Cele mai vândute mașini chinezești din Europa. Creștere de peste 80% în acest an cu ajutorul motoarelor hibrid și cu combustie

Vânzările de automobile din China au accelerat în 2025, într-un context al pieței marcat de tranziția la propulsiile electrificate. Trei mari producători auto chinezi au monopolizat scena cu modelele hibride și cu combustie, în locul celor electrice, contrar așteptărilor inițiale, conform analizei Profit.ro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Cele mai vândute mașini chinezești din Europa. Creștere de peste 80% în acest an cu ajutorul motoarelor hibrid și cu combustie

Chinezii s-au adaptat rapid în Europa, unde importurile de mașini electrice au fost frânate cu ajutorul tarifelor vamale, și au apăsat pe accelerație cu modelele hibride (full-hybrid și plug-in hybrid) dar și cu cele cu combustie.

Cota de piață a mărcilor chinezești a crescut în luna septembrie cu peste patru puncte procentuale, în doar un an, respectiv la 7,4%, potrivit cifrelor Data Force, iar pe întreg intervalul de nouă luni a ajuns la 5,3%, ca urmare a unei creșteri a volumului vândut de peste 80%, ajungând la 524.000 de autovehicule.

Mai multe mărci s-au impus în acest an, din rândul companiilor chineze, dar cele care aparține grupurilor SAIC (MG), BYD și Chery au fost în prim plan.

ULTIMA ORĂ Valoarea tichetului de masă va crește mai puțin CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Valoarea tichetului de masă va crește mai puțin

Cel mai vândut automobil originar din China a fost în primele trei trimestre MG ZS, un SUV subcompact cu trăsături asemănătoare cu cele ale lui VW T-Roc și concurent direct și cu Dacia Duster, deși dimensiunile sale se află la limita dintre B și C. Prețurile ceva mai mici și motorizările cu combustie sau hibrid au reprezentat principalele puncte de atracție. Tehnologiile de asistență, interiorul elegant și ecranele cu touchscreen au adus aproape 95.000 de clienți în perioada ianuarie – septembrie, cu aproximativ 30% mai mulți decât în urmă cu un an.

Volumul se situează în top 10 al segmentului B-SUV, peste cel înregistrat, de exemplu, de Jeep Avenger și imediat sub cel al lui Renault Captur, în condițiile în care liderul segmentului B-SUV, T-Roc, are un volum vândut în acest an de 155.000 de unități, iar Dacia Duster, locul 2 în segment, are 133.000 de unități.

Omenirea, pe o traiectorie de încălzire catastrofală a climei - raport CITEȘTE ȘI Omenirea, pe o traiectorie de încălzire catastrofală a climei - raport

Al doilea cel mai vândut model din China, în Europa, a fost până acum BYD Seal U, un SUV compact, mai mare decât MG ZS, cu propulsie electrică sau, în versiunea DM-i, plug-in hybrid. Împreună, cele două variante ale SUV-ului care în China se numește Song Plus au însumat 55.000 de unități în acest an, dând un semnal foarte puternic despre interesul pe care îl au europenii față de mașinile acestei mărci.

Cifrele sunt greu de comparat cu modelele europene, pentru că oferta electric – PHEV nu se regăsește la niciun model european din segmentul compact. Putem compara cu VW Tiguan, care a vândut (combustie plus PHEV) aproximativ 140.000 de exemplare, sau cu Hyundai Tucson (combustie, FHEV și PHEV), aproximativ 119.000 exemplare.

Pe locul al treilea se află un alt model de la MG, HS, care este de asemenea competitor în segmentul C-SUV, fiind oferit cu motoare cu combustie, hibrid și PHEV. Volumul raportat este apropiat de cel el lui BYD Seal U, cu aproape 55.000 de exemplare și o creștere de 40% față de anul trecut.

Și tot de la MG vine și mașina de pe locul 4, celebrul deja MG 3, un hatchback compact care a devenit popular pe mai multe piețe din Europa, având un volum de 45.500 unități.

ULTIMA ORĂ Piața auto din România urcă din nou, segmentul de mașini electrice s-a dublat. Cele mai vândute BEV n-au mai așteptat tichetele Rabla CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto din România urcă din nou, segmentul de mașini electrice s-a dublat. Cele mai vândute BEV n-au mai așteptat tichetele Rabla

Pe locul 5 a ajuns Jaecoo 7, un SUV compact cu aspirații premium și design ce amintește de Land Rover/Range Rover, care a fost lansat recent în România și a fost testat de Profit.ro pe șoselele din Spania. Volumul de 36.000 de exemplare este apropiat de cel al lui Omoda 5, un model din cadrul aceluiași grup, Chery.

MG4 și Polestar 4 se află pe locurile 7 și 8, cu aproximativ 20.000 de unități vândute, dar cu trăsături complet diferite, în timp ce ultimele două locuri ale Top 10 chinezesc sunt ocupate de alte două modele BYD, Sealion 7 și Seal, două mașini de clasă medie, un sedan și un SUV.

O analiză comparativă a acestor modele cu principalii rivali din Europa arată că, pentru moment, succesul cel mai vizibil al chinezilor se înregistrează în segmentele în care este ușor de cuantificat diferența de preț, adică în segmentele superioare, în special cele SUV, unde clienții au așteptări mai mari, dar sunt surprinși de prețurile tot mai mari ale mașinilor mărcilor europene.

Așa se explică interesul tot mai mare pentru modele care nu aduc neapărat tehnologii sofisticate, cum este cazul la mașinile electrice ale chinezilor. În plus, după cum au relevat și studiile de piață din diferite țări europene, cumpărătorii tineri sunt tot mai puțin preocupați de originea vehiculelor pe care le cumpără, atâta timp cât ele le asigură un raport preț/performanță foarte bun.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0865 +0.0004+0.01 %
1 USD4.4207 +0.0040+0.09 %
1 GBP5.7811 -0.0177-0.31 %
1 CHF5.4685 -0.0013-0.02 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite