Rezultate remarcabile în Europa pentru SUV-urile românești

Rezultate remarcabile în Europa pentru SUV-urile românești
scris 18 aug 2022

Rezultatele privind înmatriculările de autoturisme în primele șase luni ale anului, în Europa, arată cât de bine ancorate sunt produsele fabricate în România pe piața din regiune, în pofida crizei de semiconductori care a ținut fabricile închise timp de multe zile, pe parcursul acestor luni.

Dacia Sandero este performerul industriei auto românești, în acest an, așa cum Profit.ro a relatat la finalul primului semestru, numărându-se printre cele mai vândute automobile de pe piață. Dacă ne uităm însă la segmentul SUV-urilor, care generează atâta atracție pentru europeni, putem vedea că Ford Puma a reușit o adevărată performanță, clasându-se pe locul al doilea în segmentul B-SUV și pe locul 3 în clasamentul general al SUV-urilor, fiind depășit doar de VW T-Roc.

ULTIMA ORĂ Free Now a decis, în final, ieșirea din România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Free Now a decis, în final, ieșirea din România

Cu 73.674 de unități înmatriculate în UE, Puma a reprezentat un succes pentru marca Ford și pentru uzina de la Craiova, proaspăt intrată în proprietatea Ford Otosan, chiar dacă a înregistrat o scădere de 11 procente față de anul trecut. Celălalt SUV construit în România, Dacia Duster, a reușit și el să puncteze, cu nu mai puțin de 73.293 de unități, iar cel mai important detaliu este cel legat de faptul că a înregistrat o creștere a vânzărilor, fiind printre puținele modele ale industriei care au obținut o astfel de performanță.

În segmentul superior, cel mai vândut SUV a fost Hyundai Tucson, care a depășit cu circa 4.000 de unități Puma, însă nu și pe T-Roc. În segmentele superioare de SUV-uri, primiele clasate au fost Tesla Model Y (D-SUV), BMW X5 (E-SUV) și Mercedes G Class (F-SUV), potrivit datelor Jato Dynamics, care a colectat cifrele privind înmatriculările din țările UE.

Cel mai vândut automobil fabricat în România a continuat să fie Dacia Sandero, cu un număr impresionant de autoturisme înmatriculate, 96.793 de unități, volum care îl plasează pe locul al doilea în segmentul B, unde este depășit doar de Peugeot 208, cu 110.252 unități. De altfel, acestea două sunt și cele mai vândute autoturisme din Europa, în primele șase luni ale anului, fostul lider, VW Golf, având în continuare probleme de producție din cauza crizei de semiconductori (88.900 unități), fiind însă liderul segmentului compact din Europa.

INFOGRAFICE Datele confirmă că piața auto a avut cea mai bună lună în iulie și a crescut în acest an, în pofida unei scăderi aparente CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Datele confirmă că piața auto a avut cea mai bună lună în iulie și a crescut în acest an, în pofida unei scăderi aparente

În clasa medie, cel mai vândut automobil a fost BMW Serie 3, acesta fiind urmat de Tesla Model 3, în clasa E, lider a fost BMW Serie 5, iar în segmentul F, cel mai vândut a fost Mercedes S Class.

Dacia Spring, în top 10 electrice

Potrivit datelor Jato, pe segmentul de vehicule electrice s-a înregistrat cea mai mare creștere, astfel că ponderea mașinilor electrificate (BEV și PHEV) a urcat la 20% din piața europeană de autoturisme noi. Strict pe segmentul electric, lucrurile sunt și de această dată bune pentru România, deoarece marca Dacia a reușit să-și impună modelul electric cu aproape 20.000 de unități în clasamentul celor mai vândute autoturisme cu propulsie exclusiv electrică, chiar dacă numai pe locul 10. Performanța este cu atât mai lăudabilă, cu cât Spring a depășit nume importante ale industriei: VW ID.3 și Hyundai Ioniq 5 (declarat Mașina Anului în Lume). Liderii acestui clasament electric sunt deja cunoscuți: Tesla Model Y și Tesla Model 3, urmați de Fiat 500 și Peugeot 208.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari europa
piata auto
vanzari ford puma
cele mai vandute masini
inmatriculari dacia
vanzari dacia