Centura Galațiului ar putea costa 1,22 miliarde lei. Proiectul, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor

Centura Galațiului ar putea costa 1,22 miliarde lei. Proiectul, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 1 sep 2019

Construcția variantei de ocolire a orașului Galați ar putea costa 1,22 miliarde lei, inclusiv TVA, proiectul urmând a avea o lungime de 33,6 km, potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici ai obiectivului de investiții, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este 1,22 miliarde, din care: construcții – montaj 970,7 milioane lei”, se arată în documentul consultat de News.ro.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

”Viteza de proiectare a traseului, atât în plan orizontal cât și în plan vertical, este de 100 km/h. Lungimea totală a variantei de ocolire a municipiului Galați este de 33,600 km”, se menționează în nota de fundamentare.

Calea de acces comun a stației de metrou Crângași și a stației de tramvai Piața Crângași se închide până la sfârșitul lunii octombrie CITEȘTE ȘI Calea de acces comun a stației de metrou Crângași și a stației de tramvai Piața Crângași se închide până la sfârșitul lunii octombrie

Realizarea obiectivului poate atrage și forța de muncă locală, în faza de implementare fiind estimate 250 locuri de muncă pe durata de 42 luni estimată pentru execuție, arată autorii proiectului.

”Lucrările necesare a fi realizate se referă la lucrări de drum, lucrări de poduri/pasaje/tunel și lucrări hidrotehnice”, mai arată documentul.

Acesta menționează și lucrări speciale, una dintre acestea fiind Tunelul Valul lui Traian. Varianta de ocolire Galați intersectează monumentul istoric denumit „Valul lui Traian” la km 3+092.

Adiacent monumentului există un drum local. Profilul longitudinal al drumului în acestă zonă este în săpătură, motiv pentru care este necesar realizarea unui tunel pe direcția variantei de ocolire Galați.

Sunt prevăzute relocari ale: rețelelor electrice de joasă și medie tensiune LEA 20 kV aparținând Muntenia Nord – S.D.E.E. Galați; ale rețelelor electrice de înaltă tensiune aparținând Transelectrica și Muntenia Nord – S.D.E.E. Galați; rețele distribuție gaze naturale aparținând Distrigaz Sud Rețele; rețea transport gaze naturale aparținând Transgaz; rețea alimentare cu apă aparținând Apa Canal Galați; rețele telecomunicații aparținând: Romtelecom, Orange România, Blue Telecom, RCS&RDS.

viewscnt
Afla mai multe despre
galati
centura
proiect
ministerul transporturilor