Vânzările de automobile pe piața chineză, cea mai mare din lume, au urcat în ritm anual cu 11,2% în octombrie, a două lună de creștere consecutivă, și cel rapid ritm de creștere din ianuarie, în condițiile în care producătorii auto se întrec pentru a-și îndeplini țintele anuale de livrări, arată datele publicate de Asociația Producătorilor Auto din China (CPCA), transmite Reuters.
Luna trecută, s-au vândut în China 2,28 milioane de vehicule, iar în perioada ianuarie-octombrie 2024 s-a înregistrat un avans de 3%, la 17,99 milioane de unități.
Datorită subvențiilor guvernamentale, de până la 2.800 de dolari per bucată pentru achiziționarea de mașini mai eficiente sau de vehicule electrice, creșterea vânzărilor auto va continua și în 2025, în pofida încetinirii economiei, a apreciat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu. Acesta se așteaptă anul acesta la un avans de 5% al vânzărilor auto pe piața chineză, scrie Agerpres.
Luna trecută, vânzările de vehicule electrice și hibride plug-in au urcat în ritm anual cu 56,7%, reprezentând 52,5% din totalul vânzărilor, fiind a patra lună consecutivă în care mașinile alimentate pe baterii, inclusiv cele plug-in, au depășit vânzările de automobile pe benzină, în China.
BYD a înregistrat un nou nivel lunar record al vânzărilor, depășind pentru prima dată în octombrie pragul de 500.000 de unități. Veniturile BYD le-au depășit pe cele ale Tesla în trimestrul trei din 2024.
BYD a realizat 81% din ținta sa de vânzări pentru acest an, în timp ce Geely și Leapmotor (susținut de Stellantis) au atins peste 80% din obiectivele lor pe 2024.
Luna trecută, exporturile Chinei de mașini au încetinit, înregistrând un avans de doar 13% față de o creștere de 22% în octombrie 2024.