Mărcile americane ale grupului Stellantis își întorc din nou fața către motoarele tradiționale din această regiune, motoare mari, V8, cu care speră să recupereze din terenul pierdut. Electrificarea se va face în schimb mai lent, cu accent pe hibride și range-extendere.
Noul CEO al Stellantis, Antonio Filosa, a găsit drumul potrivit pentru ca mărcile americane de care se ocupă în mod direct, Jeep, Chrysler, RAM, Dodge, să poată reveni în cursa vânzărilor în fața clienților care nu mai doresc mașini electrice.
Motoarele Hemi cu opt cilindri, de 5,7 litri, vor redeveni vedete ale acestor mărci, iar țintele de electrificare sunt deja abandonate pentru planuri mult mai realiste. Și în Europa lucrurile stau destul de asemănător, deși motoare la fel de mari și cu emisii ridicate n-ar putea să mai respecte legislația locală.

Printre victime se numără pickup-ul electric de la RAM, care fusese prezentat cu mare fast de Carlos Tavares, și primul Chrysler electric, care ar fi trebuit să mențină brandul în era electrică. În schimb, pickup-ul 1500 va readuce în gamă motorul Hemi.
Pentru Jeep, o marcă ce avea o misiune dificilă în programul de electrificare, noua strategie a lui Antonio Filosa este mult mai ușor de urmat, pentru că ea se va baza pe motoare hibrid în special, care vor putea să susțină mai bine performanțele așteptate de clienți de la modelele acestei mărci.
Reprezentanții mărcii au spus însă că vor introduce motorul Hemi pe toată gama. Bob Broderdorf, șeful Jeep, a declarat că vor fi dezvoltate „mai multe opțiuni de sisteme de propulsie în viitor, adăugând mai multă putere gamei”.
Pe zona electrică, cel mai popular brand american va apela la range-extendere, pentru a putea oferi autonomii mărite, modelul Recon urmând să joace un rol important, odată cu lansarea din acest an.

Și Dodge, care a devenit în ultimii ani o Alfa Romeo rebranduită, va continua să recupereze clienții cu motoare pe benzină de mare capacitate, în timp ce propulsia electrică va veni doar în completare.
Motorul 5.7L HEMI V8 al grupului de mărci Chrysler este un simbol al Americii, fiind unul dintre motoarele care au generat pasiune în rândul tinerilor americani, datorită performanțelor sale. Ajuns la a treia generație, Hemi V8 actual a fost lansat în 2003 și poate produce până la 345 CP și peste 500 Nm, fiind potrivit atât pentru „muscle-car”- urile mărcilor Chrysler sau Dodge, cât și pentru off-roaderele Jeep sau pentru pickup-urile RAM.
Mărcile americane ale Stellantis au pierdut teren masiv în ultimii ani, ca urmare a scăderii abrupte a competitivității gamelor disponibile.
În planul său ambițios de electrificare, dar mai ales cu o moștenire precară venită din anii lui Sergio Marchinne, Carlos Tavares a ales să investească în propulsiile electrice și a abandonat motoarele istorice, de mare capacitate, generatoare de emisii.
Piața nu a confirmat însă această strategie, iar politicile administrației Trump anti-ecologiste au dat peste cap toate socotelile constructorilor auto.