Comerțul pe Dunăre, blocat

Comerțul pe Dunăre, blocat
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 aug 2022

Sute de vase fluviale cu propulsie proprie sau fără sunt oprite pe tronsonul româno-bulgar al Dunării din cauza nivelului scăzut al apei, a declarat pentru agenția bulgară BTA Ivan Jekov, șeful Direcției de supraveghere fluvială Ruse, din cadrul Agenției pentru Administrație Marină.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Există 20 de praguri pe tronsonul româno-bulgar care împiedică navigația. Cele mai joase niveluri ale apei se înregistrează în zonele din apropierea insulelor Belene și Batin. În prezent, pescajul maxim acolo este de 1,30 metri. Situația în alte țări de-a lungul Dunării este similară, a explicat oficialul bulgar.

EXCLUSIV FOTO Fressnapf, cel mai mare retailer european de produse pentru animale de companie, a deschis primul magazin în România și intră în concurență cu Animax. Campanie de recrutare CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Fressnapf, cel mai mare retailer european de produse pentru animale de companie, a deschis primul magazin în România și intră în concurență cu Animax. Campanie de recrutare

Vasele de croazieră pot opera pe foarte puține porțiuni ale Dunării. Acest lucru nu este însă posibil pe tronsonul româno-bulgar, a mai susținut el, adăugând că doar vasele cu încărcătură foarte ușoară sau cele fără încărcătură, cu un pescaj nu mai mare de 1,20 – 1,30 metri pot naviga pe acest tronson fluvial.

Conform lui Zhekov, în prezent nu există niciun vas eșuat, în condițiile în care căpitanii evită să navigheze în aceste condiții și așteaptă creșterea nivelului apei. Acest lucru duce la pierderi pentru armatori și companii.

„Au existat situații similare din punct de vedere al nivelului scăzut al apei în 2003, precum și în 2018, dar acum seceta a venit prea devreme iar acesta va fi probabil cel mai nefavorabil an pentru transportul fluvial”, a susținut Jekov, potrivit Agerpres.

viewscnt
Afla mai multe despre
comert
dunare
seceta