Chinezii se descurcă cum pot pentru a-și muta producția modelelor cu care vor să cucerească Europa într-una din uzinele existente, fie prin contracte de licențiere, fie prin parteneriate cu companiile europene. Leapmotor are Stellantis ca acționar și se va folosi de acest statut pentru a-și produce mașinile în uzinele acestei companii.
După o încercare eșuată cu modelul T03 în Polonia, Leapmotor intră în linie dreaptă cu producția noului model B10 într-una din uzinele spaniole ale Stellantis, conform unei declarații făcute de Antonio Filosa, CEO-ul Stellantis.
Leapmotor va primi o linie de producție cel mai probabil în Zaragoza, acolo unde Stellantis produce mașini pentru mărcile sale europene, după ce proiectul a fost la un pas să fie abandonat.

„Am semnat un parteneriat industrial pentru a da Leapmotor capacități de producție în una dintre cele patru uzine din Spania pentru a-și construi mașinile”, a spus Filosa. Anterior, informațiile publicate de presa din China din surse apropiate de Leapmotor arătau că cele două companii vor investi împreună 200 de milioane de dolari pentru a pregăti producția unui nou model al mărcii chinezești.
Stellantis are în derulare în Spania o investiție comună cu CATL într-o uzină de baterii situată în apropiere de fabrica de automobile din Zaragoza.
Leapmotor a marcat un moment important la finalul primului semestru al acestui an, când a anunțat primul profit înregistrat de companie, la 10 ani de la înființare și la șase ani de la lansarea primului vehicul. „Când am început parteneriatul, Leapmotor vindea 5.000 de mașini pe lună. Astăzi vinde 50.000”, a mai spus Filosa.
Stellantis este acționar minoritar, cu o participație de 20%, dar controlează 50% din Leapmotor International, companie creată special pentru distribuția mașinilor mărcii pe piețele lumii.
Potrivit raportului financiar pentru prima jumătate de an al Leapmotor, compania a reușit să obțină un profit net de 30 de milioane de yuani (circa 3,5 milioane euro), cu o marjă brută de 14,1%, cea mai mare pe care o obține compania de la înființare.

Leap motor a livrat în cele șase luni un total de 221.664 de vehicule, fiind cel mai mare volum vândut de una dintre mărcile emergente ale Chinei, pentru a cincea lună consecutivă, totodată și prima companie chineză dintre start-up-uri care depășește pragul de 50.000 de vehicule într-o lună, cu 50.129 de unități vândute în iulie. Creșterea livrărilor raportat la 2024 a fost de 155%.
Veniturile totale ale Leapmotor s-au ridicat la 24,25 miliarde yuani în primul semestru (aproape 3 miliarde euro), creșterea față de anul precedent fiind spectaculoasă, de 174%. Un calcul simplu arată că venitul mediu pe vehicul vândut este de numai 13.000 de euro, o sumă foarte mică în raport cu veniturile generate de companiile europene pe fiecare vehicul.
Leapmotor subliniază că veniturile au crescut și cu ajutorul pieselor de schimb, sinergiilor realizate prin cooperarea strategică cu Stellantis), dar și prin vânzarea de credite de carbon.

Leapmotor a atins în acest moment un volum total de vehicule vândute, în cei aproximativ șase ani de la vânzarea primelor exemplare, un volum de 800.000 de vehicule, un succes important fiind cel înregistrat de C10, cu peste 100.000 de unități vândute în puțin peste un an de la debutul său pe piață. De asemenea, modelul C11 a depășit 250.000 de vehicule vândute, de la lansarea sa.
Leapmotor are în gamă mai multe modele de segment B și C, toate fiind dezvoltate pe platforma dezvoltată in-house de companie, Leap 3.5, bazată pe cele mai avansate soluții de asistență, bazate pe senzori Lidar și un chip Qualcomm 8650.
Propulsiile modelelor Leapmotor sunt exclusiv electrice sau electric plus range-extender, încadrat pe cele mai multe piețe ale lumii ca hibrid. Cele mai popular model, C10, a fost actualizat cu o arhitectură pe 800 de volți, încărcare la 200 kW și o autonomie de 600 km, fiind singurul din segmentul său cu astfel de parametri.
La Munchen, în cadrul IAA Mobility, Leapmotor a prezentat în premieră modelul B05, un crossover compact cu care vrea să intre pe segmentul cel mai popular din Europa, în care lider este VW ID.3. Noul model ar putea intra și el în producție în uzina din Spania, imediat după B10.