Ce surprize pregătește divizia M, de performanță, a BMW: propulsia cu patru motoare

Ce surprize pregătește divizia M, de performanță, a BMW: propulsia cu patru motoare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 aug 2022

BMW M GmbH, divizia care se ocupă de dezvoltarea și producția automobilelor de performanță ale mărcii bavareze, a început testele cu un prototip care va revoluționa aceste vehicule. Este vorba despre propulsia cu patru motoare, controlate cu un sistem avansat de softuri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Un BMW prototip pentru viitoarele modele M electrice a început să testeze un sistem de propulsie inovator, bazat pe patru motoare electrice, care sunt coordonate de un alt sistem sofisticat de control al dinamicii. „O echipă multidisciplinară de ingineri testează soluțiile hardware și software concepute pentru viitoarele automobile electrice de înaltă performanță”, spun cei de la BMW care oferă și primele detalii.

BMW a lansat deja versiuni M ale primelor sale automobile electrice din noua generație, i4 și iX, și se pregătește să lanseze și i7 M70, o versiune a modelului electric i7, derivat din Seria 7.

Dar dezvoltarea modelelor M înseamnă și lansarea unor automobile de înaltă performanță. Franciscus van Meel, președintele Consiliului de Administrație al BMW M GmbH: „Înainte de sfârșitul anului, va începe producția BMW XM, primul nostru automobil de înaltă performanță cu sistem de propulsie hibrid V8 M. Împreună cu fanii noștri din întreaga lume, așteptăm cu nerăbdare intrarea noastră în categoria LMDh a seriei de curse de anduranță IMSA din America de Nord, în care vom concura cu un sistem hibrid cu motor turbo cu opt cilindri la Daytona și la alte competiții din 2023, precum și în seria de curse WEC - inclusiv Le Mans - un an mai târziu.”

Prototipul aflat în teste este bazat pe BMW i4 M50, din care a fost dezvoltat un coupé cu o caroserie modificată specifică BMW M GmbH, cu pasaje largi ale roților care permit integrarea punțilori de înaltă performanță fabricate special.

Partea frontală a automobilului are un concept adaptat de lonjeroane pentru caroserie, preluat de la BMW M3/M4, pentru o rigiditate la torsiune deosebit de ridicată în situații de condus extrem de dinamic.

INFOGRAFICE Datele confirmă că piața auto a avut cea mai bună lună în iulie și a crescut în acest an, în pofida unei scăderi aparente CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Datele confirmă că piața auto a avut cea mai bună lună în iulie și a crescut în acest an, în pofida unei scăderi aparente

Esența acestui prototip este sistemul de propulsie revoluționar, un sistem electric de tracțiune integrală M xDrive cu patru motoare electrice. Altfel spus, toate cele patru roți sunt antrenate de câte un motor electric ceea ce permite inginerilor să dezvolte soluții complet noi de dinamică. BMW spune despre acest sistem că „deschide posibilități complet noi pentru o distribuție infinit variabilă, extrem de precisă și în același timp foarte rapidă a cuplului motor”. O dozare precisă a cuplului către fiecare dintre roți poate fi făcută în milisecunde, ceea ce conduce la niveluri fără precedent de performanță.”

„Electrificarea ne deschide niveluri complet noi de libertate pentru a crea dinamica M specifică”, spune Dirk Häcker, director de dezvoltare la BMW M GmbH. „Putem deja să vedem că putem exploata la maximum acest potențial, astfel încât automobilele noastre sport de înaltă performanță vor continua să ofere combinația tipică M și incomparabilă de dinamică, agilitate și precizie în viitorul fără emisii la nivel local”.

Cele patru motoare sunt conectate la o unitate de control centrală, integrată, care monitorizează permanent mașina și răspunde solicitărilor șoferului. Sistemul calculează permanent poziția pedalei de accelerație, unghiul de virare, accelerația longitudinală și laterală, vitezele roților și alți parametri. Semnalele pentru toate sistemele sunt transmise rapid și direct prin intermediul unui ambreiaj multidisc și prin diferențiale către cele patru motoare, care sunt capabile să le implementeze imediat și precis.

Testele de șosea vin după fazele inițiale de dezvoltare și testare în laboratoare, pe modele virtuale și pe bancuri de testare.

Deocamdată, BMW nu a oferit informații referitoare la data la care un automobil dezvoltat de divizia M pe baza acestui prototip va ajunge ca model de serie în showroom-uri.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw m
i4 m50
prototip bmw 4 motoare