s-au vândut doar 28 de mașini

Impactul mult mai slab decât fusese anticipat și pierderea de clienți pe piața din China au determinat constrcutorul chinez BYD să renunțe la țintele de vânzări pentru anul 2025, potrivit presei din China, care scrie că vânzările de pe piața internă au suferit scăderi masive.

ULTIMA ORĂ Dacia lansează noile Duster și Bigster 4x4 cu cutie automată și motor electric CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia lansează noile Duster și Bigster 4x4 cu cutie automată și motor electric

Analiza realizată de Profit.ro în urmă cu o lună este confirmată de informațiile publicate de presa din China, care susține că BYD va renunța la țintele ambițioase de vânzări pe care și le propusese anterior pentru 2025. Printre cauzele acestei decizii se numără primirea mult mai rezervată de care s-a bucurat marca în Europa, dar mai ales scăderile înregistrate în China, după ce autoritățile au cerut oprirea războiului prețurilor, în care au fost aruncate în joc o mulțime de metode considerate incorecte.

La jumătatea acestui an, cifrele de vânzări publicate de BYD arătau fără dubiu că nu mai pot fi atinse țintele stabile la începutul anului. O analiză Profit.ro demonstra că BYD se află în situația în care ar putea anunța o scădere a vânzărilor față de 2024, ceea ce ar face imposibilă atingerea țintelor asumate la început de an. Cu un nivel asumat de 5,5 milioane de vehicule pentru 2025, BYD ar fi trebuit să ajungă la o creștere de 30%, un ritm imposibil de atins în condițiile actuale.

În 2024, compania chineză a vândutt 4,27 milioane de vehicule.

În primele șase luni din 2925, vânzările BYD s-au ridicat la 2,11 milioane de vehicule, cu 377.628 de autovehicule vândute în iunie, un nivel mult mai mic decât cea mai bună lună din istoria mărcii, decembrie 2024, când raporta 514.809 vehicule vândute.

Defalcat pe luni, în acest an BYD a vândut în ianuarie, 300.538 vehicule, în februarie - 322.846, 377.420 în martie, 380.089 în aprilie și 382.476 în mai. Nimic din performanțele înregistrate de BYD în 2025 nu justifică un obiectiv care să presupună 5,5 milioane de vehicule vândute.

În plus, situația din China este extrem de tulbure, în urma războiului prețurilor, în urma căruia autoritățile au descoperit că s-a consolidat practica raportărilor fictive de vânzări, pe baza unor mașini care, de fapt, nu sunt vândute, ci doar înmatriculate și asigurate. BYD a fost parte din această activitate din China, potrivit presei chineze, iar intervenția autorităților a condus la oprirea acestei practici, care va genera scăderi ale cifrelor raportate de companiile auto.

Nu în ultimul rând, falimentul celei mai mari rețele de dealeri BYD din China, care a închis showroom-urile și a lăsat clienții fără service, a pus presiune pe vânzările mărcii.

Viitoarele modele Dacia, în pericol: Nu putem continua proiectele actuale într-un climat fiscal nepredictibil! CITEȘTE ȘI Viitoarele modele Dacia, în pericol: Nu putem continua proiectele actuale într-un climat fiscal nepredictibil!

În același timp, rezultatele de vânzări pe piețele internaționale nu sunt nici pe departe spectaculoase, pentru că în Europa singurul model care face volume mari este hibridul Seal U, în timp ce mașinile electrice au vânzări modeste.

BYD și-a redus volumul producției în ultimele două luni, ca urmare a cererii scăzute, în China și în Europa, datele publicate de companie confirmând un volum mai mic cu peste 4% față de anul anterior.

În plus, BYD a înregistrat o scădere cu 30% a profitului în trimestrul al doilea, o premieră pentru ultimii trei ani.

Nici în România planurile ambițioase ale BYD nu-și găsesc corespondent în realitate. În luna august, BYD a înmatriculat numai 28 de vehicule, fiind evidentă imposibilitatea mărcii de a vinde mașini în absența Programului Rabla. De altfel, modelul care în China este unul dintre cele mai populare, Dolphin Surf, s-a vândut în doar 5 exemplare, ceea ce arată că interesul publicului pentru acest model este foarte redus. Reprezentanții companiei susțineau, la momentul intrării pe piața din România, că vor să depășească vânzările Dacia în următorii ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0787 +0.0015+0.03 %
1 USD4.3463 -0.0148-0.34 %
1 GBP5.8571 -0.0040-0.07 %
1 CHF5.4106 -0.0059-0.11 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite